• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4044 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

نوبخت: برخي در داخل حرف‌هاي ترامپ را مي‌زنند

محمد باقر نوبخت اگرچه سوالات مرتبط با گلايه‌هاي عارف در مورد ارتباط دولت با فراكسيون اميد يا گلايه‌هاي مردم در مورد پاسخگويي رييس‌جمهور را ديپلماتيك پاسخ مي‌دهد اما خودش از خيلي‌ها دلخور است. از رسانه‌هايي كه در آمار دولت تشكيك مي‌كنند و اردوگاهي كه مدام مي‌خواهد ثابت كند جهانگيري از دولت مكدر است. از اتوبوس اتوبوس آدمي كه مي‌آورند تا ارز بخرند و از همه منتقدان داخلي كه با ترامپ همسوتر هستند. سخنگوي دولت در نشست خبري ديروز بيش از آنكه به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد، از آنها گلايه كرد. او با بيان اينكه «مركز آمار، مركز رسمي است و هركس سوالي دارد بايد بيايد و از آنان بپرسد»، گفت: به نظرم اين قابل پيگيري است كه رسانه‌اي بيايد و در آمار رسمي نظام كه صرفا آمار دولت هم نيست، تشكيك مي‌كند و البته اين رسانه كه مي‌گويم و از آن نام نمي‌برم نيز ادعايش به انقلابيگري است و صدايش در اين زمينه هم بلند است اما عادت به سياه‌نمايي و تيره‌وتار نشان دادن اوضاع كشور و لجن پراكني دارد كه من حتي ميلي به پرداختن به اين رسانه و كارهايي كه كرده ندارم و وقت اين جلسه را به آن اختصاص نمي‌دهم. هفته‌هاي پاياني سال را سپري مي‌كنيم و وقت آن رسيد كه مسوولان از آنچه طي سال 96 انجام داده‌اند، گزارش دهند. نوبخت نيز ديروز همين كار را كرد. او گفت: « چرا رسانه‌اي كه زبانش در انقلابيگري دراز است و از دهانش بيرون زده است و نيز برخي ديگر مدام تكرار مي‌كنند كه اقتصاد ما خراب است. اينكه مدام مي‌گويند وضع ما درست نيست، دقيقا همان كاري كه ترامپ مي‌كند و مي‌گويد كار ايران تمام است، اينها تكرار همان حرف‌هاي ترامپ است، حال شايد به خيال خودشان دولت را مي‌زنند اما در واقع نظام را زير سوال مي‌برند.

استيضاح وزراي فعال دولت

سخنگوي دولت بخش زيادي از زمان جلسه ديروز را به مباحث اقتصادي و ارايه گزارش اقتصادي داد اما وقتي نوبت سوالات خبرنگاران رسيد، همه‌چيز رنگ و بوي سياست گرفت. اول از همه اعلام وصول استيضاح وزير كار و راه. نوبخت با تاكيد بر اينكه «استيضاح حق مجلس است» گفت: «مجلس مي‌تواند از اين حق استفاده كند اما در مورد اينكه واقعا اين دو وزير عملكردشان مناسب نبوده است قطعا دولت نظري متفاوت با نظر مجلس دارد.»

وي افزود: «هر دوي اين وزيران جزو وزراي فعال دولت هستند و همين وزير راه و شهرسازي به خاطر نوسازي ناوگان هوايي مورد تمسخر و تحقير قرار گرفت در حالي كه بعد از برجام همين وزير قرارداد ورود ۱۲ فروند هواپيما به كشور را بست و تاكنون ۱۱ فروند وارد كشور شده است. آقاي ربيعي وقتي در دولت از كارگران صحبت مي‌كند احساس مي‌كنيم خودش از همان قشري است كه از آن صحبت مي‌كند ضمن اينكه فردي فرهيخته به شمار مي‌آيد و بايد با كساني كه اينگونه كار مي‌كنند برخورد تكريم‌آميز داشته باشيم.»

رابطه‌مان با فراكسيون اميد تعريف شده است

گلايه عارف از دولت نزد رييس دولت اصلاحات محور يكي ديگر از سوالات نشست خبري سخنگوي دولت بود. نوبخت در اين باره نيز گفت: «دولت نسبت به آقاي عارف و فراكسيون اميد نظر مثبت دارد و احترام ما به اين عزيزان با توجه به همكاري‌ها مثبت است. ما هر وقت كه هر يك از آنان از ما دعوت كردند استقبال كرده‌ايم و رابطه ما با آنان تعريف شده بوده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون