• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4063 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ فروردين

محسني اژه‌اي:

قوه قضاييه به موضوع حصر ورود نداشته است

نشست‌هاي سلسله‌وار غلامحسين محسني‌اژه‌اي در دانشگاه‌ها ادامه دارد. اگرچه چندي پيش يكي از نشست‌هاي سخنگوي قوه قضاييه در دانشگاه حاشيه‌هايي ايجاد كرده بود؛ با اين حال سخنگوي دستگاه قضا همچنان به ديدار دانشجويان ادامه مي‌دهد. روز گذشته نيز به مشهد رفت تا براي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد سخنراني كند. همچون گذشته در مورد پرونده احمدي‌نژاد از او سوال شد. به يكي ديگر از سخنراني‌هايش در دانشگاه اشاره كرد و گفت: وقتي در خصوص پرونده احمدي‌نژاد در يكي از دانشگاه‌ها از من سوال شد گفتم در عدم رسيدگي به اين پرونده حكمتي وجود دارد كه در آينده مشخص مي‌ شود. او در ادامه افزود:

 

ما هيچگاه نگفته‌ايم اين اقدام به مصلحت نيست

سخنگوي قوه قضاييه در ادامه با اشاره به طولاني بودن برخي رسيدگي‌ها در قوه قضاييه گفت: برخي پرونده‌ها نياز به نظر كارشناسي دارند. در بسياري پرونده‌ها مردم دوست دارند مسوول مستقيم پرونده را ملاقات كنند كه به دليل محدوديت‌هايي اين امكان فراهم نيست. محتواي برخي پرونده‌ها را به دليل موانع قانوني يا رعايت حريم شخصي نمي‌توانيم اعلام كنيم. تاكنون يادم نمي‌آيد گفته باشم بررسي پرونده‌اي به مصلحت نيست يا آن را به تاخير انداخته‌ايم.

 

حكم بقايي در حال اجراست

سخنگوي دستگاه قضايي در خصوص حكم صادر شده براي يكي از مسوولان دولت احمدي‌نژاد گفت: در مورد آقاي بقايي حكم صادر شد و دادگاه تجديدنظر آن را تاييد كرد و در حال حاضر وي در زندان دوران محكوميت را مي‌گذراند. دادگاه تجديد نظر تنها در يك مورد اعلام كرد موضوع نياز به شاكي خصوصي دارد و در دو مورد نيز اعلام شد بررسي مشمول زمان است و در اين موارد حكمي براي آقاي بقايي داده نشده است.

 

تا وقتي مصوبه شوراي عالي امنيت ملي باشد نمي‌توانيم به حصر ورود كنيم

سخنگوي قوه قضاييه در ادامه به موضوع حصر اشاره كرد و گفت: اين اقدام مصوبه شوراي عالي امنيت ملي است و قوه قضاييه در اين خصوص تصميم نگرفته و بعد از حوادث سال ۸۸ پيگيري‌هاي لازم صورت گرفت و عده‌اي محكوم شدند و عده‌اي هم محكوم نشدند. در مورد حصر تا زماني كه مصوبه شوراي عالي امنيت ملي وجود داشته باشد ما نمي‌توانيم وارد موضوع شويم. در زمان انتخابات برخي منكر تصميم شوراي عالي امنيت ملي در اين خصوص شدند كه اين تصميم را نمي‌توان انكار كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون