• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4020 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ بهمن

آقاي پرزيدنت از علاقه‌اش ‌به آرسنال مي‌گويد

اگر ترامپ مربي فوتبال بود!

علي‌بابازاده

 

مصاحبه چند روز اخير پيرس مورگان، مجري اهل بريتانيا با دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا حاشيه‌هاي زيادي به‌همراه داشت و در تمامي زمينه‌ها خبر‌ساز شد. ترامپ معمولا با رسانه‌ها رابطه خوب و قابل تعريفي ندارد و بار‌ها عليه سي‌ان‌ان و همچنين ساير رسانه‌هاي قدرتمند موضع گرفته و آنها را دروغگو خطاب كرده ‌است! با اين‌همه آقاي پرزيدنت اين‌بار در برابر دوربين مورگان قرار گرفت و به تمامي سوالات او پاسخ داد؛ سورپرايز اصلي اين مصاحبه زماني بود كه مورگان پيراهن شماره ۴۵ آرسنال را در دست گرفت و به‌شوخي پيشنهاد مربيگري اين تيم را به ترامپ اعلام كرد. پيرس بعد از اتمام برنامه در خصوص اين اقدام خود گفت: «من از ترامپ دعوت كردم تا هدايت آرسنال را بر عهده گيرد زيرا او قادر به ساختن يك ديوار دفاعي قدرتمند بوده، فلسفه‌اي هجومي دارد و خواهان فتح عناوين بزرگ به هر قيمتي است!» جداي از كنايه‌آميز بودن سخنان مورگان كه تماما به وعده‌هاي انتخاباتي ترامپ و ساخت ديوار مكزيك اشاره داشت، نبايد از علاقه بي‌حد و وصف رييس‌جمهور ايالات متحده از فوتبال گذشت و آن را ناديده گرفت؛ اكنون همه‌مي‌دانند ترامپ يك هوادار آرسنال است و كسي كه در عصر كارآفريني خود از ماليات فرار مي‌كرد، حق عضويت در باشگاه هواداري توپچي‌ها را در زمان معين مي‌پرداخت. با اين همه هكتور بيرين، دفاع راست توپچي‌ها معتقد است اين اتفاق هيچگاه نبايد رخ بدهد و حتي به عنوان شوخي نيز نبايد پاي دونالد به فوتبال و علل‌الخصوص باشگاه آرسنال باز شود. رسانه‌هاي انگليسي براين باورند حضورخيالي ترامپ در باشگاه آرسنال مصادف ا‌ست با اخراج بي‌چون و چراي آرسن ونگر؛ ترامپ تا همين يك ماه‌پيش طرفدار شعار Wenger Out بود و قبل از انتخابات هم بارها اعلام كرد حاضر‌است هزينه فسخ قرارداد ونگر و بيرون ماندن او از فوتبال تا آخر عمر را بپردازد و بهترين مربي‌جهان را به‌ استخدام توپچي‌ها دربياورد.
با وجود بازيكنان تازه‌واردي چون اوباميانگ، بازهم پيرمرد فرانسوي منتقدان خاص خود را دارد و چند‌سالي مي‌شود كه توپچي‌ها خواهان دست كشيدن ونگر از سرمربيگري اين باشگاه لندني هستند و معتقدند دوران او در اين تيم به پايان رسيده است. مورگان با توجه به همين دانسته‌ها و اطلاع از علاقه خانواده‌ آقاي پرزيدنت به آرسنال، پيراهن شماره ۴۵ را به چهل و پنجمين رييس‌جمهور امريكا اهدا كرد. حتي بارونِ ۱۲ ساله كوچك‌ترين فرزند دونالد هم همچون پدر خود يك هوادار سفت‌وسخت آرسنال به‌حساب مي‌آيد و يك بار در حياط كاخ سفيد با لباس اين تيم مشغولِ تمرين و فوتبال بازي كردن بود. اگر ترامپ مربي آرسنال بود يقينا جاي هيچ شخص سياه‌پوستي در بين بازيكنان و كادرفني اين تيم وجود نداشت و انواع تخلف‌هاي مالي، مخصوصا در بخش قانون فيرپلي مالي در اين تيم رخ مي‌داد؛ شايد اين هجم از علاقه ترامپ به آرسنال باعث شود مردم ايالات متحده دست‌به دعا ببرند تا شايد او از رياست‌جمهوري كشورشان استعفا بدهد و پا در عرصه فوتبال بگذارد.
دونالد ترامپ به‌هيچ عنوان با توپ و مستطيل‌سبز بيگانه نيست و برخلاف بيشتر مردم امريكا كه به بيس‌بال، بستكبال و فوتبال امريكايي علاقه نشان مي‌دهند، يك دوستدار واقعي فوتبال محسوب مي‌شود و در مصاحبه با پيرس مورگان نيز اعلام كرد كه در دوران دبيرستان و دانشگاه خود نيز همواره مشغول به فوتبال بازي كردن بوده. او در دور‌ه‌اي از تحركات اقتصادي خود قصد داشت باشگاه گلاسكو رنجرز و آتلتيكو‌ناسيونال كلمبيا را خريداري كند كه البته اين معاملات به دلايل مختلفي انجام نشد. ترامپ تنها هوادار معروف باشگاه لندني نيست و شايد به‌جرات بتوان گفت هيچ تيمي به اندازه آرسنال در بين سلبريتي‌ها طرفدار ندارد؛ از راجرز واترز موسس گروه راك اندرول گرفته تا شاهزاده‌هري، فرانسوا اولاند، فيدل كاسترو و ملكه انگلستان! سخنان اخير مورگان با ترامپ مردم سرتاسر جهان را در تمامي زمينه‌ها از جمله اقتصاد و سياست و ورزش به فكر واداشت؛ با تمام اين تفاسير در بحث ورزش و فوتبال تنها هواداران آرسنال هستند كه بهت‌زده از سخنان دونالد ترامپ، نظرات‌شان را بر زبان مي‌آورند و نمي‌دانند كه به سخنان مرد اول ايالات متحده اعتنا بكنند يا خير؛ از اين‌رو توپچي‌ها طي روزهاي اخير فقط يك جمله از آقاي پرزيدنت را منتشر مي‌كنند كه مي‌گويد؛ «آرسن ونگر بايد برود، برود به جهنم!»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون