• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4083 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

برگزاري مجمع پرشائبه تيروكمان در غياب خبرنگاران

شعباني‌بهار بالاخره رييس شد

اشرف جمشيديان

 

 

مجمع انتخاباتي فدراسيون تيروكمان، به رياست محمدرضا داورزني، معاون وزير ورزش با حضور پنج كانديداي حاضر و رييسان هيات‌ها در حالي روز گذشته برگزار شد كه به دستور حراست وزارت ورزش، خبرنگاران امكان حضور در انتخابات را نداشتند. در اين مجمع علاوه بر غلامرضا شعباني‌بهار، حميدرضا بتو، محسن باقريان، منصور عبدي و احمد ارشدي به عنوان كانديداهاي احراز پست رياست فدراسيون تيروكمان، محمدعلي شجاعي سرپرست فدراسيون تيروكمان و شاهرخ شهنازي دبيركل كميته ملي المپيك نيز حضور داشتند و احمد ارشدي پيش از برگزاري انتخابات، انصراف خود را اعلام كرد. در پايان انتخابات همانطور كه از ماه‌ها قبل گفته مي‌شد غلامرضا شعباني‌بهار با ۲۹ راي از ۴۴ راي رييس فدراسيون تيروكمان شد. در اين انتخابات محسن باقريان ۱۳راي و حميدرضا بتو ۲ راي كسب كردند و منصور عبدي نيز فاقد راي بود.

شعباني‌بهار پس از انتخاب شدن به عنوان رييس در جمع خبرنگاران حاضر شد، اما خبرنگاران به دليل اينكه اجازه ورود به مجمع را پيدا نكرده بودند با رييس جديد فدراسيون به گفت‌وگو نپرداختند و محل را ترك كردند. گفته مي‌شود كه ممنوعيت حضور خبرنگاران به مجمع انتخاباتي فدراسيون تيروكمان به دستور محمدرضا داورزني، رييس مجمع بوده است. البته در حالي از ورود خبرنگاران به مجمع جلوگيري به عمل آمد كه خبرنگار وزارت ورزش در انتخابات حضور داشتند و ممنوعيتي براي حضور آنها وجود نداشت. جالب اينكه يك ساعت بعد از برگزاري مجمع به خبرنگاران اجازه ورود به سالن داده شد؛ اما خبرنگاران به دليل اعتراض از حضور در مجمع خودداري كردند. در ادامه محمدرضا داورزني در جمع خبرنگاران ضمن عذرخواهي از خبرنگاران براي ممنوعيت حضور آنها در مجمع و اينكه گفته مي‌شود اين ممنوعيت از سوي خود داورزني بوده، گفت‌: «تنها به خاطر اينكه فضاي مجمع در يك فضاي آرام و بدون حاشيه برگزار شود و كانديداها بتوانند در آرامش برنامه‌هاي خود را ارايه دهند، اين مساله مطرح شده بود تا مشكلي براي ارايه برنامه‌هاي كانديداها در فضاي انتخاباتي فراهم نشود. من حتي زماني كه شنيدم خبرنگاران در مجمع حضور ندارند، به دوستان گفتم كه بيايند بالا و اخبار مجمع را پوشش دهند. البته خبرنگار تلويزيون در مجمع حضور داشت و من فكر كردم كه مابقي خبرنگاران نيز در مجمع حضور دارند و اخبار مجمع را پوشش مي‌دهند. من از اين مساله تعجب مي‌كنم.»

 

عبدي:

يكي از نامزدهاي انتخاباتي فدراسيون تيراندازي با كمان پس از انتخابات اين فدراسيون در جمع خبرنگاران حاضر شد و به‌شدت از نحوه برگزاري انتخابات گلايه كرد. منصور عبدي تاكيد كرد: از يك جا بايد مقابله با فساد در ورزش شروع شود. عبدي كه پيش از اين در انتخابات فدراسيون بدنسازي نيز كانديدا بود و 2 راي آورد، ادامه‌ داد: به هيچ‌وجه دوست نداشتم در انتخابات فدراسيون بدنسازي شركت كنم، اما شخص وزير ورزش دو ساعت با من جلسه داشت كه به انتخابات ورود كنم و پس از رسيدن به رياست، فساد در اين ورزش را از بين ببرم. مي‌خواهم بگويم ورزشي كه رييس فدراسيون‌هايش از پيش انتخاب مي‌شود وضعيتش همين است. يك نفر نماينده وزير است، يك نفر نزديك به معاون وزير است و نفر ديگر مورد حمايت كارمند وزارت است و در كل مي‌خواهم بگويم كه ورزشي‌ها سر كار نيستند و افراد سياسي با ارتباطات سياسي كه دارند در ورزش فعاليت مي‌كنند. آقاي شعباني‌بهار با همكاري آقاي شجاعي، سرپرست فدراسيون تيروكمان فعاليت‌هاي گسترده‌اي انجام داد كه يكي از آنها مجمع عجيب و غريب اصفهان بود. در آن مجمع اصلا نبايد آقاي شعباني‌بهار شركت مي‌كرد، بلكه بايد آقاي داورزني مي‌آمد، اما آقاي شعباني‌بهار آمد و از همان‌جا خودش را معرفي كرد.

 

داورزني: مهندسي انتخابات، كم‌لطفي است

محمدرضا داورزني، معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان پس از مجمع تاكيد كرد كه اظهار مهندسي انتخابات كم‌لطفي است و وزارت ورزش در هيچ انتخاباتي دخالت نداشته است. داورزني گفت‌: «اگر چنين برداشتي شده است من عذرخواهي مي‌كنم و بايد اين را بگويم كه هيچ‌گونه شائبه‌اي براي مهندسي شدن انتخابات نشده است. اگر تك‌تك دوستان كه در مجمع حضور داشتند و كانديداها و هيات‌هاي استاني اين پرسش را داشته باشيد كه آيا قبل از انتخابات من با آنها صحبتي داشته‌ام يا با آنها تلفن زده باشم آنها در اين زمينه پاسخگو خواهند بود. اين طور درست نيست كه بخواهم به هيات‌هاي استاني يا به كانديداها فشاري وارد كنم. من حتي گفتم موبايل كانديداها و روساي هيات‌ها را جلوي در بگيرند چون شائبه شده بود كه كانديداهايي كه راي مي‌دهند، از راي آنها عكس گرفته شود تا آنها را مورد تهديد قرار دهند به همين خاطر ما اعلام كرديم كه تمام موبايل‌ها جلوي در گرفته شود. من مسوول برگزاري مجمع بودم و چنين قصه‌اي وجود نداشت كه انتخابات از قبل مهندسي شده باشد. هميشه قبل از انتخابات اين موارد مطرح مي‌شود و هر‌كس حق اظهارنظر نيز دارد، اما وزارت ورزش به عنوان متولي برگزار‌كننده انتخابات هيچ‌وقت دخالتي در اين موضوع نداشته است و ندارد. اينكه گفته مي‌شود وزارت ورزش و جوانان نقشي در برگزاري انتخابات داشته يا نظرش به فردي نزديك بوده بي‌انصافي است. شما با هر كدام از افرادي كه در اين مجمع حضور و حق راي داشتند صحبت كنيد و بپرسيد آيا از وزارت با آنها تماسي براي انتخابات گرفته شده يا نه.» وي در پاسخ به اين سوال كه آقاي عبدي يكي از كانديداهاي انتخابات اعلام كرده كه انتخابات كاملا مهندسي شده بود و تاكيد داشت كه از او خواسته‌اند كه حرف نزد، بيان‌ كرد: «از آقاي عبدي هم بپرسيد كه چه كسي از او خواسته تا صحبت نكند.» در اين هنگام عبدي با ورود به جمع خبرنگاران اعلام كرد كه محمدعلي شجاعي، سرپرست فدراسيون در زمان انتخابات به نمايندگي از وزارت ورزش از او خواسته تا صحبت نكند. داورزني بعد از اين اظهارنظر به خبرنگاران گفت‌: «آقاي عبدي نايب‌رييس آقاي شجاعي بوده و شايد آقاي شجاعي براي اينكه حاشيه‌اي ايجاد نشود يا فضا آرام باشد تا بالاخره فدراسيون به ثباتي برسد اين درخواست را از آقاي عبدي انجام داده است. من هم از همه شما عزيزان مي‌خواهم كه فضا را آرام كنيد و اجازه دهيد فدراسيون به دور از حاشيه و با رسيدن به ثبات لازم برنامه‌هاي خود را عملي كند تا بتواند در بازي‌هاي آسيايي جاكارتا با آرامش حضور پيدا كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون