• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4087 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

پايان كارهاي نيمه‌ تمام

ايرج رهبر

وظايف شهرداري، التزامات عمراني و شهري و رسيدگي به خدمات مورد نياز شهروندان از نظر نظافت شهر و تامين فضاي سبز است. همچنين صدور پروانه ايجاد واحدهاي تجاري و مسكوني و خدماتي و اداري و ايجاد تسهيلات براي ساخت و ساز بايد طبق يك برنامه خاص صادر شود و اين روند با سرعت بيشتري پيش برود.

يكي ديگر از وظايف شهرداري، نظارت و بازرسي و البته امور عمراني سطح شهر است از جمله رسيدگي به معابر و پل‌ها و جداول كه امروز و بعد از رفتن شهردار، بسياري از برنامه‌ها نيمه‌كاره متوقف شده و ادامه پيدا نكرده و باعث زحمت براي شهروندان شده.

به نظر، شهردار همين وظايف را بايد در اولويت قرار دهد. اما انجام اين وظايف با تامين منابع مالي ميسر است چرا كه شهرداري يك مصرف‌كننده بودجه است و بايد درآمد مستمري غير از فروش تراكم براي شهرداري ايجاد شود و در واقع، يكي از اساسي‌ترين كارهاي شهرداري اين است كه بتواند درآمد مستمر و ثابتي براي خود طراحي و تدوين كند تا با اتكا به اين منبع ثابت مالي دچار مشكل نشود آن هم با پروژه‌ها و برنامه‌هايي كه در دست اقدام دارد.

هزينه‌هاي جاري شهرداري هم بايد مورد بررسي و تجديدنظر قرار بگيرد چرا كه به نظر مي‌رسد، هزينه‌هاي جاري شهرداري خيلي زياد است و نسبت به ساير هزينه‌ها همچون هزينه‌هاي عمراني چندان متعارف نيست.

اگر قرار است وظايف شهرداري برون‌سپاري شود، اين اقدام هم بايد صورت بگيرد تا به كاهش و صرفه‌جويي در هزينه‌ها منجر شود.

نايب‌رييس انجمن انبوه‌سازان تهران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون