• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 2193 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند

پارلمان ايتاليا كشور فلسطين را به رسميت شناخت


طرح شناسايي فلسطين به عنوان كشور مستقل سرانجام به يكي از باستاني‌ترين پايتخت‌هاي اروپا رسيد. كاخ مونته‌چيتوريو در رم اين هفته شاهد تصويب طرح به رسميت شناختن كشور فلسطين از سوي نمايندگان پارلمان ايتاليا بود. اين در حالي است كه سفير رژيم صهيونيستي در رم اعلام كرده بود كه موفق شده پارلمان ايتاليا را قانع كند تا از راي‌گيري در خصوص به رسميت شناختن كشور فلسطين خودداري كند. اما در جلسه هفتگي پارلمان ايتاليا حدود 300 عضو با پيشنهاد به رسميت شناختن كشور فلسطين كه حزب دموكرات اين كشور به رهبري متئو رنتزي، نخست‌وزير ايتاليا آن را ارايه كرده بود موافقت كردند و اين درحالي است كه تنها 45 نماينده با اين پيشنهاد مخالفت كردند.
البته پارلمان ايتاليا نيز براي پرهيز از تنش بيشتر با اسراييل بر شرط از سرگيري مذاكرات مستقيم ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي تاكيد كرده است. پيش‌تر منابع سياسي در رم اعلام كرده بودند كه حزب حاكم دموكراتخواهان به رسميت شناختن بدون قيد و شرط كشور فلسطين است اما احزاب راست‌گرا خواهان اين هستند كه براي به رسميت شناختن كشور فلسطين شرط از سرگيري مذاكرات صلح با طرف اسراييلي نيز گذاشته شود.
در همين راستا برخي منابع نيز گزارش دادند كه چنين راي‌گيري نماديني موضع دولت ايتاليا را نسبت به حل درگيري‌ها ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي براساس راهكار تشكيل دو كشور و برپايه مذاكرات تغيير نخواهد داد.
با اين حال رياست تشكيلات خودگردان فلسطين در بيانيه‌اي از تصميم پارلمان ايتاليا براي به رسميت شناختن كشور فلسطين استقبال و تاكيد كرد: چنين اقدام شجاعانه‌اي از سوي پارلمان ايتاليا به حمايت از روند صلح منجر شده و فرصت‌هاي تحقق صلح و راهكار تشكيل دو كشوري را محقق خواهد كرد. در اين بيانيه به پايبندي كامل فلسطين به تحقق صلح عادلانه و دايم و تحقق راهكار تشكيل دو كشور تاكيد شده است.
يادآوري مي‌شود پس از اينكه سوئد در اكتبر سال گذشته، كشور فلسطين را به رسميت شناخت، پارلمان كشورهاي فرانسه، انگليس، اسپانيا و ايرلند نيز اين كشور را به رسميت شناختند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون