• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4077 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

اهداي مجسمه توني كرگ به موزه هنرهاي معاصر

روز گذشته مراسم رونمايي از اثر اهدايي توني كرگ هنرمند شهير انگليسي - آلماني به موزه هنرهاي معاصر تهران با حضور هنرمندان در محل باغ موزه هنرهاي معاصر تهران با حضور مجيد ملانوروزي مديركل دفتر هنرهاي تجسمي، علي محمد زارع رييس موزه هنرهاي معاصرتهران، بابك اطميناني، علي فرامرزي، بهرنگ صمدزادگان، نگارنادري پور، هليا دارابي، بهنام كامراني، عباس مشهدي‌زاده و جمعي از علاقه‌مندان به هنرهاي تجسمي برگزار شد.

مجيد ملانوروزي در مقام مديركل هنرهاي تجسمي به ارتباط خوب عرصه بين‌الملل در هنر و نمايشگاه سال گذشته توني كرگ در موزه هنرهاي معاصر اشاره كرد و گفت: «اين اتفاق‌ها بدون شك به يك ديپلماسي فرهنگي مي‌انجامد و به ما كمك مي‌كند تا در شرايط كنوني جهان و خاورميانه تصوير بهتري از فرهنگ و هنرمان را در جهان ارايه كنيم.»علي فرامرزي هنرمند نقاش و منتقد هنرهاي تجسمي ديگر سخنران اين مراسم بود كه پيرامون اهميت اين اثر در بعد ديپلماسي سخن گفت.

او اظهار داشت: «در دنياي متكثر امروز كه هر لحظه بر ابعاد ارتباطات و ابزارهاي ارتباطي افزوده مي‌شود گفت‌وگوي تمدن‌ها و ديپلماسي فرهنگي از ضرورياتي است كه مي‌تواند بسياري از راه‌ها را كوتاه كند.»او گفت: «در اشكال مختلف ديپلماسي، ديپلماسي فرهنگي جزو مهم‌ترين اشكال ديپلماسي است و زير ساخت هر رابطه‌اي در دل ديپلماسي فرهنگي نمايان مي‌شود. ديپلماسي فرهنگي هميشه مبتني بر صلح بوده و هنر به عنوان عصاره فرهنگ از نوعي گفت‌وگو مبتني بر صلح صحبت مي‌كند.» نمايشگاه اين مجسمه‌سازان انگليسي- آلماني در آبان- دي ماه سال گذشته برگزار شد، او يكي از مهم‌ترين مجسمه‌سازان معاصر به شمار مي‌آيد. كرگ در اين مراسم از لذت برگزاري نمايشگاه سال گذشته‌اش با عنوان «ريشه‌ها و سنگ‌ها» و استقبال گسترده مخاطب سخن گفت و افزود: «هنرمند اساسا موجودي درون گراست و آثارش به او مربوط مي‌شود اما اين نمايشگاه فرصتي بود تا دست دوستي براي تفاهم و تبادل نظر با مخاطبانم دراز كنم. »او گفت: «من يك هنرمندم و ديپلمات فرهنگي نيستم اما با توجه به اين رخداد و اين تبادل ما همه يك زبان مشترك داريم و آن بحث صلح، دوستي و تفاهم است. چون اين فرصت را يافتم كه اين مجسمه را اهدا كنم آن را يادماني براي گذرم در ايران مي‌دانم كه به منظور دوستي و تفاهم از خود به جا مي‌گذارم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون