جبران ساعت درسي و تعطيلات ناشي از برودت و آلودگي هواي تهران
گروه اجتماعي| عباسعلي باقري، مديركل آموزش و پرورش شهر تهران، بر جبران ساعت درسي و تعطيلات ناشي از برودت و آلودگي هواي تهران تاكيد كرد.
به گزارش اداره اطلاعرساني و روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران، عباسعلي باقري ضمن تقدير از همه فرهنگيان با اشاره به برنامه درس ملي مصوب 20/6/91 شوراي عالي آموزش و پرورش در اجراي بند 2/13 آيين نامه مذكور مبني بر صيانت از برنامه درسي گفت: «در جهت اجراي ساعات آموزشي در دوره ابتدايي و به دليل شرايط خاص شهر تهران و تعطيلات به وجود آمده ناشي از ورود آلايندهها و آلودگي هوا, فعاليتهاي آموزشي مدارس دوره ابتدايي شهر تهران حداقل تا تاريخ 13 خرداد برقرار است.»
به گفته او براي جبران ساعات درسي و بر اساس مصوبات شوراي معاونين و شوراي مديران مناطق و بند 1/13 برنامه درس ملي، زمان آموزش در دوره ابتدايي حداقل ۹۲۵ ساعت در طول سال تحصيلي است و بنابراين تمامي فعاليتهاي آموزشي مدارس دوره ابتدايي حداقل تا 13/3/97 داير و بايد نسبت به ارايه محتواي آموزشي كتابهاي درسي اقدام شود: «مدارس ابتدايي بايد نسبت به ارايه برنامههاي آموزشي و درسي و تعميق فعاليتهاي يادگيري تا زمان فوق الذكر اقدام و از اين تاريخ به بعد نيز نسبت به برگزاري برنامه جشن يادگيري و برنامهريزي سال تحصيلي آينده برنامهريزي كنند.»
وي ادامه داد: با استناد به مصوبه هشتصد و پنجاه و نهمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش مورخ 22/1/91 با موضوع اجراي آزمون هماهنگ منطقهاي در پايه ششم، لازم است همچون سنوات گذشته به نحوي برنامهريزي به عمل آيد كه پايه ششم ابتدايي از تاريخ 5/3/97 لغايت 13/3/97 نسبت به تدوين برنامه آزمون هماهنگ منطقهاي نوبت دوم اقدام شود. دانشآموزان پايه ششم ابتدايي بايد با حضور در كلاسها، از آموزشهاي لازم اعم از برنامههاي درسي و تعميق آموختهها، تكرار و تمرين، رفع اشكال و... استفاده كنند و در روزهاي آزمون از ساعت ۱۰ الي ۱۲ در آزمون دروس (ترجيحا در فضاي كلاس) شركت كرده و در اين ايام دانشآموزان تعطيلي ساعتي نخواهند داشت.»
باقري در مورد جبران كسري ساعات آموزشي گفت: «با توجه به اينكه شرايط مدارس ابتدايي و همچنين پايههاي تحصيلي اين دوره متفاوت است، بنابراين فعاليتهايي از قبيل افزودن ساعات آموزشي مدرسه با تشكيل كلاسها قبل از شروع و بعد از پايان ساعت رسمي آموزشي مدرسه، تشكيل كلاسها در روزهاي پنجشنبه در صورت فراهم بودن شرايط لازم به ويژه براي مدارس دو شيفت، استفاده از فرصتهاي يادگيري بيشتر براي دانشآموزان از قبيل؛ يادگيري شامل آموزش معكوس، ارايه پروژههاي آموزشي و علمي؛ آموزشهاي جبراني و تقويتي در سايت و فضاي مجازي مدارس و مناطق پيشنهاد ميشود.»