• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4039 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۰ اسفند

گفت‌وگوي «اعتماد» با علي پروين درباره داربي86

فقط داربي جذاب ببينيم

گروه ورزشي

داربي 86 عصر امروز از ساعت 15:45 در ورزشگاه آزادي به ميزباني استقلال و البته قضاوت عليرضا فغاني آغاز خواهد شد؛ ديداري كه براي نخستين‌بار است در آن يكي از رقباي ديرينه در صورت پيروزي عنوان قهرماني ليگ را هم به نام خود ثبت خواهد كرد. پرسپوليس در صورتي كه برابر استقلال برنده بازي باشد، روي كاغذ هم ديگر قهرمان ليگ شده است. البته شاگردان برانكو در صورت شكست احتمالي يا مساوي در اين بازي هم در صورتي كه ذوب آهن نتواند مقابل پارس‌جنوبي جم نتيجه بگيرد، شانس قهرماني خواهند داشت.

يكي از پيشكسوتاني كه هميشه در داربي‌ها نظرات و مصاحبه‌هايش براي جامعه فوتبال و علاقه‌مندان باشگاه پرسپوليس جالب بوده، علي پروين است. كسي كه سلطان فوتبال ايران لقب دارد و هميشه يكي از پرسپوليسي‌هاي متعصب فوتبال ايران بوده است. او كه سال‌ها به عنوان بازيكن و مربي اين بازي بزرگ را تجربه كرده حالا با ما هم‌صحبت شده تا نظراتش را درباره داربي 86 بگويد.

 

داربي 86 قرار است عصر امروز برگزار شود. برنده اين بازي را چه تيمي مي‌دانيد؟

فكر مي‌كنم بازي خوبي را شاهد باشيم چرا كه هر دو تيم وضعيت خوبي در جدول دارند. پرسپوليس كه تقريبا قهرمان شده و استقلال هم شرايط بسيار خوبي دارد چرا كه آنها هم در بازي‌هاي اخير نتايج بسيار خوبي گرفته‌‌اند. مردم هميشه چند ماه منتظر اين بازي مي‌نشينند تا داربي تماشا كنند. شايد بعضي اوقات اين بازي قشنگ نباشد اما در سال‌هاي اخير واقعا جذاب و تماشايي بوده است. من اميدوارم فردا هر تيمي كه بهتر باشد، برنده شود.

يعني براي استقلال حريف ديرينه‌تان كري نمي‌خوانيد؟

ما با هم رقيب و رفيق هستيم. من هميشه گفته‌ام باز هم مي‌گويم استقلال را به عنوان تيم دوم خودم دوست دارم چرا بايد براي آنها كري بخوانم؟

براي اولين‌بار است كه پرسپوليس مي‌تواند با شكست دادن استقلال، قهرمان ليگ شود. ارزيابي‌تان از اين اتفاق چيست؟

واقعا فرقي نمي‌كند كه با شكست دادن استقلال پرسپوليس قهرمان شود يا تيم‌هاي ديگر. مهم اين است كه پرسپوليس قهرمان شود. الان هم كه در دو سال اخير آنقدر آقاي برانكو تيم خوبي را آماده كرده كه هم از نظر بدني و هم از نظر تاكتيكي شرايط خوبي مقابل حريفان دارند و بازي‌هاي خوبي به نمايش مي‌گذارند. من واقعا به عنوان يك پرسپوليسي كيف مي‌كنم كه بازي‌هاي‌شان را مي‌بينم. سال قبل كه با اختلاف 12 امتيازي قهرمان شد من همان ابتدا گفتم سال بعد با اختلاف 15 امتيازي قهرمان مي‌شود. الان هم همين اتفاق در حال رخ دادن است.

فكر مي‌كنيد اين موضوع از نظر روحي براي پرسپوليس خوب است؟

چرا بد باشد؟ پرسپوليس شرايط خوبي از نظر روحي دارد. البته استقلال هم واقعا خوب است. آنها الهلال را شكست دادند و 4 گل هم به فولاد خوزستان زدند. من معتقدم هر تيمي با روحيه خوب در داربي برابر حريف قرار بگيرد مي‌تواند پيروز ميدان باشد. درست است كه استقلال قهرمان نمي‌شود اما انگيزه بالايي جلوي پرسپوليس دارد. پرسپوليس اما بي‌استرس بازي مي‌كند.

فكر مي‌كنيد پرسپوليس حالا كه دو سال پياپي قهرمان ليگ شده مي‌تواند قهرمان آسيا هم شود؟

كار سختي است اما نشد ندارد. من مي‌گويم حالا كه پرسپوليس قهرمان ليگ شده و دو سال پياپي آن را تكرار كرده بايد برنامه‌ريزي كند تا قهرمان آسيا شود. سال قبل كه متاسفانه در برابر الهلال آن اتفاقات رخ داد. الان هم فكر مي‌كنم كه پتانسيلش را دارد كه اين تيم قهرمان آسيا شود.

مي‌توانيد يك نتيجه براي داربي بگوييد؟

نمي‌شود عددي گفت. چون واقعا فوتبال را نمي‌شود پيش‌بيني كرد. اما من اميدوارم هر تيمي بهتر باشد برنده شود و هواداران كه به ورزشگاه مي‌آيند فوتبال جذاب و تماشايي ببينند. زمان خود ما كه فوتبال تماشا مي‌كرديم فقط به دنبال اين بوديم كه از همان سوت ابتداي بازي حمله كنيم و گل بزنيم و برنده بازي باشيم تا تماشاگران واقعا لذت ببرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون