• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4021 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن

ويژه

بازديد رييس‌جمهور از محصولات تجاري گروه سايپا

رييس‌جمهور در «همايش طرح‌هاي نوسازي ناوگان حمل و نقل و اشتغالزايي» از نمايشگاه محصولات توليدي و محصولات تجاري گروه خودروسازي سايپا بازديد كرد. در جريان بازديد حسن روحاني از نمايشگاه خودروهاي تجاري كشور و گروه سايپا كه در حاشيه اين همايش برگزار شد، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با ارايه گزارشي از مجموعه اقدامات انجام شده در اين حوزه گفت: در سايپا براي نوسازي ناوگان حمل و نقل كشور به لحاظ زيرساخت‌هاي توليدي، آمادگي كامل وجود دارد. جهرودي با اشاره به ظرفيت بالاي توليد خودروهاي تجاري شركت‌هاي زامياد و سايپا‌ديزل از گروه خودروسازي سايپا گفت: خوشبختانه پس از برجام گروه سايپا توانست با حضور شركت‌هاي مطرح در حوزه تجاري، همكاري‌هاي مشتركي را شروع كند و توليد خودروهاي روز دنيا در اين دو شركت
از سر گرفته شده است. وي افزود: قطعا با توانمندي موجود در اين دو شركت و حضور نيروهاي متخصص در قالب همكاري با شركاي توانمند خارجي خواهيم توانست با توليد و ارايه محصولات بروز و مدرن، نقشي در نوسازي ناوگان فرسوده تجاري كشور ارايه كنيم. جهرودي در ارايه گزارش به رييس‌جمهور تصريح كرد: با توجه به اراده دولت دوازدهم بر تسريع در جايگزيني و نوسازي خودروهاي تجاري فرسوده، سايپا هم برنامه‌هاي خود را تدوين كرده است و با دستوراتي كه جنابعالي صادر كرده‌ايد، به سرعت اجراي طرح آغاز خواهد شد.

 

بزرگداشت پنجاهمين سالروز عرضه سهام نفت پارس

همزمان با گراميداشت پنجاهمين سالروز تاسيس بورس در ايران و پنجاهمين سالروز عرضه سهام نفت پارس در بورس تهران مقارن با ايام سي و نهمين سالگرد انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، بازگشايي معاملات روز يكشنبه مورخ 15بهمن ماه بورس اوراق بهادار، در قالب مراسمي نمادين با حضور مديرعامل، معاونين و مديران شركت نفت پارس و مديران ارشد بورس تهران برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد. در مراسمي نمادين به مناسبت پنجاهمين سالروز عرضه سهام شركت نفت پارس در بورس اوراق بهادار تهران، اعلام آغاز معاملات به آقاي مهندس حميدرضا خليلي، مديرعامل شركت نفت پارس سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران، آغاز شود.

 

پوشش سراسري نسل ۳ و ۴ اينترنت همراه اول

در مراسمي با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درمشهد مقدس، تكميل پوشش سراسري نسل ۳ و ۴ اينترنت همراه اول، به صورت رسمي اعلام شد. همزمان با ايام دهه مبارك فجر با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، مديرعامل همراه اول، مديرعامل شركت مخابرات ايران، مديران ارشد وزارت ارتباطات و جمعي از مديران ارتباطات كشور درمشهد مقدس، رسما اعلام شد كه تمام شهرهاي كشور به اينترنت همراه نسل سوم و چهارم همراه اول متصل شدند. مهندس محمدجواد آذري جهرمي در اين مراسم گفت: جا دارد از سرمايه‌گذاران بخش عمومي وخصوصي، شركت‌هاي فعال در عرصه ارايه خدمات، مديران عامل شركت‌ها به خصوص شركت همراه اول كه امروزخبر پوشش سراسري خود را اعلام كرد، تشكر كنيم، ان‌شاءالله ايرانسل هم به زودي خبر پوشش سراسري خود را اعلام كند تا همه بتوانند از اين خدمات استفاده كنند. حميد فرهنگ، مديرعامل همراه اول در اين مراسم اعلام كرد: همراه اول باتلاش متخصصان خود و به ياري دولت دوازدهم و وزير محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات، به عنوان اولين اپراتور تلفن همراه در كشور، پوشش‌ شبكه اينترنت همراه نسل ۳، ۴ و 5/4 در تمام ۱۲۴۶ شهر كشور را كامل كرد و هم‌اكنون همراه اول گسترده‌ترين پوشش اينترنت همراه در كشور را داراست. اپراتور اول تلفن همراه كشور، به عنوان اولين ارايه‌دهنده فناوري نسل 5/4 تلفن همراه، در كمتر از ۳سال و پس از دريافت پروانه ارتقاي شبكه خود به نسل‌هاي ۳، ۴ و بالاتر در ۲۷ اسفندماه سال ۱۳۹۴، توانست در برنامه‌اي فشرده تمام شهرهاي كشور را تحت پوشش اينترنت پرسرعت قرار دهد. پيش از اين نيز در آذرماه سال جاري، همراه اول توانسته بود ركورد ترافيك اينترنت همراه را در كشور از آن خود كند.

 

رونمايي از قابليت تشخيص چهره در همراه بانك ملت

بانك ملت براي نخستين‌بار در نظام بانكي كشور، قابليت تشخيص چهره را در ورود به نسخه جديد همراه بانك، رونمايي كرد. با در دسترس قرار گرفتن نسخه 1،0،2 سيستم عاملios  سامانه همراه بانك ملت (نسخه جديد)، اين بانك به عنوان نخستين بانك ايراني، خدمات تشخيص چهره را براي دارندگان گوشي آيفون ايكس (آيفون۱۰)، راه‌اندازي كرد. بر اساس اين گزارش، Face ID جديدترين تكنولوژي اسكن چهره است كه ارايه‌دهنده شيوه جديد در بازكردن قفل آيفون است و جايگزيني براي فناوري اثر انگشت محسوب مي‌شود كه در دكمه صفحه اصلي آيفون قرار دارد.

 

ذوب‌آهن توانايي توليد مقاطع سنگين را دارد

هشتمين كنفرانس ملي سازه و فولاد با هدف مطالعات خاص در سازه‌هاي فولادي و طرح رفتار لرزه‌اي برگزار شد. شايان ذكر است در حاشيه اين كنفرانس نمايشگاه جانبي نيز برگزار شد كه ذوب‌آهن اصفهان آخرين دستاوردهاي شركت را در حوزه محصولات و مقاطع فولادي در معرض ديد بازديد‌كنندگان قرار داد. سيد‌حميد كلانتري، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ضمن بازديد از غرفه شركت گفت: ذوب‌آهن اصفهان به عنوان اولين توليد‌كننده فولاد با نيم قرن تجربه بايد بتواند در بازسازي و به‌روز‌رساني صنعت فولاد پيشگام و صاحب تكنولوژي باشد چرا كه هميشه صنعت فولاد با ذوب‌آهن اصفهان در ايران شناخته مي‌شود. وي ضمن تبريك نيم قرن تجربه و فعاليت شركت خاطرنشان ساخت: مديريت عالي شركت توانسته با تدابير مناسب هزينه‌هاي جاري را كاهش دهد و اين چرخه مي‌تواند با توليد محصولات جديد كامل‌تر شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون