• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4060 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ فروردين

سكه، يك ميليون و 771 هزار تومان حراج شد

دومين روز حراج بانك كارگشايي روز گذشته در شرايطي برگزار شد كه بانك مركزي به بسته‌هاي سكه‌هاي 50 و 100 عددي خود بسته 200 تايي سكه را نيز اضافه كرده بود. دومين روز حراج بانك كارگشايي در حالي با نيم ساعت تاخير آغاز شد كه عده زيادي با در دست داشتن كارت بانكي و كارت ملي به بانك كارگشايي آمده و قصد داشتند با خريد سكه سرمايه خود را تقويت كنند.

در اين روز حتي بانك مركزي هم همراه افزايش قيمت‌هاي بازار آزاد شد و قيمت پايه حراج سكه را افزايش داد و حتي از سوي مسوولان اين بانك دليل تاخير نيم ساعته در برگزاري اين حراج نيز نرخ‌گذاري جديد سكه اعلام شد. و در نهايت بانك مركزي نرخ فروش سكه تمام بهار آزادي را با احتساب 9 درصد ماليات برارزش افزوده يك ميليون و 542 هزار تومان و نيم سكه 771 هزار تومان تعيين كرد. و با توجه به اينكه قيمت سكه در بازار به مرز يك ميليون و 900 هزار تومان رسيده بود برخي خريداران انتظار داشتند كه سكه را با قيمت يك ميليون و 950 هزار تومان خريداري كنند كه با واكنش مسوولان بانك كارگشايي مواجه شدند.

در دومين روز از حراج سكه تمام بهار آزادي يك ميليون و ۴۱۵ هزار تومان و نيم بهار ۷۷۰ هزار تومان قيمت‌گذاري شد و در جريان حراج روال به‌گونه‌اي پيش رفت كه در اولين بسته فروش، قيمت سكه تمام تا يك ميليون و ۹۴۰ هزار تومان هم رسيد كه حدود ١٠٠ هزار تومان با نرخ بازار فاصله دارد. اما در ساير قيمت‌گذاري‌ها بالاترين نرخ براي تمام بهار يك ميليون و ۸۹۰ هزار تومان و پايين‌ترين به يك ميليون و ۸۶۷ هزار تومان رسيد. هر قطعه نيم بهار آزادي نيز در دومين روز حراج در بالاترين قيمت تا ۸۹۸ هزار تومان و در پايين‌ترين نرخ تا ۸۷۴ هزار تومان فروش رفته است. طبق اعلام بانك كارگشايي در نخستين روز حراج سكه 15 هزار قطعه سكه به فروش رسيد كه بيش از نيمي از سكه‌هاي فروخته شده تمام بهار آزادي بودند. اين روال تا اطلاع ثانوي از سوي بانك كارگشايي ادامه دارد. و بر اساس اعلام بانك ملي و بنا به تصميم بانك مركزي، جلسه‌هاي حراج به صورت روزانه برگزار تا بخشي از تقاضاي موجود در بازار برطرف شود؛ البته از آذرماه گذشته تاكنون، جلسه‌هاي حراجي روزهاي زوج هر هفته برگزار مي‌شد. در همين حال محمد كشتي‌آراي، رييس كميسيون تخصصي طلا و جواهر اتاق اصناف ايران، معتقد است كه اكنون قيمت واقعي هر قطعه سكه در بازار 16 ميليون ريال است در حالي كه به قيمت 17 ميليون و 520 هزار ريال به فروش مي‌رود يعني يك ميليون و 500 هزار ريال حباب وجود دارد كه همين حباب به نسبت‌هاي كمتر در ديگر مسكوكات نيز ديده مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون