• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4055 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۴ فروردين

بازرسي شهرداري پايتخت به قطع درختان پاسخ داد

بيماري يا يك شايعه

گروه اجتماعي| در آخرين روزهاي تعطيلات نوروز عكسي از درختان قطع شده خيابان وليعصر منتشر شد.

پس از رسانه‌اي شدن اين خبر رييس بازرسي شهرداري تهران از پيگيري سريع اين موضوع خبر داد و اعلام كرد كه بنابر بررسي‌هاي سازمان بازرسي شهرداري تهران؛ درختان كهنسالي كه خشك، بيمار يا دچار قارچ سرطاني بودند قطع شده‌اند كه براساس مصوبه كميسيون ماده ۷ بايد به جاي آنان درخت جوان و شادابي كاشته شود. محمدجواد شيرازي گفت: «در صورت عدم جايگزيني اين درختان، احتمال خسارت‌هاي جاني و مالي، با وزش باد شديد و برف‌هاي سنگين براي شهروندان وجود داشت. »

در حالي كه برخي از شايعات خبر از اين مي‌دهند كه كسبه حاشيه خيابان ولي‌عصر براي بهتر شدن نماي مغازه‌هاي خود با ريختن نفت در پاي درختان آنها را مي‌خشكانند، يكي از اعضاي شوراي شهر تهران گفت كه اين درختان مبتلا به بيماري بوده‌اند و به دليل احتمال سرايت آن به ساير درختان، اقدام به قطع آنها شده است. الهام فخاري به خبرگزاري برنا گفت: «سازمان پارك‌ها و فضاي سبز تهران علت قطع درختان را بيماري‌اي كه چنارهاي تهران به آن دچار هستند، گزارش داده است. البته بايد بررسي بيشتري در اين خصوص انجام و گزارش اداري آن آماده شود تا بدانيم درختان قطع شده دچار چه نوع بيماري شده‌اند.»

او گفت كه اين موضوع بارها بيان شده و وقوع اين مساله، اتفاق جديدي نيست كه به يكباره ظاهر شده باشد: «ممكن است در اين خصوص زمينه اپيدمي و احتمال سرايت بيماري به بقيه درختان وجود داشته باشد. بايد گزارش تخصصي آن را مشاهد كنيم تا بتوان راجع به آن صحبت كرد. » عضو شوراي شهر با بيان اين مطلب كه پاسخگوي اين مساله سازمان فضاي سبز شهرداري تهران است، بيان كرد: «گزارش اوليه‌اي كه اعلام شده با اين مضمون بود كه درختان مبتلا به بيماري خاصي بوده‌اند كه موجب مرگ نطفه درخت شده است.»

با اين حال مردم كه نظاره‌گر تغييرات خيابان وليعصر در تهران هستند نگران خشك‌كردن عمدي درختان اين خيابان بوده و به خبرنگار «اعتماد» گفتند: روند خشك‌كردن عمدي به يكباره نمود ندارد و براي همين اثبات آن كار ساده‌اي نيست و نيازمند توجه خاص شهرداري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون