• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4040 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۲ اسفند

خبر

برگزاري نهمين همايش روز جهاني بيماري‌هاي نادر

بيست و هشتم فوريه روز جهاني بيماري‌هاي نادر نامگذاري شده است و بر همين اساس هر سال در ايران نيز مراسم ويژه‌اي براي معرفي بيشتر اين بيماري و بيان چالش‌ها و راهكار‌هاي افراد مبتلا به اين بيماري‌ها برگزار مي‌شود. امسال نيز نهمين همايش بين‌المللي روز جهاني بيماري‌هاي نادر در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما با حضور تعدادي از وزرا و چهره‌هاي سرشناس برگزار شد. علي ربيعي، وزير كار و رفاه اجتماعي و سيدمحمد بطحايي، وزير آموزش و پرورش وزراي شركت‌كننده در اين همايش بودند. علي ربيعي، وزير رفاه در اين همايش با اشاره به تلاش‌هاي مرحوم علي داوديان بنيانگذار بنياد بيماري‌هاي نادر ايران گفت: «علي داوديان گاهي از من گلايه مي‌كرد، اما دوست من بود. فوت او و رفتنش به جهان آخرت براي ما ناراحت‌كننده و البته درس‌آموز بود. بنيادي كه او به جا گذاشته، ذخيره آخرتش خواهد بود. دسته‌اي از مردم به سبب ناكارآمدي برنامه‌ها دچار مشكل مي‌شوند و دولت به طور مستقيم وظيفه دارد براي اين افراد برنامه‌ريزي كند و فرصت‌هاي برابر اجتماعي را براي اين افراد فراهم كند.

 

دومين كنگره زنان موفق در تهران برگزار مي‌شود

دومين كنگره تخصصي زنان موفق ايران با نگاه ويژه به توانمندسازي زنان در جامعه و با دعوت از متخصصين و فعالان حوزه زنان 17 اسفندماه برگزار مي‌شود. فاطمه هاشمي‌رفسنجاني، رييس انجمن همبستگي زنان و رييس شوراي راهبردي كنگره زنان موفق ايران، با اعلام اين خبر گفت: زنان مطالعه زيادي براي حوزه خودشان نداشتند ما بايد زنان موفقي در جامعه داشته باشيم كه نسبت به حق و حقوق خودشان آگاه باشند و جايگاه واقعي بانوان ايراني را به دنيا معرفي كنيم.

 

بارش نرمال در آخرين ماه سال

رييس پژوهشكده اقليم‌شناسي از بارش بيش از حد نرمال در آخرين ماه سال جاري خبر داد و افزود: بارش نرمال يا بيش از نرمال اسفندماه، كم‌بارشي ماه‌هاي گذشته را جبران نمي‌كند و لازم است اجراي برنامه‌هاي كنترل و مصرف بهينه آب مورد توجه جدي قرار گيرد. مجيد حبيبي نوخندان، ضمن پيش‌بيني شرايط جوي كشور در آخرين ماه سال96، اظهار كرد: بارش اسفند ماه بيش از حد نرمال پيش‌بيني مي‌شود، حتي در برخي نواحي جنوبي، جنوب غربي و غربي احتمال وقوع بارش‌هاي سنگين منجر به سيل تا هفته سوم اسفند ماه وجود دارد. وي تاكيد كرد: با وجود افزايش بارش‌ها در ماه جاري، با توجه به كم‌بارشي شديد كشور از ابتداي سال زراعي (اول مهر) تا نيمه زمستان، امكان جبران اين كم‌بارشي‌ها در باقيمانده سال زراعي وجود ندارد، بنابراين بايد به وضعيت بحراني منابع آب توجه كافي شود. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها