• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4059 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ فروردين

عدم بروز مشكل در سرويس‌دهي همراه اول در حمله سايبري

در پي حمله سايبري شب گذشته، همراه اول اعلام كرد با تمهيدات در‌نظر گرفته‌شده، هيچگونه اختلالي در سرويس‌دهي اين اپراتور ايجاد نشده است.

به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، با توجه به رصد مستمر در لايه‌هاي مختلف در شركت ارتباطات سيار ايران، اين شركت مورد حمله قرار نگرفته است و جهت افزايش اطمينان از عدم امكان بروز اين اختلال و نيز كاهش ريسك‌ها و احتمالات ممكن در اين زمينه، اقدامات لازم اعم از محدودسازي و مسدودسازي مسيرهاي احتمالي در لايه‌هاي داخلي صورت پذيرفته است. لازم به ذكر است سرويس‌دهي اين اپراتور بدون اختلال به مشتركين در حال ارايه است.

پيش از اين نيز وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين خصوص اعلام كرده بود شركت ارتباطات زيرساخت و اپراتورهاي تلفن همراه كشور به وجود حفره امنيتي توجه و آن را اصلاح كرده بودند.

در پي بروز اختلالات سراسري در سرويس‌هاي اينترنت و مراكز داده‌هاي جهاني در هفدهم فروردين ماه سال جاري، شركت ارتباطات زيرساخت اعلام كرد با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته، مشخص شد اين حملات بيشتر در بخش تجهيزات روتر و سوييچ‌هاي متعدد شركت سيسكو بوده است كه به دليل ضعف امنيتي، به هكرها اجازه داده است تا به زيرساخت‌هاي ارتباطي بسياري از كشورها حمله شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون