• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4038 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

ويژه

تقدير از بانك صنعت و معدن به خاطر اولين واگذاري

مسعود كرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي و محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت از بانك صنعت و معدن به عنوان اولين بانك دولتي كشور كه موفق به انجام واگذاري شركت‌هاي زيرمجموعه خود به بخش خصوصي شده است، تقدير و تشكر كردند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن، وزير امور اقتصادي و دارايي در نامه‌اي اقدام بانك صنعت و معدن (در خصوص فروش 51 درصد از سهام شركت سرمايه‌گذاري صنعت و معدن از طريق سازمان بورس و اوراق بهادار) را الگوي خوبي دانست كه به قيمت مناسب از طريق بورس عرضه شده و سهام خود را به اقل رسانده‌اند. شريعتمداري نيز در نامه‌اي به رييس‌جمهوري در اين خصوص آورده است: بانك صنعت و معدن به عنوان اولين بانك دولتي، با توجه به حمايت‌هاي اين وزارتخانه و بر اساس برنامه‌ريزي‌ها، ارزشگذاري حرفه‌اي و طي تشريفات قانوني موفق شد در تاريخ 24 بهمن 1396 نسبت به عرضه 51 درصد سهام شركت سرمايه‌گذاري صنعت و معدن با نماد بورسي «وصنعت» به ارزش حدود 4360 ميليارد ريال از طريق سازمان بورس اوراق بهادار اقدام كند و بدين‌ترتيب فروش سهام شركت مذكور محقق شد. وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه اين نامه تاكيد كرده است: قيمت تابلوي هرسهم هنگام اعلام بانك به سازمان بورس برابر با 113 تومان بود كه با قيمت پايه هر سهم 190 تومان، حدود 68 درصد بالاتر از قيمت (اندكي بالاتر از NAV) به فروش رسيده است.

 

برنامه جديد پتروشيمي جم براي حمايت از توليد داخل

مديرعامل پتروشيمي جم از نمايشگاه بين‌المللي ماشين آلات كشاورزي، نهاده‌ها و سيستم‌هاي نوين آبياري در محل نمايشگاه‌‌هاي بين‌المللي تهران بازديد به عمل آورد. سيد حسين ميرافضلي با حضور در محل نمايشگاه بين‌المللي ماشين آلات كشاورزي، نهاده‌ها و سيستم‌هاي نوين آبياري طي 4ساعت از غرفه‌هاي شركت‌هاي توليد‌كننده لوله‌هاي پلي اتيلني آبياري و محصولات مرتبط صنايع پايين‌دستي بازديد و با توليدكنندگان اين محصولات به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

مديرعامل پتروشيمي جم در بازديد از اين نمايشگاه اظهار كرد: عمده مواد لوله‌هاي پلي اتيلني آبياري توسط پتروشيمي جم تامين مي‌شود و ما براي اطلاع از وضعيت توليد اين محصولات در داخل كشور و شنيدن نقطه نظرات توليدكنندگان داخلي به اين نمايشگاه آمديم تا بطور مستقيم با استفاده‌كنندگان از محصولات‌مان به مذاكره بنشينيم. وي افزود: رويكرد پتروشيمي جم توسعه محور است و هدف اصلي ما طبق دستورالعمل وزير محترم تعاون، كار و رفاه اجتماعي حمايت از توليد داخل و صنايع پايين‌دستي است و قطعا در اين راستا برنامه‌هاي خوبي براي حمايت از توليد داخلي صنايع پايين دستي پتروشيمي داريم كه به زودي به مرحله اجرا خواهد رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون