• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4050 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند

گفت‌وگوي «اعتماد» با صادق درودگر، مسوول كميته اقتصادي سازمان ليگ

مشكل حق پخش امسال نهايي مي‌شود

گروه ورزش

 

 

ليگ هفدهم روزهاي پاياني خود را پشت سر مي‌گذارد و تنها هر يك از تيم‌ها بايد 5 بازي ديگر انجام دهند تا با پايان اين ليگ، خودشان را براي فصل هجدهم ليگ برتر آماده كنند. اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد كه هنوز شركت طرف قرارداد سازمان ليگ كه وظيفه تبليغات دور زمين را بر عهده داشت هنوز به تعهدات مالي خود عمل نكرده و كار را به جايي رسانده كه حالا مسوولان اين سازمان تهديد به شكايت كرده‌اند.

دو سال قبل شركتي تحت عنوان يك شركت تبليغاتي پاي كار آمد و در زمان رياست مهدي تاج بر سازمان ليگ قرارداد دو ساله 160 ميليارد توماني با اين سازمان منعقد كرد. همين قرارداد كافي بود تا رييس وقت سازمان ليگ در مصاحبه‌اي معروف اعلام كند اين سازمان تازه فقط دكمه كت را به قيمت 160 ميليارد تومان فروخته است يعني اين فوتبال بيش از اينها كه تصورش را مي‌كنيد درآمد خواهد داشت. طولي نكشيد كه شركت كه زير بار يك قرارداد سنگين رفته بود با بهانه‌تراشي‌هاي مختلف و البته با كمك بندهاي قراردادش با سازمان ليگ، توانست بخش اعظمي از پول توافق شده را پرداخت نكند و در انتها هم سازمان ليگ قرارداد همكاري‌اش را با اين شركت فسخ و با يك شركت جديد ديگر قرارداد همكاري امضا كرد. امسال هم سازمان ليگ به دور از مناسبات اداري و برگزاري مزايده تبليغات دور زمين تمام ديدارهاي ليگ را به شركت امين سيماي كيش واگذار كرد كه پيش از اين اسپانسر سه باشگاه استقلال، تراكتورسازي و پرسپوليس بود؛ شركتي كه در پرداخت تعهدات خود هميشه مشكلاتي داشته و به خاطر همين سابقه سه باشگاه ليگ برتري با آن قطع همكاري كردند.

براي بررسي بيشتر اين موضوع با صادق درودگر هم‌كلام شديم تا از زبان مسوول كميته اقتصادي سازمان ليگ بيشتر اين موضوع را بررسي كنيم.

 

امسال براي تبليغات دور زمين با شركت امين سيماي كيش قرارداد همكاري بستيد. آيا اين شركت تا به حال پولي بابت قراردادش به سازمان ليگ پرداخت كرده است؟

پول دريافت كرده‌ايم اما اين پول به اندازه تعهد شركت نبوده است. بايد بگويم اين قرارداد در زمان حضور من منعقد نشده است اما تمام مراتب قانوني آن رعايت شده يعني ماجرا از اين قرار بوده است كه شركت فناپ قراردادي با ما بست و در ميانه‌هاي قرارداد شركت‌شان دچار مشكلاتي شد و اعلام كردند كه در اين زمينه ديگر نمي‌خواهند همكاري كنند و بر اساس قانون قراردادشان با ما فسخ شد. سازمان ليگ هم امسال مزايده برگزار كرد اما هيچ كسي در اين مزايده شركت نكرد. با توجه به اينكه مسابقه‌ها هم شروع مي‌شد مجبور بوديم با يك شركت قرارداد ببنديم و بر اساس قانون همان قرارداد قبلي را با مفادي كه در آن وجود داشت به شركت جديد منتقل كرديم و با شركت جديد قرارداد بستيم.

يعني با همان مفاد و همان مبالغي كه با شركت قبلي وجود داشت با شركت جديد قرارداد بستيد؟

بله دقيقا تمام مفاد در قرارداد جديد همان مفاد قرارداد قبلي است. مبلغش هم همان است. قرارداد قبلي ما با شركت فناپ 65 ميليارد تومان بود كه قرارداد جديد هم 65 ميليارد است. حال اين قرارداد منعقد شده و ما با اين شركت در درگيري به سر مي‌بريم چرا كه نمي‌توانيم مطالبات‌مان را بگيريم. اين شركت بهانه‌هايي مي‌آورد كه بر اساس آنها مي‌خواهد پول ما را ندهد.

يعني شركت امين سيماي كيش تا به حال مطالبات سازمان ليگ را پرداخت نمي‌كند؟

خير. پرداخت نمي‌كند و ما هم ممكن است اگر اين كار را نكنند با وجود ميل باطني‌مان مجبور شويم از آنها شكايت كنيم.

تا به حال چقدر پرداخت كرده است؟

از 65 ميليارد تومان حدود 16 ميليارد پرداخت شده است.

يعني حالا كه پرسپوليس قهرمان شده و به نوعي ليگ رو به اتمام است هنوز نتوانستيد مطالبات‌تان را وصول كنيد؟

دقيقا مشكل ما همين است. متاسفانه روش‌هايي كه شركت‌هاي قبلي اجرا مي‌كردند الان امين سيماي كيش هم اين روش‌ها را ياد گرفته و آنها را به كار مي‌گيرد تا پول سازمان ليگ را ندهد. ما هم براي مقابله با چنين روش‌هايي مصوب كرديم كه ديگر سال آينده تبليغات دور زمين را به هيچ شركتي واگذار نكنيم بلكه خود سازمان ليگ راسا اين كار را بكند. ما با دست با يك شركت قرارداد مي‌بنديم و با پا بايد به دنبال‌شان بدويم تا پول‌مان را بگيريم. اينكه نمي‌شود. اين پول متعلق به سازمان ليگ و باشگاه‌ها است.

الان سود پولي كه در اختيار شركت امين سيما است و به سازمان ليگ پرداخت نمي‌كند به حساب چه كسي مي‌رود؟

ما شكايت مي‌كنيم و مجبور هستيم اين كار را بكنيم. البته همانطور كه گفتم اين كار با وجود ميل باطني‌مان انجام مي‌شود. سعي مي‌كنيم با روش‌هاي حقوقي حق‌مان را بگيريم. البته اين را ما نمي‌خواهيم بلكه مدير آن شركت مي‌خواهد كه ما از راه حقوقي وارد شويم.

موضوع كاري كه قرار است سال آينده انجام دهيد و قرار است خودتان كار تبليغات را انجام دهيد، چيست؟

قرار نيست شركتي ثبت كنيم. يك كميته معاملات تشكيل مي‌دهيم كه به صورت قانوني بر عملكرد اقتصادي سازمان ليگ نظارت مي‌كند و شركت‌ها مي‌آيند و كارهاي تبليغاتي‌شان را به ما مي‌دهند و يك درصدي مي‌گيرند. يعني با اين كار خود سازمان ليگ راسا كار تبليغات دور زمين را انجام مي‌دهد و پولش مستقيم به حساب سازمان ليگ واريز مي‌شود.

در مورد حق پخش تلويزيوني به كجا رسيديد؟ آيا سال بعد هم اين مشكلات ادامه خواهد داشت؟

مشكل حق پخش حل شده است و قطعا امسال نهايي مي‌شود. من نمي‌توانم مبلغ و جزييات آن را منتشر كنم اما قطعا اين مشكل امسال نهايتا حل مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون