• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4034 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند

گفت‌وگوي «اعتماد» با صادق ورمزيار درباره روزهاي خوب آبي‌هاي پايتخت

استقلال 97 درخشان خواهد بود

گروه ورزش|تيم فوتبال استقلال در دومين ديدار خود در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در مسقط ميزبان الهلال عربستان بود و در نهايت توانست برابر نايب قهرمان فصل قبل اين رقابت‌ها با نتيجه يك بر صفر به پيروزي برسد. حالا با اين پيروزي شيرين شاگردان شفر در گروه خود 4 امتيازي شدند و شانس‌هاي زيادي در مقابل خود براي صعود از گروه مي‌بينند. البته اين فقط يك بخش ماجراست چرا كه پيروزي استقلال برابر الهلال كه يكي از تيم‌هاي قدرتمند آسيا محسوب مي‌شود، بازخوردهاي مثبت زيادي در جامعه فوتبال ايران داشته است. استقلال كه در نخستين ديدارش برابر الريان در قطر 2‌-‌2 متوقف شد، حالا اميد زيادي دارد تا با پيروزي برابر العين امارات، سومين حريف خود در اين گروه صدرنشيني خود را در دور رفت رقابت‌ها تثبيت كند. عملكرد خوب آبي‌پوشان تهراني در بازي برابرنماينده صعودي اجازه نداد حتي الهلال فرصت گل آنچناني روي دروازه استقلال خلق كند. البته تيم عربستاني براي مصاف با استقلال 4 بازيكن تاثيرگذار خود را كه مهم‌ترين آنها خربين بود در اختيار نداشت. اما با اين حال باز هم تيم قدرتمندي نشان داد و مقابل استقلال عملكرد چندان بدي نداشت. شايد بتوان گفت عملكرد فوق‌العاده آبي‌پوشان تهراني باعث شده بازي خوب شاگردان رامون دياز كه پس از اين بازي بركنار شد، به چشم نيايد. حال گفت‌وگويي با صادق ورمزيار پيرامون اين بازي انجام داديم كه مي‌خوانيد.

تيم فوتبال استقلال در يك بازي جذاب و تماشايي، الهلال، يكي از تيم‌هاي قدرتمند آسيا را شكست داد. ارزيابي‌تان از اين بازي چيست؟

از همان دقايق ابتدايي بازي، تك تك بازيكنان وظايف خود را مي‌دانستند و هر بازيكن بسته به وظيفه خودش در زمين عمل مي‌كرد. يكي از نكات مهمي كه در اين بازي بسيار به چشم آمد، عملكرد خط هافبك استقلال بود كه اجازه نداد الهلالي‌ها كاري انجام دهند. با توجه به نبود زكي‌پور در پست دفاع چپ كه دچار مصدوميت شده بود شفر در اين بازي خسرو حيدري را در پست غير‌تخصصي‌اش قرار داد اما همان‌طور كه گفتم با توجه به وظايفي كه برايش مشخص كرده بودند توانست عملكرد خوب و منطقي در زمين داشته باشد. در كل تمام بازيكنان در پست‌هاي‌شان عالي بودند و بايد اين برد را به پاي همه نوشت.

شما نقطه قوت استقلال را در چه چيزي مي‌دانيد؟

شايد مهم‌ترين نقطه قوت استقلال در بازي برابر الهلال انگيزه بازيكنان بود. درست است كه اين تيم در ليگ نتايج خوبي در ابتدا نگرفت و الان در جدول با تيم رقيبش يعني پرسپوليس فاصله زيادي دارد اما انگيزه زيادي براي حضور موفق در ليگ قهرمانان آسيا دارد. فراموش نكنيد كه استقلال و الهلال قهرمانان سابق آسيا هستند و بازي آنها بسيار جذاب و تماشايي بود. استقلال با توجه به اينكه مي‌دانست تيم عربستاني سرمايه‌گذاري خوبي روي جذب بازيكن كرده است، سعي داشت با عملكرد تيمي خوب مقابل ستاره‌هاي الهلال بايستد كه همين اتفاق هم رخ داد. در بيشتر دقايق بازي انگيزه بالاي بازيكنان اجازه نداد حتي هافبك‌هاي الهلال بتوانند مهاجمان‌شان را تغذيه كنند.

مهدي رحمتي هم جزو نفراتي بود كه در اين بازي به ميدان رفت در حالي كه در ليگ سيد‌حسين حسيني به ميدان مي‌رود. اين تغييرات به تيم لطمه نمي‌زند؟

قاعدتا سرمربي تيم بهتر از هر كسي مي‌داند در چه پستي، چه بازيكني را استفاده كند. او است كه در تمرين‌ها به بازيكنان نزديك است و از ميزان آمادگي آنها خبر دارد. البته شفر يك بار درباره اين موضوع صحبت كرده بود و گفته بود كه من در ليگ از سيد‌حسين حسيني استفاده مي‌كنم و در جام حذفي از رحمتي استفاده خواهم كرد. شايد با همين استدلال هم الان سعي كرده به مهدي رحمتي ميدان بدهد. او هم كه نشان داد هنوز دروازه‌بان قابل و باتجربه‌اي است كه مي‌تواند با عملكرد خوبش باعث موفقيت استقلال بشود.

اين تيم استقلال پتانسيل رسيدن به فينال ليگ قهرمانان آسيا را دارد؟

راستش را بخواهيد خيلي زود است از الان بخواهيم درباره حضور در فينال ليگ قهرمانان آسيا و قهرماني در اين رقابت‌ها صحبت كنيم. تيمي كه ما مقابل الهلال ديديم پتانسيل رسيدن به فينال را دارد اما شايد در طول اين رقابت‌ها شاهد تغييراتي باشيم. بنابراين نمي‌توان با قطعيت از الان درباره قهرماني آسيا صحبت كرد.

به نظر شما استقلال در پنجره تابستاني آيا نياز به تغييرات تيم دارد؟

من فكر مي‌كنم در حال حاضر در تمام پست‌ها بهترين نفرات در تيم بازي مي‌كنند و از نظر من نياز نيست كه فعلا بازيكني به اين جمع اضافه شود.

اگر همين روند ادامه يابد، آيا استقلال مي‌تواند در پايان فصل سهميه آسيا را كسب كند؟

درست است كه فاصله استقلال و پرسپوليس از نظر امتياز در جدول زياد است اما قاعدتا استقلال اين پتانسيل را دارد كه با پيروزي برابر حريفان خود در ادامه رقابت‌ها به رتبه‌هاي بالاي جدول بيايد. من فكر مي‌كنم كه سهميه آسيا براي استقلال دور از دسترس نيست. آن چيزي كه اهميت زيادي دارد اين است كه بازيكنان اين تيم روند خوب‌شان در ليگ قهرمانان آسيا را حفظ كنند تا دوباره با يك موفقيت بزرگ در آسيا شادي را براي هواداران اين تيم بياورند. شما مطمئن باشيد استقلال سال آينده از نظر نتيجه‌گيري و نوع بازي به مراتب بهتر از امسال عمل خواهد كرد و روزهاي روشني در پيش دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون