• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4620 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۵ فروردين

كاهش ۸۸ درصدي پروازهاي عبوري

راهبر عمليات هوانوردي شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از كاهش پروازهاي عبوري از آسمان ايران از ۹۰۰ پرواز به ۱۱۰ پرواز در روز خبر داد.  سعيد اكبري درباره كاهش پروازهاي عبوري از آسمان ايران در پي شيوع ويروس كرونا و كاهش سفرهاي هوايي اظهار كرد: در روزهاي اخير تعداد پروازهاي عبوري از آسمان ايران روزانه بين ۱۰۰ تا ۱۲۰ پرواز كاهش يافته به گونه‌اي كه صنعت هوانوردي با چالش بزرگي روبه‌رو شده است.  او افزود: بيشترين ميزان پروازهاي عبوري از آسمان ايران در روزهايي كه كرونا شيوع يافته بود ۱۱۷ پرواز در روز بود. اين در حالي است كه سال گذشته پيش از بحران نيمه دوم سال، روزانه ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ پرواز عبوري از آسمان ايران انجام مي‌شد و پس از آن به ۷۰۰ پرواز به دليل تنش‌هاي منطقه‌اي كاهش يافته بود اما اينكه به كمتر از ۱۲۰ پرواز در روز رسيده يك تنش بزرگ براي شركت فرودگاه‌ها به حساب مي‌آيد.  عضو هيات ‌مديره شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران ادامه داد: اين شركت يك شركت وابسته به درآمد از محل پروازهاي عبوري و خدمات فرودگاهي است و بودجه دولتي ندارد. در نتيجه در دو ماه اخير با چالش كمبود منابع مالي و درآمد روبه‌رو شده‌ايم. اكبري با بيان اينكه اين مشكل در طول امسال احتمالا ادامه خواهد داشت و حتي به حوزه پرداخت حقوق كاركنان نيز تسري خواهد يافت، گفت: با توجه به اينكه شركت دولتي هستيم، امكان تعديل نيرو نداريم ضمن اينكه اكثر كاركنان شركت فرودگاه‌ها جزو متخصصان صنعت هوانوردي هستند و نمي‌توانيم آنها را از دست بدهيم. راهبر عمليات هوانوردي شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران با بيان اينكه چالش كرونا سبب شده تا صنعت هوانوردي به دليل طولاني بودن روند بازيابي آن به مشكل بخورد، اظهار كرد: حتي در صورت از بين رفتن ويروس كرونا باز هم مدت زيادي طول خواهد كشيد تا بتوانيم درآمدهاي شركت فرودگاه‌ها را به حالت قبل برگردانيم. عضو هيات‌ مديره شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران درباره راهكارهاي جبران كاهش درآمد شركت فرودگاه‌ها گفت: قرار است، شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران مشمول تسهيلات ۷۵ هزار ميليارد توماني دولت براي بنگاه‌هاي آسيب‌ديده از كرونا ‌شوند اما رقم تسهيلاتي كه به شركت فرودگاه‌ها اختصاص مي‌يابد هنوز مشخص نشده ضمن اينكه روش‌هاي ديگري هم كه مي‌تواند جايگزين باشد با توجه به اينكه عمدتا به نشست و برخاست هواپيما و فعال بودن صنعت هوانوردي وابسته است، باز هم جوابگو نخواهد بود. اكبري راه ديگر جبران كاهش درآمدها را كم كردن از هزينه‌هاي شركت فرودگاه‌ها عنوان و اظهار كرد: مجبوريم طرح‌هاي عمراني موجود را متوقف كرده و قراردادهاي جديد پروژه‌هاي عمراني را لغو كنيم همچنين از هزينه‌هاي پرسنلي و كاركنان صرفه‌جويي خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون