• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4077 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

فاز جديد اختلافات فدراسيون و وزارت بر سر ساكت

آقاي تاج و داستان موقتي بودن دبيركل

روزبه مهدي‌خوش

 

 

روزي كه محمدرضا ساكت به عنوان دبيركل فدراسيون فوتبال انتخاب شد، كلمه‌اي با عنوان «موقت» كنار سمتش نقش بست تا بعدا فردي جديد براي اين پست در فدراسيون فوتبال انتخاب شود؛ اما گذشت زمان نشان داد نه تنها حضور ساكت در اين فدراسيون «موقت» نبوده، بلكه با پافشاري مقامات بالادستي هم كنار نخواهد رفت.

يكي از انتقاداتي كه به محمدرضا ساكت مي‌شود اين است كه او مدرك تحصيلي مناسب دبيركلي فدراسيون فوتبال را ندارد. طبق اساسنامه اين فدراسيون، دبيركل بايد حداقل مدرك ليسانس يا معادل آن را داشته باشد؛ اما دبيركلي فدراسيون فوتبال توانسته اين پست را به دست بگيرد؛ پستي كه از نظر اجرايي بالاترين مقام بعد از رييس، در فدراسيون فوتبال محسوب مي‌شود.

طبق اساسنامه فدراسيون فوتبال، دبيركل با پيشنهاد رييس فدراسيون و موافقت هيات‌رييسه انتخاب مي‌شود؛ اما زماني كه قرار بود تاج، محمدرضا ساكت را پيشنهاد دهد، مخالفت‌هايي باعث شد، رييس فدراسيون فوتبال كنار حكم ساكت عنوان «موقت» را ذكر كند تا با گذشت زمان بتواند موافقت اعضاي هيات‌رييسه را جلب كند. جالب است از همان زمان كه نام ساكت براي دبيركلي مطرح بود، وزارت ورزش با اين انتخاب مخالفت داشت.

مديريت ساكت در فوتبال ايران حواشي زيادي داشته است اما اين روزها زواياي جديدي هم پيداكرده‌است. مهدي تاج حامي پروپاقرص ساكت است و تا به حال هم بارها درمقابل فشارها مقاومت كرده اما گويا وزارت ورزش و جوانان كماكان راضي به حضور دبيركل مورد اعتماد تاج در فدراسيون فوتبال نيست.

در همين رابطه عصر روز جمعه زماني كه مسعود سلطاني‌فر تصميم مي‌گيرد براي بازديد كمپ تيم ملي به آكادمي ملي فوتبال برود، اعلام مي‌شود وزير راضي به ميزباني ساكت در آكادمي ملي فوتبال نيست، همين موضوع هم باعث شد دبيركل محترم، به آكادمي نيايد و در ادامه هم براي حضور در جشن قهرماني پرسپوليس در مجموعه ١٠٠هزار نفري حضور نيابد.

در ادامه زماني كه مهدي تاج به همراه وزير ورزش و جوانان در ورزشگاه آزادي به تماشاي ديدار پرسپوليس و سپيدرود نشسته بودند، تاج بحثي را پيش مي‌كشد تا بلكه بتواند موافقت وزير را براي ادامه همكاري ساكت بگيرد، بحثي كه به سرانجام نرسيد و پس از ١۵دقيقه به ناراحتي تاج ختم شد؛ ناراحتي‌اي كه به خروج از ورزشگاه انجاميد.

پس از پايان سوت بازي خيلي از خبرنگاران به دنبال اين بودند كه چرا تاج در مراسم اهداي جام قهرماني غايب است؟ سوالي كه خيلي زود فتاحي به آن پاسخ داد. رييس كميته مسابقات سازمان ليگ در پاسخ به اين سوال كه آيا خروج تاج از ورزشگاه آزادي به خاطر اختلاف او و سلطاني‌فر در مورد محمدرضا ساكت، دبير فدراسيون فوتبال بود، اظهار كرد: «چنين مساله‌اي صحت ندارد. او واقعا حالش بد شد و رفت. شما خبرنگاران بايد مسائل را درست منتقل كنيد.»

به نظر مي‌رسد اختلافات ميان فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش به فاز جديدي رسيده است. حضور يا عدم حضور ساكت در فدراسيون فوتبال به بحث اصلي ميان مديران بدل شده و براي همه سوالي ايجاد شده كه به راستي دليل اين همه پافشاري تاج براي دبيركلي ساكت چيست؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون