• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4020 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن

كارگران نيشكر هفت تپه آزاد شدند

گروه اجتماعي| روز گذشته خبر بازداشت جمعي از كارگران معترض كارخانه نيشكر هفت‌تپه در كانال‌هاي خبري و خبرگزاري‌ها منتشر شد. در خبرها آمده بود كه دست كم 24 نفر از كارگران اين شركت توسط نيروي انتظامي بازداشت شدند. اما اين بازداشت خيلي زود به پايان رسيد و شب گذشته چند نفر از كارگران اين شركت خبر از آزادي همكاران خود دادند.
پس از انتشار خبر دستگيري كارگران هفت‌تپه، نماينده اصولگراي عضو مجمع نمايندگان استان خوزستان در گفت‌وگو با ايلنا گفت: «طبيعتا بازداشت كارگران اگر نظم و امنيت را برهم نزده باشند و صرفا به خاطر وضع نامساعد معيشتي اعتراض كرده باشند، جايي در نظام اسلامي ندارد.» سيد راضي نوري با اشاره به بازداشت تعدادي از كارگران كارخانه نيشكر هفت تپه، در مورد پيگيري موضوع ازطريق مسوولان منطقه خبر داد: «طبيعتا هر انسان عاقلي بازداشت كارگراني را كه به دنبال نان شب خود هستند، مردود مي‌داند اما اگر كسي نظم محيط كار را برهم زده باشد يا با محوريت مسائل غيرمعيشتي دست به اغتشاش بزند، برخورد با آنها ناگزير خواهد بود. با اين حال آنچه مسلم است نبايد در دولت جمهوري اسلامي ايران كارگران به خاطر اعتراض به وضعيت معيشتي بازداشت شوند.»
در چند ماه گذشته نام نيشكر هفت‌تپه بارها در خبرها آمده است. كارگران اين شركت بارها به دليل تعويق شركت در پرداخت حقوق و وضعيت بيمه خود دست به اعتراض زده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون