• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4023 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن

گفت‌وگوي «اعتماد» با رضا شاهرودي

پرسپوليس هنوز قهرمان نشده است

مهدي روزخوش

 

 

يكي از كساني كه طي روزهاي گذشته از صحبت‌ها و عملكرد علي كريمي در مقابله با بي‌اخلاقي‌ها و فسادهاي موجود در فوتبال حمايت كرده، رضا شاهرودي است. او كه يكي از بازيكنان چپ‌پا و خوش‌تكنيك فوتبال ايران بود بعد از صحبت‌هاي علي كريمي به حمايت از او درآمد و گفت: فدراسيون نبايد در مقابل او بايستد بلكه بايد در كنار او در راه مبارزه با فساد قدم بردارد. انتقادات تند علي كريمي خطاب به فدراسيون فوتبال واكنش‌هاي زيادي را تا به حال همراه داشته است. برخي از فوتباليست‌ها نسبت به اين موضوع موضع گرفتند و برخي ديگر حمايت كردند و گفتند فدراسيون بايد به اين صحبت‌ها رسيدگي كند. اگرچه مهدي تاج با شكايت از علي كريمي مي‌خواهد به خاطر تهمت‌هاي او مساله را به دادگاه بكشد اما در حال حاضر برخي همچون رضا شاهرودي، مي‌گويند به دور از فضاي التهاب بايد قدم‌هاي مهمي در مبارزه با فساد برداشته شود.

 

ابتدا درباره شرايط تيم پرسپوليس صحبت كنيد. تيم‌تان اين روزها بردهاي خوبي به دست آورد و الان با اختلاف امتياز نسبت به تيم دوم در صدر جدول قرار دارد.

تيم ما اين روزها شرايط بسيار خوبي دارد يعني پرسپوليس از همان ابتداي فصل روند بسيار خوبي داشت. درست است كه در برخي از بازي‌ها شاهد افت در كيفيت بازي بوديم اما انصافا تيم برانكو با وجود برخي مصدوميت‌ها و محروميت‌ها هميشه روند رو به رشد و رو به پيشرفت داشته است. نمي‌توانيم خرده‌اي به اين بگيريم. شما ببينيد كمال كاميابي‌نيا مصدوم است و نمي‌تواند براي تيم بازي كند اما مي‌بينيم چقدر خوب براي تيم بازي مي‌كند و جاي خالي اين بازيكن هم كمتر حس مي‌شود. من منكر عملكرد خوب كمال كاميابي‌نيا نمي‌شوم اما حرف من اين است كه تيم برانكو آنقدر خوب و تاكتيكي بازي مي‌كند كه وقتي حتي يك بازيكن در تركيبش نباشد آنقدر جاي خالي‌اش احساس نمي‌شود.

به نكته بسيار خوبي اشاره كرديد. پرسپوليس يكي از مشكلاتي كه دارد اين است كه بازيكنانش زياد محروم و مصدوم مي‌شوند كه يكي از مسائل به خاطر دريافت كارت زرد زياد است.

خب در فوتبال بازيكن كارت زرد مي‌گيرد و اين امر طبيعي است. وقتي كه بازيكن تحت فشار قرار دارد و احساس مي‌كند داور روي صحنه‌اي دچار اشتباه شده، قاعدتا اعتراض مي‌كند و بازيكنان پرسپوليس بيشتر به خاطر اين امر كارت زرد مي‌گيرند اما نكته حائز اهميت اين است كه الان بازيكن‌محور نيست.

در حال حاضر شايد همه از قهرماني پرسپوليس اطمينان داشته باشند اما نكته بسيار نگران‌كننده براي هواداران پرسپوليس تمديد نكردن 11 بازيكني است كه قراردادشان به پايان مي‌رسد.

اولا كه هنوز پرسپوليس قهرمان نشده است. لطفا شما هم اين موضوع را در رسانه‌ها باب نكنيد كه همه بگويند پرسپوليس قهرمان شده است. اگر اين موضوع در ذهن بازيكنان رخنه كند، قطعا انگيزه‌شان كم مي‌شود و شايد در ادامه ليگ نتايج خوب‌شان را تكرار نكنند. بنابراين از الان هيچ تيمي قهرمان نيست اما همه مي‌دانيم شانس پرسپوليس از همه بيشتر است. البته در مورد بحث تمديد قرارداد بازيكنان هم كه به آن اشاره كرديد بايد بگويم نبايد كسي نگران اين موضوع باشد من با شناختي كه از بازيكنان دارم مي‌دانم در اين وضعيت كه تيم از نقل و انتقالات محروم است، معرفت به خرج مي‌دهند و قراردادشان را تمديد مي‌كنند. پيراهن پرسپوليس از نظر من 500 ميليون تومان مي‌ارزد و هر كس براي اين تيم بازي كند افتخار و محبوبيت بزرگي براي خودش به دست مي‌آورد. نبايد به اين سادگي فكر كنيم كه بازيكنان اين تيم را رها كرده و مي‌روند.

علي‌اكبر طاهري، مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس حواشي زيادي براي اين تيم به وجود آورده و بدون اينكه درباره اين مسائل شفاف‌سازي كند از اين تيم جدا شد. نظرتان درباره عملكرد اين مدير چيست؟

نبايد اينقدر به گذشته برگرديم و بخواهيم با پرداختن به آنها حاشيه‌هاي تيم و باشگاه را زياد كنيم. بايد قبول كنيم آقاي طاهري در دوره مديريتش توانست موفقيت‌هاي زيادي براي پرسپوليس به دست بياورد در قهرماني اين تيم سهيم بود و موفقيت ديگري كه به نظر من بسيار ارزشمند است، صعود پرسپوليس به جمع 4 تيم برتر آسيا بود. البته در اين ميان نقاط ضعفي هم وجود داشت كه از نظر من نيازي نيست بيش ازحد به آنها بپردازيم.

يكي از مهم‌ترين حواشي اخير فوتبال ايران صحبت‌هاي علي كريمي عليه فدراسيون فوتبال و شخص مهدي تاج بود. بازيكن سابق تيم‌تان چند باري عليه تاج مطالبي را منتشر كرده و اعتقاد دارد فساد گسترده در فدراسيون وجود دارد. شما اين مساله را قبول داريد؟

علي كريمي به تازگي مربيگري را شروع كرده و وارد حواشي خاصي شده است. به هر حال او در دوران بازيگري‌ هم هميشه با صحبت‌ها و انتقاداتش قصد داشت ايرادات را بگويد. الان كه وارد مربيگري شده هم مسائلي را مي‌بيند كه مي‌خواهد با عنوان كردن آنها در ‌حل كردن‌شان قدم بردارد. البته در اينكه در فدراسيون فساد وجود دارد يا خير، من نظري ندارم. اما مي‌دانم كريمي از روي دلسوزي حرف مي‌زند. من حامي او هستم و قبولش دارم اما فكر مي‌كنم بهتر است بيشتر از گذشته تمركزش روي بازي تيمش باشد. او اگر مي‌خواهد موفق باشد نبايد به اين زودي‌ها خودش را درگير حاشيه كند.

فكر مي‌كنيد او مي‌تواند در مربيگري موفق
عمل كند؟

خب تيمي را رهبري مي‌كند كه هم از نظر مالي و هم از نظر مهره مشكلاتي دارد اما قاعدتا كريمي نياز به كسب تجربه دارد همان‌طور كه خيلي از مربيان جوان ما با كسب تجربه توانستند روند خوبي را در كارشان طي كنند چرا علي كريمي نتواند اين كار را انجام دهد؟ قاعدتا او همان‌طور كه در بازيگري اسطوره پرسپوليس شد مي‌تواند در مربيگري هم يكي از بهترين‌ها باشد. البته همان‌طور كه گفتم بهتر است از حواشي به دور باشد.

واكنش فدراسيون فوتبال درباره انتقادات كريمي چگونه بايد باشد؟

خب قاعدتا فدراسيون نبايد ساده از كنار اين حرف‌ها بگذرد. من فكر مي‌كنم مهدي تاج به جاي اينكه در مقابل كريمي بايستد و بخواهد با او مقابله كند بهتر است كنارش بايستد و در راه مقابله با فساد قدم بردارد. ما همه مي‌دانيم كريمي هميشه با صداقت صحبت كرده و حرف‌هايش از سر دلسوزي بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون