• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4042 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند

قائم‌مقام بانك مركزي خبر داد

بسته ۱۹‌بندي سياست‌هاي پولي و ارزي در راه تصويب

قائم مقام بانك مركزي با بيان اينكه بانك مركزي اين بازار را مديريت مي‌كند و نرخ در اين بازار مديريت شده است، گفت: ان‌شاءالله اگر شرايط بهبود يافت، بانك مركزي خود را با مكانيزم بازار تطبيق مي‌دهد.

اكبر كميجاني روز گذشته در حاشيه مجمع عمومي بانك مركزي در جمع خبرنگاران درخصوص برنامه 19‌بندي بانك مركزي كه تاكنون 3 برنامه آن اجرايي شده است، اظهار داشت: اين بسته ۱۹‌بندي كل مجموعه سياست‌هاي پولي و ارزي كشور است كه البته هنوز به مرحله تصويب نرسيده است. وي در پاسخ به اين سوال كه بندهاي اين بسته بايد توسط شوراي پول و اعتبار به تصويب برسد، گفت: ممكن است بخش‌هايي از اين بسته نياز به تصويب در شوراي پول و اعتبار داشته باشد، اما برخي ديگر بدون نياز به مصوبه شوراي پول و اعتبار اجرايي شوند.

قائم‌مقام بانك مركزي در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است نرخ سود بانكي تغيير كند؟ گفت: در اين خصوص بايد بررسي‌هاي لازم انجام شود و زماني كه شرايط اقتصادي كشور اقتضا كند، نرخ سود تعيين مي‌شود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه به نظر شما نرخ‌گذاري دستوري نرخ ارز توسط بانك مركزي براي كنترل بازار منطقي است، گفت: بانك مركزي اين بازار را مديريت مي‌كند و نرخ در اين بازار مديريت شده است. كميجاني در واكنش به اين سوال كه تا چه زماني روش نرخ‌گذاري ارز در بازار ادامه خواهد يافت، اظهارداشت: ان‌شاءالله اگر شرايط بهبود يافت، بانك مركزي خود را با مكانيزم بازار تطبيق مي‌دهد. اميدواريم شرايط در بازار ارز بهبود يابد و نرخ‌ها پايدارتر شود.

قائم‌مقام بانك مركزي در پاسخ به اين سوال كه آيا نويد بازار ارز با ثبات و پايدار را براي سال آينده به مردم مي‌دهيد؟ تصريح كرد: بانك مركزي همواره تلاش‌هايي را براي ثبات نرخ در بازار ارز انجام مي‌دهد و اميدواريم كه اين تلاش‌ها براي ثبات بازار ارز به نتيجه مطلوب برسد.

قائم‌مقام بانك مركزي درباره رتبه‌بندي بانك‌ها نيز اظهارداشت: شركت اعتبارسنجي در دو مرحله گزارش را در آبان و بهمن ماه براي سال‌هاي ۹۳ و ۹۴ به بانك مركزي ارايه كرده و اين روند ادامه دارد. اين رتبه‌بندي با شاخص‌هاي بيشتر براي سال‌هاي ۹۵ و ۹۶ ادامه خواهد يافت. فارس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون