• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4104 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

آغاز هفته دوم ليگ ملت‌هاي واليبال با سرويس شگفت‌انگيز زايتسف

134 كيلومتر در ساعت

درست چند ساعت قبل از اينكه تيم ملي ايران در آخرين بازي روز نخست هفته دوم ليگ‌ ملت‌هاي واليبال در سالن ساليدا شهر سن خوآن، تيم ملي آرژانتين را در خانه حريف شكست دهد، بازي دو تيم ملي ايتاليا و كانادا برگزار شده بود و كانادايي‌ها موفق شده بودند با حساب ۳ بر يك لاجوردي‌پوشان را شكست دهند و در جايگاه هشتم قرار گيرند. اين باخت براي ايتاليايي‌ها گران تمام شد تا به واسطه آن به رده ششم سقوط كنند. البته در اين ديدار مهيج يك اتفاق شگفت‌انگيز براي تيم ايتاليا رخ داد. زايتسف تاثيرگذارترين بازيكن آبي‌‌پوشان ركوردي تازه در دنياي واليبال از خود به جاي گذاشت، بازيكن لهستاني‌الاصل ايتاليا در اين ديدار موفق شد ركورد سرعت سرويس واليبال را در دنيا بشكند. ضربه‌ او به حدي قوي بود كه توپ با سرعت ۱۳۴ كيلومتر وارد زمين كانادا شد و يك امتياز براي ايتاليا به ارمغان آورد؛ جالب اينكه خود زايتسف نيز از اين ضربه متعجب شده بود.

 

امريكا راه شكست ژاپن را به ايران نشان داد

در ادامه مسابقات روز اول و در آخرين ديدار، ايران در گروه G با نتيجه 3 بر 2 شاگردان خوليو ولاسكو را شكست داد تا با ۵ امتياز به رده دهم صعود كند و آرژانتين هم با چهار شكست و يك امتياز در رده چهاردهم باقي ماند. در واقع جايگاه آرژانتين نشان داد كه اين تيم را بايد يكي از ضعيف‌ترين تيم حاضر در مسابقات دانست و نبايد از اين برد هرچند در مصاف با مربي بزرگي چون ولاسكو به دست آمد آنقدرها هم خوشحال شد. البته كه آرژانتيني‌ها تا آخرين لحظه تلاش كردند و تا ست پنجم، بازي پاياپاي پيش مي‌رفت اما در اواسط اين ست با تك دفاع شفيعي ايران ۶ بر ۴ پيش افتاد تا ولاسكو درخواست زمان استراحت كند. در ادامه ايران بهتر از حريف كار كرد و موفق شد با نتيجه ۱۵ بر ۹ برنده ست شود تا در مجموع سه بر دو به پيروزي برسد.

در يكي از زيباترين و طولاني‌ترين ديدارها هم تيم امريكا موفق شد در حالي كه با نتيجه دو بر صفر از ژاپن عقب بود، بازي را با نتيجه 3 بر 2 به سود خود تمام كند تا نوار پيروزي‌هايش با شكست برابر چشم‌بادامي‌ها پاره نشود. عملكرد فوق‌العاده امريكا در جبران ست‌هاي عقب افتاده نشان داد در طول بازي كه حالت فرسايشي به خود مي‌گيرد مي‌توان از فرصت‌هاي ايجاد شده نهايت بهره را برد و تيم ژاپن را شكست داد. در واقع امريكايي‌ها راه غلبه بر ژاپن را كه تيم ملي كشورمان 3 بر 1 مغلوب آن شده بود به ايران نشان دادند؛ اما خب كمي دير.

 

رياست در سايه در فدراسيون واليبال

تيم ملي واليبال ايران بازي‌هاي آسيايي را پيش رو دارد و در اين مسابقات بايد از عنوان قهرماني خود دفاع كند، از همين رو از حالا بايد به فكر تيم‌هاي آسيايي به خصوص ژاپن باشد. اينطور كه به نظر مي‌رسد تيم ملي هنوز به روزهاي اوج خود نرسيده و آن انسجام تيمي كه در چهار سال قبل داشت را ندارد. زمان زيادي تا بازي‌هاي آسيايي باقي نيست و با اين روال نگراني‌ها بابت موفقيـــت واليبال در اندونزي بيشتر هم خواهد شد؛ به خصوص حالا كه حواشي نيز به سمت اين رشته سرازير شده است. طي روزهاي گذشته فدراسيون واليبال پس از پايان همكاري فدراسيون با خوان سيچلو، هدايت تيم‌ملي «ب» در بازي‌هاي آسيايي را به جهانگير سيدعباسي سپرد. ابتدا قرار بود جهانگيري به عنوان مربي در بازي‌هاي آسيايي كنار سيچلو باشد؛ اما از آنجايي كه سيچلو كار در ايران را تعطيل كرده، رفته و با اينكه از ايران حقوق مي‌گرفت در ايتاليا فعاليت مي‌كرد در نهايت فدراسيون بعد از انتشار اين خبر عباسي را جايگزين او كرد. اما اينكه چرا اين مربي با ايران قرارداد داشت اما در ايتاليا كار مي‌كرد حاشيه‌هايي را در آستانه بازي‌هاي آسيايي براي واليبال ايران ايجاد كرده است. جالب اينكه سيچلو، سعيد معروف، كاپيتان ۳۲ ساله تيم‌ ‌ملي واليبال ايران را نيز با قراردادي دو ساله به تيم واليبال سيه‌نا ايتاليا كه به تازگي با هدايت او به سري A صعود كرده، برده است.

با توجه به سال شلوغ و اتفاقاتي كه در واليبال ايران در حال رخ دادن است بايد منتظر ماند و ديد كه ايران در اندونزي مي‌تواند از عنوان قهرماني خود دفاع كند؟ بسياري از كارشناسان بر اين باورند كه واليبال ايران به اين روندي كه در پيش گرفته نمي‌تواند به انتظارات پاسخ مثبتي دهد. آنها از رياست در سايه در اين رشته نام مي‌برند كه مي‌تواند واليبال را به سمت ناكامي و حاشيه‌هاي بيشتر سوق دهد. بايد منتظر ماند و ديد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون