• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4121 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۷ تير

صداي مخالف

اعدام كنيد، مصادره كنيد

به‌طور طبيعي اكثر رسانه‌هاي روز چهارشنبه به بازتاب سخنان مسوولان قواي كشور در همايش قوه قضاييه پرداخته بودند. براي رسانه‌هاي اصولگرا حرف‌هاي‌ آيت‌الله آملي جذاب‌تر بود كه در آن خط و نشان‌‌هايي براي اخلالگران بازار ارز وجود داشت. كيهان اما بيش از همه به اين موضوع پرداخت. چراكه كاملا منطبق با خط خبري و گزارشي كيهان در روزهاي قبل از آن بود. اين روزنامه با درخواست براي «اعدام» كساني كه آنها را «تروريست‌هاي اقتصادي» مي‌خواند، از مسوولان خواسته بود آن را اجرايي كنند. كيهان روز چهارشنبه در گزارش اصلي و سرمقاله خود به اين موضوع پرداخته بود. سرمقاله اين روزنامه موضوع اعتراضات اخير در تهران را به «ترويست‌ها در سوريه» مرتبط كرد و معتقد بود كه اين افراد «ردپاي به جامانده» از تروريست‌هاي منطقه هستند. محمدايماني دراين مقاله شعار «سوريه را رها كن، فكري به حال ما كن» كه معترضان در تهران سرداده بودند را از طرفي «ادامه شعار آشوبگران نيابتي سال 88» معرفي كرد كه «عقده ناگشوده امريكا و اسراييل را بازگو مي‌كند و نشان مي‌دهد موج بي‌ثبات‌سازي از كدام ايستگاه مخابره مي‌شود.» همچنين نويسنده تلاش كرد تا به بحث‌هاي حاشيه‌اي در مورد رييس‌جمهور نظامي اينگونه پاسخ دهد: «اگر –آن‌گونه كه خبرگزاري امريكايي نوشته و خبرگزاري ايلنا رونويسي كرده- برپا‌كنندگان ناآرامي در بازار طرفداران دولت نظامي بودند، گلايه‌هاي اقتصادي را دستاويز فشار براي عقب‌نشيني از جبهه مقاومت در سوريه مي‌كردند، جز صهيونيسم مسيحي (امريكا و اسراييل و انگليس) كس ديگري هم از مشت قدرتمند ايران در سوريه خسارت‌ديده كه خواستار عقب‌نشيني شود؟»بخشي از ستون خوانندگان كيهان نيز به‌طور پررنگ در مخالفت و تخريب عليه ظريف دسته‌بندي شده بود. از مخالفت با حرف‌هاي ظريف در مورد FATF، تا بخشي كه وزيرخارجه از «درون يك كشتي بودن»، حرف زده بود. خوانندگان كيهان خواستار «بيرون ريختن فتنه‌گران» از كشتي شدند و كيهان آن را منتشر كرد تا مشخص شود خط پرتاب‌كردن مخالفان از قطار انقلاب، همچنان در دستور كار است.

 

بستن بازار از روي ترس نه اعتراض

وطن‌امروز در گزارش اصلي خود از وضعيت تنش در بازار تهران، تلاش كرد تا نشان دهد توده‌هاي بازاريان نه به خاطر اعتراض، بلكه از سر «ترس» مغازه‌هاي خود را تعطيل كردند. در بخش مهمي از اين گزارش به نقل از يك كسبه مي‌نويسد: «ما كسبه بازار هم در هر صنفي يك گروه تلگرامي داريم. تقريبا هر روز هم همه در آن از اين وضعيت مي‌ناليم و به زمين و زمان فحش مي‌دهيم. از چند روز قبل توي اين گروه‌ها گفتند بياييد اعتصاب و بازار را تعطيل كنيم. بعضي پيام‌ها را خود بچه‌ها مي‌گذاشتند، بعضي هم از كانال‌هاي ديگر فوروارد مي‌كردند، بستر اعتراضي‌اش وجود داشت، اين پيام‌ها هم كه هر روز بيشتر مي‌شد تا 3 روز پيش كه برنامه ديروز را ريختند!» به اين ترتيب مي‌بينيم كه بار ديگر تلاش مي‌شود تاريشه اعتراض و مقصر اصلي «تلگرام» معرفي شود.

 

خنده‌هاي روحاني  روي اعصاب است

روزنامه رسالت كه به تازگي تغيير مديريت داده و به دست جوان‌ترهاي نزديك به قاليباف اداره مي‌شود، درسرمقاله خود لطف كرده و به رييس‌جمهور «اطمينان مي‌دهد» كه قصد ندارند او را «عوض» كنند. سرمقاله‌نويس اين روزنامه مي‌نويسد: «رييس‌جمهوري كه در توچال مي‌خندد و در همايش قوه قضاييه از دستاوردهاي دولت مي‌گويد بيش از آن دلار 8 هزارتوماني روي اعصاب مردم است! مربي تيم دولت شباهت چنداني به كي‌روش ندارد اما ما رسم نداريم در ميانه گروه مرگ و كوران مسابقات، مربي را تعويض كنيم! هيچ‌وقت هم چنين كاري نكرديم مگر يك‌بار كه آن‌هم خود مربي اصرار به رفتن داشت.»

اشاره نويسنده به عزل بني‌صدر است. اين درحالي است كه رسانه‌هاي اصولگرا دچار آلزايمر سياسي شدند و فراموش كردند سال گذشته همين موقع از تصاوير روحاني و بني‌صدر پوستر ساخته و با بيان عبارت‌هايي چون «ابوالحسن روحاني» از او ياد مي‌كردند. در اين شرايط تاكيدهاي مكرر بر «عدم تغيير مربي» كه از سوي كيهان نيز روز سه‌شنبه صورت گرفته، چه پيامي را با خودش به همراه دارد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون