• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4013 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ بهمن

جاسوس در استقلال؟

پس از پيروزي استقلال برابر پارس جنوبي جم در حالي كه همه فوتبال‌دوستان آبي‌پوش منتظر بودند تا سرمربي آلماني تيم‌شان به تمجيد و تعريف از نوع بازي تيمش بپردازد اما به يك باره شفر پرده از موضوعي برداشت كه براي همه ابهام‌آور بود. او در اظهارنظري جالب عنوان كرد‌ يك مدير برنامه ايراني با بازيكن خارجي مد نظرش كه قرار بود به استقلال بپيوندد، تماس گرفته و با بدگويي از باشگاه‌هاي ايراني اجازه نداده اين بازيكن، آبي‌پوش شود. شفر در اين باره گفت: دو بار بازيكني كه من انتخاب كردم تا به استقلال بيايد، يك ايجنت از ايران به آن بازيكن يا به يك ايجنت در آن كشور زنگ زده و خيلي صحبت‌هاي بدي درباره ايران و استقلال مطرح كرده است. دو بازيكن بسيار خوب نيامدند به خاطر صحبت‌هايي كه اين آدم راجع به استقلال و ايران كرده بود. اين دفعه دوم است. يك بار هم نامه‌اش يك مقدار دير ارسال شد. من ديشب به اين بازيكن زنگ زدم. به او گفتم به من اطمينان داشته باش، ايران خيلي زيبا است و مردم بسيار خوبي دارد و مشكلي براي تو و همسرت نيست. ولي خانواده اين بازيكن به او گفتند به ايران نرو!
البته سرمربي آلماني استقلال با انتقاد نسبت به اين وضعيت اشاره كرد: اين بزرگ‌ترين مشكلي است كه من متوجه نمي‌شوم چرا يك آدم راجع به كشور خودش اين صحبت را مطرح كرده است. هر دو بازيكن براي ما بسيار خوب بودند. اين بازيكن گفت كه يك ايجنت به او زنگ زده و اين حرف‌ها را زده است. بازيكن اول به من زنگ زد و گفت خانواده من نمي‌خواهند به ايران بيايم. پنج دقيقه بعد يك مرد براي من در واتس‌آپ پيام داد و همان بازيكن را به من معرفي كرد. اين را متوجه مي‌شويد؟ اين اتفاقي نيست. مي‌خواهم به شما بگويم كه اين حقيقت است كه من در تهران بسيار خوشحالم.
حالا پس از اين اظهارات خيلي از افكار عمومي اين سوال را مطرح كردند كه به راستي چه شخصي از ايران با بازيكن مد نظر شفر تماس گرفته تا او به ايران نيايد. بررسي اين مساله بسيار ساده است. در جلسه‌اي كه با حضور شفر، پسرش، افتخاري، توفيقي و البته زرندي به عنوان مترجم شفر حاضر بودند، نام بازيكن مورد نظر از سوي سرمربي آلماني مطرح مي‌شود تا براي مذاكره به ايران بيايد. پس از اين جلسه آن ايجنت مورد خطاب شفر با آن بازيكن تماس مي‌گيرد و او را از آمدن به ايران منصرف مي‌كند. حال به راستي چه كسي از اين 5 نفر كه در اين جلسه بودند نام آن بازيكن را در اختيار آن ايجنت قرار داده است؟
البته ما نمي‌خواهيم در اين گزارش به كسي اتهامي وارد كنيم اما وقتي كمي نام‌ها را كنار يكديگر مي‌گذاريم به نامي جز پندار توفيقي نمي‌رسيم. جالب است در اين باره يكي از خبرنگاران سوالي از محمدرضا داورزني مي‌پرسد كه معاون وزير ورزش و جوانان مي‌گويد: من صحبت‌هاي شفر را نخواندم و دقيقا نمي‌دانم درباره چه موضوعي صحبت كرده است اما قاعدتا وقتي باشگاه‌هاي ما به تعهدات خود عمل كنند و قانونمند باشيم حرف و حديث و حاشيه‌ها هم در اين زمينه پيش نمي‌آيد.
شايد اگر به جاي وينفرد شفر يك مربي ايراني روي نيمكت استقلال نشسته بود، الان چنين مساله‌اي هم مطرح نمي‌شد اما شفر آلماني به خاطر منافع تيمش پرده از رازي برداشته كه شايد دست خيلي‌ها را از باشگاه كوتاه كند. كساني كه تا به امروز از انتقال بازيكنان سودهاي كلاني را برده‌اند حالا به خاطر اينكه منافع‌شان تامين نشده اجازه نمي‌دهند كه اين باشگاه بتواند بازيكنان مد نظرش را جذب كند. اينكه آن ايجنت چه حرف‌هايي به عنوان يك ايراني از مملكت خود و باشگاه‌هاي اين كشور به آن بازيكن زده، مساله‌اي است كه بعدها بايد بررسي شود اما حالا و در اين شرايط مديران استقلال بايد به دنبال اين باشند كه از آن جلسه 5 نفره چه كسي نام بازيكن مد نظر سرمربي را به بيرون درز داده‌ تا اجازه ندهند آن بازيكن به استقلال بيايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون