• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4028 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ بهمن

نظر

الهام رفيع

معاون مدرسه

من خيلي كم روزنامه مي‌خرم و مي‌خوانم اما پدرم خيلي زياد روزنامه مي‌خواند. بدون اغراق پدرم اگر هر روز روزنامه نخرد، يك روز درميان مي‌خرد اما من به پاي پدرم نمي‌رسم و به خاطر مشغله كاري و داشتن فرزند كوچك كمتر از پدر
روزنامه مي‌خوانم.

مطالعه روزنامه هيچ ضرري ندارد اما از آنجايي كه ما مدرسه دولتي هستيم، هيچ كاري را بدون اجازه اداره نبايد انجام دهيم. حتي وقتي معلم‌هاي ما كتب كمك آموزشي را به كلاس‌هاي درس‌شان بردند و براي آموزش به بچه‌ها در كنار كتاب درسي از آنها هم استفاده كردند، اداره برخوردي جدي كرد و جلوي اين كار را گرفت. اما بحث روزنامه جداست. به نظرم استفاده از روزنامه در مدرسه و كلاس‌هاي درسي كار جذاب و خوبي است اما من بايد از مدير مدرسه براي انجام اين كار اجازه بگيرم تا بتوانم انجام اين كار را به معلم‌ها پيشنهاد كنم.

 

مهدي فتحي

دبير رياضي و فعال مدني

روزنامه مي‌خرم. البته بيشتر مي‌خوانم تا بخرم. هميشه مطالب روزنامه‌ها را از طريق سايت پيگيري و مطالعه مي‌كنم. من كانال تلگرامي دارم و به همين دليل هميشه همه اخبار روزنامه‌ها را مي‌خوانم و مطالب مهم را در كانالم مي‌گذارم.

درس من را نمي‌توان با روزنامه پيش برد. اگر درس ديگري غير از رياضي مي‌دادم قطعا اين كار را مي‌كردم چون كار بسيار مثبتي است. من با كمپين روز ملي روزنامه‌خواني صددرصد موافقم و هر كاري هم از دستم بر بيايد برايش انجام مي‌دهم. اين كار، خيلي كار مثبتي است.

كبري صفاييان

مدير تيزهوشان فرزانگان 7 منطقه 2

روزنامه براي ما فرستاده مي‌شود و مطالعه مي‌كنيم. شايد روزنامه نخرم چون تمام صفحات در فضاي مجازي هم هست تمام مطالبش را مطالعه مي‌كنم اما برخي اوقات روزنامه هم مي‌خرم.

ما هميشه بريده جرايد را روي تابلوي مدرسه داريم. دبيرهاي مختلف هم به فراخور درس‌هاي‌شان مطالب روزنامه را به كلاس‌هاي‌شان مي‌برند و با بچه‌هاي درباره آنها صحبت و تحليل مي‌كنند. اينها ديگر خلاقيت معلم‌ها در كلاس درس است.

روزنامه خواندن خوب است. اينكه به بچه‌ها ياد بدهيم كه مطالعه‌شان را بالا ببرند و روزنامه بخوانند كار بسيار خوبي است. قبلا كه فضاي مجازي نبود ما تابلوهايي داشتيم و پنج، شش روزنامه به مدرسه مي‌بردم و بچه‌ها روزنامه‌ها را برمي‌داشتند و در كتابخانه مطالعه مي‌كردند. با توجه به اينكه سرانه مطالعه پايين آمده ايده روز ملي روزنامه‌خواني ايده خوبي است و مي‌تواند به افراد يادآوري كند كه بايد روزنامه بخوانند و مطالعه كنند. خواندن روزنامه‌ها به بچه‌ها كمك مي‌كند و ديد اجتماعي به آنها مي‌دهد.

الهي اصلاني

مدير متوسطه دوم ولايت فقيه منطقه 11

روزنامه نمي‌خرم. از اول مهر كه روزنامه به مدرسه مي‌آيد همان را مطالعه مي‌كنم.

هر روز روزنامه به مدرسه مي‌آيد. ما مشكلي براي تشويق دانش‌آموزان به خواندن روزنامه نداريم. معلم‌هاي مان هر روز روزنامه مي‌خوانند و ما هم از اين كار كه روزنامه به كلاس‌هاي درس برود، استقبال مي‌كنيم. همين الان هر ماه مجله رشد را براي دانش‌آموزان‌مان تهيه مي‌كنيم و از آنها امتحان هم مي‌گيريم. اين كه بچه‌ها را دعوت به روزنامه‌خواني كنيم، ايده بسياري خوبي است. بچه‌ها روزنامه بخوانند خيلي بهتر از اين است كه در فضاي مجازي بچرخند.

محمدرضا نيك‌ن‍ژاد

دبير فيزيك و علوم دبيرستان و راهنمايي

روزنامه مي‌خرم.

آشنا كردن بچه‌ها با روزنامه و بردن آن به كلاس درس اقدام بسيار خوبي است اما رشته من درسي تخصصي است كه خيلي روزنامه به درد كلاس‌هايم نمي‌خورد اما چون خودم آدم روزنامه‌خوان و پيگير مطبوعاتي هستم، از اين كار استقبال مي‌كنم. دوست دارم كه اين كار را انجام دهم. گرچه حالا سر كلاس‌هايم اگر فرصتي باشد نه‌تنها روزنامه كه درباره مسائل روز هم با بچه‌ها صحبت مي‌كنم.

من حتما با كمپين روز ملي روزنامه‌خواني همراهي مي‌كنم. شايد در فضاي امروزي و با گسترش فضاي مجازي خيلي نتوان خيلي قطعي گفت كه نتيجه مي‌دهد ولي به هرحال من هميشه گفته‌ام كه كتاب، روزنامه و مجله مرجع هستند و تاثيرات‌شان خيلي عميق‌تر از فضاي مجازي است كه شما چند خط مي‌خوانيد. فضاي مجازي آدم را سطحي بار مي‌آورد و ژرفايي ندارد. روزنامه به مسائل جدي‌تر و تحليلي‌تر مي‌پردازد و مي‌تواند در ذهن انسان ماندگار باشد. تجربه نشان داده كه شعارها، آموزه‌هاي اخلاقي و جمله‌هاي مثبت فضاي مجازي جواب نمي‌دهد، نشانه‌اش هم اين است كه هيچ كدام از ما رفتارمان تغيير نمي‌كند. اگر جامعه به اين سمت برود كه بتواند كتاب، روزنامه و مجلات را جايگزين فضاي مجازي كند، قطعا تاثير بيشتر و بهتري دارد.

انسيه‌سادات صنيع‌خاني

دبير ادبيات مدرسه فرزانگان و سلام

اكثر اوقات در مسير روزنامه مي‌خرم.

خود من خيلي تمايل دارم كه روزنامه به كلاس ببريم و مطالعه كنيم. با دانش‌آموزانم هم راجع به اين موضوع صحبت كردم اما انجام اين كار مشروط به داشتن وقت است چون آموزش و پرورش زمان درس ادبيات را كم كرده است. اما من به دانش‌آموزانم گفته‌ام كه صفحه كتابي كه پنجشنبه‌ها در روزنامه اعتماد چاپ مي‌شود را بخوانند. حتي اگر نمي‌توانند بخرند از سايت بخوانند. با كمپين روز ملي روزنامه‌خواني كه قرار است 6 اسفند برگزار شود همراهي مي‌كنم و دانش‌آموزان را به خواندن روزنامه تشويق مي كنم.

حميرا عبدالمحمدي

مشاور مدرسه منطقه 5 تهران

روزنامه هر روز به مدرسه فرستاده مي‌شود و ما مطالعه مي‌كنيم.

بعضي اوقات بعضي از مطالب را روي پانل مدرسه مي‌گذراند. مدرسه چون كتابخانه هم دارد، مسلما بايد آرشيوي از روزنامه داشته باشند. ما در مدرسه از مجله تربيت و مشاور و برخي مجلات ديگر هم استفاده مي‌كنيم. يكي از وظايف مشاوره، ايجاد عادت مطالعه است. حالا يكي از بخش‌هاي اين عادت مطالعه مي‌تواند در زمينه روزنامه باشد و دانش‌آموزان را به سمت و سوي مطالعه روزنامه و نشريات سوق دادن. يكي از كارهاي مشاوران اين است كه مطالعه و نحوه صحيح آن را به دانش‌آموزان آموزش دهند. اينكه يك روز را به نام روز ملي روزنامه‌خواني نامگذاري كنيم، طرح خوبي است اما من به شخصه روزنامه به‌طور خاص مد نظرم نيست. شايد اگر 6 اسفند را روز مطالعه اعلام كنيم، بهتر است. ما نبايد با اين ديدگاه كه روزنامه بخوانيم تا ديگر از فضاي مجازي استفاده نكنيم، پيش برويم. فضاي مجازي هم مزاياي خود را دارد. حتي خود روزنامه‌ها هم در تمام شبكه‌هاي اجتماعي حضور دارند. مي‌شود از ظرفيت فضاي مجازي استفاده كرد و در كنار آن هم مردم و جوانان و نوجوانان را تشويق به مطالعه كرد. نبايد چيزي را حذف كنيم. مردم بايد ياد بگيرند كه درست از هرچيزي استفاده كنند، فضاي مجازي به جاي خود و مطالعه و خواندن روزنامه هم جاي خود.

احمد رفيعي

دبيرعلوم راهنمايي

گاه‌گداري روزنامه مي‌خرم.

از آنجايي كه من در يكي از روستاهاي دور افتاده مشغول به كار هستم، نمي‌دانم از بردن روزنامه به مدرسه استقبال مي‌شود يا نه. بايد اين كار را امتحان كنم. بچه‌هاي روستا با روزنامه آشنا نيستند و ممكن است استقبال نكنند. بچه‌هاي روستا به اينترنت و گوشي هوشمند و فضاي مجازي دسترسي دارند، ما روزي حداقل سه – چهار گوشي از بچه‌ها مي‌گيريم تا حواس‌شان به درس باشد. با اين وجود من حاضرم روزنامه اگر برايم بيايد بين دانش‌آموزان پخش كنم و دانش‌آموزان را تشويق به خواندن روزنامه كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون