• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4027 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

زلزله كرمانشاه از منظر كارشناسان كودك

گروه اجتماعي| نشست واكاوي نقش مداخلات حمايتي از كودكان در زلزله توسط انجمن حمايت از حقوق كودكان با همكاري فرهنگسراي ارسباران برگزار شد. در اين نشست فرشيد يزداني، مديرعامل انجمن حمايت از حقوق كودكان، محمدفريد لطيفي، معاون بازسازي و بازتواني سازمان مديريت بحران، فريد براتي سده، سرپرست ستاد مديريت بحران سازمان بهزيستي كشور، شاهين فتحي، معاون امداد و نجات سازمان هلال احمر كشور، نماينده رسانه‌هاي حاضر در منطقه زلزله‌زده و نمايندگاني از ساير رسانه‌ها حضور داشتند. انجمن حمايت از حقوق كودكان به عنوان نخستين سازمان فعال در حوزه حقوق كودكان در اين نشست با تكيه بر تجربيات فعاليت‌هاي حمايتي به واكاوي نقش مداخلات حمايتي از كودكان در زلزله پرداخته است. محمدفريد لطيفي، معاون بازسازي و بازتواني سازمان مديريت بحران در تشريح فعاليت سازمان مطبوعش گفت: سازمان مديريت بحران طرح بازتواني را در پنج بعد از جمله بعد رواني دنبال مي‌كند. ما حلقه وصل سازمان‌هاي دولتي و NGOها هستيم. اگر اين مجموعه‌ها و تشكيلات دولتي ناهماهنگ عمل كنند مي‌توانند آفت هايي هم داشته باشند كه بايد مطرح شود. شاهين فتحي، معاون امداد و نجات سازمان هلال‌احمر كشور هم در گزارش مختصري از عملكرد هلال‌احمر گفت: ما هر روز هشت صبح از تمام استان‌هاي كشور گزارش حوادث مي‌گيريم. كرمانشاه نمونه‌اي است كه بولد شد. قبل از بروز هر حادثه بايد براي شناسايي افراد تحت تاثير آسيب يعني سالمندان، مادران باردار، بيماران و كودكان اقدام كنيم. عمليات امداد به معني اسكان و تغذيه اضطراري است و چادر استاندارد اسكان اضطراري در كشورهاي جهان سوم براي حدود 45 روز اول است.

همچنين فريد براتي‌سده، سرپرست ستاد مديريت بحران سازمان بهزيستي كشور با اشاره به اين نكته كه در ارايه خدمات به كودكان در بحران‌ها بايد مراقب بود كه كودكان دچار ضربه مضاعف نشوند، گفت: متاسفانه هم سيستم‌هاي دولتي و هم سيستم‌هاي غيردولتي به صورت غيرتخصصي و بدون آموزش و دانش كافي وارد موضوع شدند و اين خيلي وقت‌ها ضربه مضاعف بود.

در ادامه اين نشست جليلي، نماينده رسانه‌هاي حاضر در منطقه و مدرس دانشگاه به ضعف اطلاع‌رساني سازمان‌هايي مثل ز زلزله همه مردم چادرهاي هلال‌احمر را دريافت كرده بودند و اخبار دروغ كه جليلي از آنها با عنوان فيك‌نيوز ياد مي‌كند، باعث بي‌اعتباري و بي‌اعتمادي مردم به سيستم هلال‌احمر شده بود.

لطيفي در ادامه پنل لزوم توجه ويژه به كودكان در قالب كارگروهي مجزا را رد كرد و وظيفه مديريت بحران را پرداختن به امور كلان دانست و گفت: كودكان به واسطه آسيب‌پذير بودن‌شان خود به خود جزو اولويت‌هاي اين سازمان هستند و
خواهند بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون