• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4048 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۱ اسفند

ترامپ در پنسيلوانيا از خود دفاع كرد

حمله به منتقدان

ميثم سليماني

 

 

دونالد ترامپ، رييس‌جمهور ايالات متحده علاقمند است همواره در چند جبهه وارد حاشيه شود تا بتواند كار خود را آنگونه كه مي‌خواهد پيش ببرد. او اكنون درگير تعرفه‌هاي جديد مربوط به فولاد و آلومينيوم است و عملا امريكا را وارد يك جنگ تجاري جدي با جهان كرده است. از طرفي ديگر موضوع داغ اين روزهاي اخبار جهان، ديدار كيم جونگ اون، رهبر كره شمالي با دونالد ترامپ است كه به نظر مي‌رسد رييس‌جمهور ايالات متحده بيش از هر فرد ديگري مشتاق اين ديدار است و به صورت دايم در حال صحبت در خصوص اين موضوع است و حتي به منتقدان خود در اين زمينه حمله مي‌كند. او همچنين در حالي به پنسيلوانيا رفت تا از نامزد حزب جمهوريخواه در اين ايالت حمايت كند كه بيش از آنكه از ريك ساكوني دفاع كند، به مدح اقدام‌هاي خود پرداخت. او از شعار انتخاباتي سال 2020 كمپين خود پرده‌برداري كرد و در اين ميان حتي به اوپرا ويمفري كه زمزمه‌هاي حضور او در انتخابات رياست‌جمهوري آينده مطرح شده نيز حمله كرد.

انتقاد از منتقدان

دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري ايالات متحده شنبه شب به غرب پنسيلوانيا رفت تا از منتقدان خود انتقاد كند و در جمع هواداران جمهوريخواه خود از اقداماتي كه اخيرا در خصوص تعرفه‌ها انجام داده حمايت كرد. او كه براي حمايت از ريك ساكوني به اين ايالت سفر كرده بود مدت كوتاهي از سخنراني 75 دقيقه‌اي خود را به وي اختصاص داد و اكثر سخنان خود را معطوف به برنامه‌هايش كرد. او حتي در سخناني جنجال‌برانگيز از مجازات اعدام براي فروشندگان مواد مخدر حمايت كرد. ترامپ در حالي پا به پنسيلوانيا گذاشت كه خود را به نحوي مديون ساكوني در پنسيلوانيا براي انتخابات سال 2016 مي‌داند. ايالتي كه يك پيروزي سرنوشت‌ساز را براي ترامپ به ارمغان آورد چرا كه فاصله دو نامزد در اين ايالت بسيار نزديك بود. ترامپ هرچند ساكوني را به عنوان يك شخص عالي معرفي كرد اما در ادامه به شعار انتخاباتي خود در سال 2020 پرداخت. شعار انتخاباتي ترامپ در سال 2016 «دوباره امريكا را مي‌سازيم» بود و شعار انتخاباتي سال 2020 وي عنوان «عظمت امريكا را حفظ مي‌كنيم» را به خود اختصاص داده است.

او گفت: براي اينكه نيروهاي قدرتمندي داشته باشيم و دموكراسي را قوي‌تر كنيم نيازمند آن هستيم كه در انتخابات ميان دوره‌اي پيروز شويم و جمهوريخواهان نيازمند راي شما هستند. ترامپ در ادامه گفت: ما به جمهوريخواهان نياز داريم. ما به راي نياز داريم. وي افزود كه دموكرات‌ها قصد دارند اصلاحيه دوم قانون اساسي را از شما بگيرند و از بين ببرند. او همچنين در ادامه به رسانه‌هاي اصلي جريان دموكرات حمله كرد و آنها را عامل شرايط كنوني دانست. در حال حاضر دونالد ترامپ به‌شدت از سوي رسانه در خصوص فساد اخلاقي خود و ارتباط با يك بازيگر فيلم‌هاي هرزه‌نگارانه با مشكل مواجه است و گزارش‌ها حاكي از جلسه محرمانه وكيل سابق بيل كلينتون با ترامپ در كاخ سفيد است.

ترامپ در ادامه صحبت‌هاي خود به فروشندگان مواد‌مخدر اشاره كرد و گفت كه آنها بايد با مجازات اعدام مواجه شوند چرا كه آنها مسوول مرگ هزاران نفر هستند. وي در ادامه با دفاع از سياست اقتصادي خود عنوان كرد كه تعرفه‌هاي 25 درصدي واردات فولاد باعث رشد اقتصاد پنسيلوانيا خواهد شد. اين در حالي است كه منتقدان به‌شدت معتقدند كه اين اقدام ترامپ به اقتصاد امريكا ضربه وارد مي‌كند. همچنين شك و ترديد زيادي در مورد چگونگي سياست‌هاي ترامپ براي احياي صنعت فولاد امريكا وجود دارد. ترامپ همچنين متعهد شده است كه اگر اروپايي‌ها بخواهند دست به اقدامات تلافي‌جويانه بزنند اتومبيل‌هاي آنها نيز تعرفه وضع خواهد كرد. ترامپ همچنين در سخنراني خود گفت كه اميدوار است براي انتخاب مجدد از سمت دموكرات‌ها رقيب او اپرا وينفري، مجري برنامه‌هاي تلويزيوني باشد. او گفت من دوست دارم با او ضربه وارد كنم چرا كه من نقطه ضعف‌هاي او را مي‌دانم.

محكي ديگر براي ترامپ

لازم به ذكر است ساكوني در حال تلاش براي برنده شدن در انتخابات ويژه‌اي است كه در منطقه غربي پنسيلوانيا براي حضور در مجلس نمايندگان امريكا است. اين انتخابات براي جانشيني تيم مورفي جمهوريخواه برگزار مي‌شود كه به دليل رسوايي جنسي مجبور به استعفا از سمت خود شد. اين انتخابات نيز تبديل به محكي جدي براي ترامپ و حزب جمهوريخواه پيش از انتخابات ميان دوره‌اي كنگره در نوامبر امسال شده است. اين انتخابات بناست در روز 13 مارس برگزار شود و اين اولين سنگ محك در مجلس نمايندگان مي‌شود. ساكوني با نامزد حزب دموكرات، كونور لامب در رقابتي جدي و نزديك قرار دارد و اگر اين كرسي را از دست بدهند هرچند كه كنترل مجلس نمايندگان را كماكان حفظ خواهند كرد اما زنگ هشداري جدي براي ترامپ و جمهوريخواهان به صدا درخواهد آمد.

هيچ كس نمي‌داند چه مي‌شود

ترامپ اكنون مدعي است خطر هسته‌اي كره‌شمالي را كاهش داده است بدون آنكه نقش هيچ فرد، كشور يا گروهي را در نظر بگيرد. ترامپ خطاب به هواداران جمهوريخواه خود در پنسيلوانيا گفت: چه كسي مي‌داند چه اتفاقي رخ مي‌دهد؟ ممكن است اتفاق بيفتد يا نيفتد. من شايد سريع جلسه را ترك كنم يا شايد بتوانيم بنشينيم و بزرگ‌ترين معامله را براي جهان و براي همه كشورها رقم بزنيم و اين چيزي است كه اميدوارم اتفاق بيفتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون