• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4081 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

تاثير نتيجه جام‌جهاني در جام ملت‌ها

حميد درخشان

1- پرسپوليس توانست سه هفته زودتر قهرمان شود و از هفته‌ها قبل‌تر نيز قهرماني خود را مسجل كرده بود. اين تيم شرايط خوبي داشت و خيلي زود روندي كه سال گذشته نيز در پي گرفته بود را ادامه داد. البته اين را بايد بگويم كه خط كيفي باشگاه‌هاي ما پايين است اما به مرور زمان آنها در حال پيشرفت هستند و مطمئنا در سال‌هاي آتي كيفيت فني بالاتري را از تيم‌هاي ليگ‌مان خواهيم ديد.

از ليگ ما بازيكنان خوبي توانستند راهي تيم ملي و حتي ليگ‌هاي اروپايي شوند اما اين حقيقت را بايد باور كنيم كه لژيونرهاي خوبي در كشورهاي اروپايي و حتي آسيايي داريم كه به مراتب شانس بيشتري براي حضور در جام جهاني دارند. البته بازيكناني در ليگ برتر ما هستند كه شايد سطح‌شان از بعضي لژيونرها بالاتر باشد. به هر حال تركيبي از لژيونرها و بازيكنان باكيفيت ليگ مي‌توانند تيم ملي را در جام جهاني موفق كنند و حتي باعث صعود اين تيم به دور دوم شوند.

2- بازي ذوب آهن و استقلال يك بازي داخلي محسوب مي‌شود اما پرسپوليس مقابل تيم خوبي قرار مي‌گيرد. در حالت كلي تيم‌هايي كه به دور دوم صعود كرده‌اند كيفيت بالايي دارند و الجزيره نيز تيم‌هايي مانند تراكتورسازي و الغرافه را از پيش رو برداشته و توانسته در اين مرحله حضور پيدا كند. پرسپوليس اگر بتواند در زمين حريف اماراتي هوشيارانه و باجسارت بازي كند حتي مي‌تواند در همان ديدار رفت كه در زمين حريف است، كار را يكسره كند و پيروز شود و كار سختي در بازي برگشت نداشته باشد. اين تيم شرايط خوبي دارد و مي‌تواند به مراحل بالاتر برسد و موفقيت سال قبل را تكرار كند و حتي پا را از آن نيز فراتر بگذارد.

3- به نظرم قرعه بدي نيست. تنها تيمي كه در جام ملت‌ها مي‌تواند ايران را اذيت كند عراق است. ما خاطره بدي از اين تيم در جام ملت‌هاي قبلي داريم و نبايد آنها را دست‌كم بگيريم. ايران ابتدا بايد به عنوان صدرنشين از گروه خود صعود كند كه فكر مي‌كنم قابليت آن را دارد. ما تيم خوبي داريم. تيمي كه قرار است در جام ملت‌ها شركت كند، همان تيمي است كه از جام جهاني برگشته و اگر فكورانه و هوشيارانه بازي كند مي‌تواند قهرماني مسابقه‌ها را نيز پس از سال‌ها به دست بياورد. نتيجه جام جهاني در دوبي تاثيرگذار خواهد بود. به هر حال اگر ما به دور دوم صعود كنيم تيم با انگيزه و اعتماد به نفس بالاتري در امارات پا به ميدان خواهد گذاشت. اگر هم نتوانيم در جام جهاني از گروه خود صعود كنيم اما بازي‌هاي خوبي مقابل حريفان به نمايش بگذاريم، مطمئنا اين تيم براي جبران و اثبات حقانيت خود در جام ملت‌ها به ميدان خواهد رفت و چه بسا قهرماني راحتي را نيز در اين مسابقه‌ها به دست آورد. البته بطور قطع بازي‌هاي ساده‌اي را در جام ملت‌ها در پيش رو نداريم اما تيم خود را نيز نبايد دست كم بگيريم.

4- به نظرم تمديد قرارداد كي‌روش تا جام ملت‌ها كمك زيادي به موفقيت ما خواهد كرد چون به هر حال اين مربي ضمن شناخت خوبي كه از بازيكنان و روحيه و نكات فني آنها دارد مي‌تواند با توجه به درسي كه از جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه كسب خواهد كرد، كار ما را در جام ملت‌ها ساده‌تر كند.

بازيكن اسبق پرسپوليس و تيم ملي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون