• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4087 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

پرسپوليس در آخرين بازي فصلش بايد به مصاف الجزيره برود

شام آخر

رسول مجيدي

 آخرين بازي فصل پرسپوليس شايد سخت‌ترين بازي آنها باشد؛بازي با تيم الجزيره در مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا. سرخ‌هاي تهراني امروز در بازي برگشت بايد مقابل تيم اماراتي به ميدان بروند. مقابل تيمي كه در بازي رفت به آن 3 بر دو باختند. باختي در لحظات پاياني و حالا 90 دقيقه فرصت دارند كه در جلوي ديدگان تماشاگران خودي، جشن صعود بگيرند به مرحله بعدي. پرسپوليس سال‌قبل تا مرحله نيمه‌نهايي مسابقات پيش رفت اما امسال فعلا وضعيتش گره خورده. سرخ‌ها در بازي رفت يك بر صفر جلو بودند اما به ناگاه دو بريك عقب افتادند. گادوين منشا از روي نقطه پنالتي موفق شد بازي را به تساوي بكشاند اما اماراتي‌ها در واپسين ثانيه‌ها پيروزي را براي خود كردند.

الجزيره در مكان هفتم ليگ امارات قرار دارد و همين باعث شده خيلي‌ها روي كاغذ پرسپوليس را برنده بازي بدانند. هرچه نباشد سرخ‌ها قهرمان بلامنازع فوتبال ايران هستند. اما بازي رفت نشان داد كار به اين آساني‌ها هم نيست. برانكو ديروز در كنفرانس خبري در همين رابطه گفت: «ما در بازي اول ديديم كه الجزيره خط حمله قوي دارد. شماره «۱۰» اين تيم بازيكن بسيار خوبي است و در فصل قبل نتيجه‌ خوبي گرفته است. الجزيره فلسفه خوبي دارد كه در بازي‌هايش از آن استفاده مي‌كند.» او البته فلسفه پرسپوليس را هم اين گونه توضيح داد: «فلسفه ما بسيار آسان است و آن پيروزي در هر بازي است. براي ما فرقي نمي‌كند اين بازي باشد يا هر رقابت ديگري تنها هدف ما برد خواهد بود. در ليگ قهرمانان آسيا ما تيم ضعيف نداريم و همه تيم‌ها سطح بالايي دارند، هر تيمي اشتباه مرتكب شود، تيم حريف از آن استفاده مي‌كند و امكان دارد نتيجه‌ بازي تغيير كند. ما بازي رفت را ۳ بر ۲ باخته‌ايم اما به همه ثابت كرده‌ايم كه تيم ضعيف‌تري نسبت به الجزيره نيستيم و مي‌توانيم نتيجه‌ را جبران كنيم. اميدوارم با حمايت هواداران اين بازي را ببريم. بازيكنانم شرايط خوبي دارند و اميدوارم اين قضيه به ما كمك كند.»

برانكو البته درباره غايبين تيمش هم مي‌گويد: «تيم ما آماده است اما كمال كاميابي‌نيا متاسفانه نمي‌تواند به دليل مصدوميت در بازي رفت در اين ديدار به ميدان رود.»

هنك تن كيت، سرمربي هلندي الجزيره اما در فكر حراست از برد تيمش در بازي رفت است. او مي‌گويد: «انتظار يك بازي جذاب را دارم. بايد از نتيجه‌ ۳ بر ۲ بازي رفت دفاع كنيم تا به مرحله بعد صعود كنيم. مي‌دانيم كه بازي سختي پيش رو داريم و طرفداران زيادي براي پشتيباني از پرسپوليس به ورزشگاه مي‌آيند. به خودمان اطمينان داريم و تمام بازيكنان‌مان آماده هستند. مي‌خواهيم بازي خوبي را به نمايش بگذاريم.»

او كه سابقه فعاليت در باشگاه‌هاي بارسلونا و چلسي به عنوان دستيار را دارد، در پاسخ به اين سوال كه آيا مقابل پرسپوليس بازي تهاجمي ارايه خواهند داد يا تدافعي هم صحبت‌هاي جالبي دارد: «ما براي بازي فردا مشكلي نداريم و مي‌دانيم كه قرار است چه اتفاقي بيفتد. هر چند فقط يك بازي برابر پرسپوليس انجام داده‌ايم اما بازي‌هاي زيادي را از اين تيم تماشا كرده‌ايم. نقاط قوت و ضعف اين تيم را مي‌شناسيم. مي‌توانيم از نقاط ضعف آنها استفاده كنيم و باز هم پيروز شويم. »

اين مربي قول داده كه تيمش وقت‌كشي معمول تيم‌هاي عربي را هم كنار بگذارد: « ما بازي مردانه و تميزي را ارايه خواهيم كرد. شايد آخر بازي دفاع كنيم و شايد توپ را به سمتي شوت كنيم اما اينها جزيي از فوتبال است. ما حتي اگر جلوي رئال مادريد بازي كنيم، وقت‌كشي نخواهيم كرد. ما بازيكنان جواني در اختيار داريم ولي در فلسفه آنها وقت‌كشي جايي ندارد.»

سرمربي الجزيره امارات كه ظاهرا براي اولين‌بار به ايران سفر مي‌كند، صحبت‌هاي جالبي هم درباره كشور ما دارد: «ما تيم كوچكي از يك كشور كوچك هستيم كه به كشور بزرگي آمده‌ايم. اولين‌بار است كه به تهران مي‌آيم. ترافيك وحشتناكي دارد ولي تهران شهر زيبايي است. ما توقع داريم كه بازي زيبايي را هم شاهد باشيم. هواداران زيادي به ورزشگاه خواهند آمد اما اين موضوع استرس پرسپوليس را نيز افزايش مي‌دهد چون آنها توقع بالايي از پرسپوليس دارند. ما اين استرس را نداريم. خيلي وقت است كه مقابل طرفداران زيادي فوتبال بازي نكرده‌ايم. اين براي ما خوب است چون مي‌توانيم توانايي‌هاي‌مان را نشان دهيم.»

به هر ترتيب پرسپوليس امروز عصر از ساعت 19:30 دقيقه در ورزشگاه آزادي بايد ميزبان تيم اماراتي باشد. طبقه فوقاني ورزشگاه براي طرفداران رايگان است و همين نويد پرشدن ورزشگاه را مي‌دهد. آيا پرسپوليس اولين تيمي مي‌شود كه به مرحله يك‌چهارم نهايي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا مي‌رسد؟

 


الجزيره در مكان هفتم ليگ امارات قرار دارد و همين باعث شده خيلي‌ها روي كاغذ پرسپوليس را برنده بازي بدانند. هرچه نباشد سرخ‌ها قهرمان بلامنازع فوتبال ايران هستند. اما بازي رفت نشان داد كار به اين آساني‌ها هم نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون