• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4018 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ بهمن

تفكرات مختلف سياسي، زير سايه همدلي صداوسيما

77 درصد از ميهمانان برنامه‌هاي تلويزيون در دي‌ماه نماينده يا موافقان دولت بودند

گروه اجتماعي| روزنامه اعتماد در دو گفت‌وگويي كه با «محمدعلي نجفي» كارگردان سريال سربداران و «محمد هاشمي» رييس سازمان صدا و سيما در دهه ۶۰ داشت به نقد عملكرد اين سازمان پرداخت؛ نقدي بر توليد محتواي اين رسانه در زمينه تاريخ معاصر و آموزه‌هاي عقيدتي و اين پرسش را مطرح كرديم كه چه شده است كه پس از ۴ دهه تصويري كه از تاريخ پيش از پيروزي انقلاب اسلامي در تلويزيون ايران ترسيم شده باورنشده ولي تصويري كه شبكه‌هاي فارسي‌زبان خارج از ايران آن را ترسيم كرده‌اند باورپذير نموده است. گفت‌وگوي «محمد هاشمي» در «اعتماد» با تيتر «تك‌صدايي» منتشر شد. واكنش به اين گفت‌وگو از سوي طرفداران رسانه ملي با مرور برنامه‌هاي يك ماهه اخير و پاسخ به اين عنوان كه «تك‌صدا» نبوده‌ايم، تاكيد بر اين موضوع است كه در برنامه‌هاي سياسي هم منتقد دولت و هم طرفداران دولت حضور داشته‌اند. در حالي كه بحث برسر محتواهايي است كه درباره تاريخ معاصر توليد شده ولي مردم آن را باور نكرده‌اند و محتواي برنامه‌هاي عقيدتي نيز آثار ملموس و مناسبي نداشته است. آنچه در ادامه مي‌خوانيد تحليل طرفداران  عملكرد  رسانه ملي است.
 
صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران در دو سالي كه دكتر علي‌عسكري، سكان رياست اين سازمان را بر عهده گرفت، تلاش‌هاي وافري داشته است تا بتواند به معناي واقعي، صداي مردم و منعكس‌كننده خواست آنها باشد.
گزارشي كه از مجموعه برنامه‌هاي معاونت سيما و معاونت سياسي در تلويزيون تهيه ‌شده است، نشان مي‌دهد از 110 برنامه پخش شده در اين مدت، 85 برنامه به نماينده دولت يا يكي از موافقان دولت دوازدهم اختصاص پيدا كرده است و در 25 برنامه‌اي هم كه منتقدان دولت حضور داشتند، اكثرا نماينده‌اي از دولت به‌صورت تلفني حضور داشته است. در اين گزارش، برنامه‌هاي «پايش»، «ثريا»، «فرمول يك» و «نگاه يك» از شبكه يك سيما، «گفت‌وگوي ويژه خبري» از شبكه دو سيما، «سختانه»، «جريان» و «متن حاشيه» از شبكه سه سيما، «رو‌در‌رو» و «زاويه» از شبكه چهار، «تهران 20» از شبكه پنج و «تيتر امشب» شبكه خبر و «جهان‌آرا» شبكه افق در دي‌ماه 96، ميهمان موافقان و منتقدان دولت بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون