• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4047 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ اسفند

لغو قرارداد دانشگاه آزاد با ۲۰۰ استاد واحد علوم و تحقيقات

معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي روز گذشته از لغو قرارداد 200 استاد واحد علوم و تحقيقات خبر داد. عليرضا رهايي درباره علت لغو قرارداد با برخي از اساتيد نيمه‌وقت دانشگاه آزاد اسلامي كاهش جدي تقاضاي ورود به آموزش‌عالي را از دلايل اين اتفاق خوانده و توضيح داد كه در دو سال اخير هم در دانشگاه آزاد اسلامي و هم در دانشگاه‌هاي دولتي با كاهش جدي تقاضاي ورود رو‌به‌رو شده‌ايم.

اين در حالي است كه 28هزار عضو هيات علمي تمام وقت در دانشگاه آزاد فعاليت كرده و در گذشته هم تعدادي از اساتيد تمام وقت ساير دانشگاه‌ها نيز به صورت نيمه وقت با دانشگاه آزاد همكاري داشته‌اند.

او همچنين توضيح داده كه بر اساس شرايط به وجود آمده به بخشي از اساتيدي كه به صورت نيمه وقت تدريس مي‌كردند نيازي نيست. از سويي رهايي، معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي خبر داده كه دانشگاه تهران از دانشگاه آزاد درخواست كرده تا ليست اساتيد دانشگاه تهران كه با دانشگاه آزاد به صورت نيمه وقت همكاري دارند، به آنها داده شود تا با ايجاد محدوديت، استادان تمام وقت دانشگاه‌هاي دولتي نتوانند به صورت نيمه وقت در جاي ديگري فعاليت كنند.

البته معاون آموزشي دانشگاه آزاد تاكيد كرده كه اگر استادي در واحد مبدا به صورت نيمه وقت باشد، مي‌تواند به صورت نيمه وقت با دانشگاه آزاد همكاري داشته‌باشد.

در مدت اخير سه استاد دانشگاه‌هاي دولتي كه به صورت قراردادي با دانشگاه آزاد فعاليت مي‌كردند از اخراج خود خبر دادند كه حاشيه‌هاي زيادي را به همراه داشت. صادق زيباكلام، ‌استاد علوم سياسي، گودرز افتخار جهرمي، استاد حقوق و رضا داوري‌اردكاني، استاد فلسفه از جمله اين اساتيد بودند.

البته پس از تغيير و تحولات در دانشگاه آزاد اسلامي مديريت آن با حاشيه‌هاي زيادي همراه بوده كه رسانه‌اي شدن اخراج يا تغيير وضعيت شغلي برخي اساتيد به نام اين دانشگاه بخشي از آنها است. همزمان با انتشار اخبار اخراج اساتيد، خبري مبني بر تمايل فرهاد رهبر به استعفا از رياست اين دانشگاه نيز منتشر شد. منابع آگاه دليل تمايل به استعفاي رهبر را دخالت‌هاي بيش از حد علي اكبر ولايتي، رييس هيات امنا و هيات موسس دانشگاه آزاد اعلام كردند. با اين حال پس از انتشار اين اخبار سخنگوي اين دانشگاه خبر استعفاي رهبر را تكذيب كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون