• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4051 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند

چند كلمه درباره زيباكلام

سيدعبدالجواد موسوي

تا به حال سابقه نداشته در مقابل حكم محكوميت كسي اينقدر جناح‌ها و گروه‌هاي مختلف با يكديگر همدل و همسخن شوند. علتش هم واضح و روشن است. صادق زيباكلام با وجود همه مواضع ساختار‌شكنانه‌اش همين است كه هست. فردا روزي اگر به او اتهام جاسوسي و وطن فروشي ببندند هيچ‌كس باور نخواهد كرد. همه موافقان و مخالفان صادق زيباكلام در صدق و صفاي او شك ندارند. صاحب اين قلم با حضرت ايشان يك بار نزاع قلمي تندي داشته و چند باري هم در رد و انكار او يادداشت‌هايي نوشته اما هيچ كدام اينها باعث نشده تا از لطف آقاي زيباكلام در حق اين بنده كم‌ترين كاسته شود.

به حسن خلق توان كرد صيد اهل نظر

به دام و دانه نگيرند مرغ دانا را

همين حسن خلق جناب زيباكلام باعث شده تا در اين سال‌ها هرجا كه تريبوني يا نشريه‌اي در اختيار داشته‌ام از ايشان خواسته‌ام با ما همكاري كند. ديگر اينكه نديده‌ام اختلاف نظر او با ديگران او را به سمت بي‌اخلاقي سوق دهد. با حسين‌ الله‌كرم بارها و بارها مناظره‌هاي تندي داشته اما پشت سر او نماز هم خوانده. بسياري از اصولگرايان را از حيث سياسي مطلقا قبول ندارد اما نشنيده‌ام چيزي غيراخلاقي درباره آنها بگويد يا همانند بعضي از مخالفانش بي‌پروا آنها را به هرچيزي متهم كند.

زيباكلام نه كار تشكيلاتي كرده و نه با خارج‌نشينان در ارتباط بوده. صرفا حرف زده و نوشته. شايد بسياري از ما با بسياري از مواضع او مشكل داشته باشيم- چنانكه خود من هربار ايشان درباره سرنگوني هواپيماي ايرباس ايران حرف مي‌زند متشنج مي‌شوم- اما نمي‌توانيم بپذيريم كسي به صرف نوشتن و سخن گفتن زنداني شود. اين اقدام هيچ فايده‌اي جز بردن عرض خود و دادن زحمت به ديگران در پي ندارد. اگر مقصود از زنداني كردن همين است در محبوس كردن ايشان لحظه‌اي درنگ نفرماييد اما اگر قصد و غرض ديگري در ميان است اندكي تامل بفرماييد. فقط اندكي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون