• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4121 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۷ تير

الگوی اختصاصی پیش‌بینی‌ نتایج جام‌جهانی

عباس محمودیان

این‌قدری که این‌روزها ذهن مردم درگیر جام‌جهانی شده، درگیر هیچ‌چیز نیست. البته این وسط آن‌هایی که کاری به فوتبال ندارند، مشغول فعالیت‌هایی روی قیمت دلار و سکه و خودرو شده‌اند و این‌طور که می‌گویند، بعد از جام‌جهانی که از خانه بیرون بیاییم ممکن است با حقوق یک‌ماه‌مان یک شانه تخم‌مرغ هم نتوانیم بخریم. حتماً الآن می‌گویید کسی را نداریم که تمام مدت جام‌جهانی را در خانه باشد. عرض می‌کنم چرا نداریم؟ همین بنده. بنده با خودم قرار گذاشته‌ام تا فینال این جام، پایم را از خانه بیرون نگذارم و همه تلاشم را بکنم که یکی از جایزه‌های درست‌‌وحسابی و تپل این قرعه‌کشی‌های تلویزیون را ببرم. شوخی نیست، پای کلی پول مفت در میان است که زندگی آدم را از این‌رو به آن‌رو می‌کند. حالا من برایتان برنامه‌ریزی شخصی‌ام را می‌شکافم، ولی سر جدتان این روش را امتحان نکنید که اگر این‌طوری برنده شوید طبق قانون کپی‌رایت شکایت می‌کنم و همه پول را می‌گیرم.

اما روش اختصاصی من چه‌طوری است؟ اگر بازی‌های جام‌جهانی را دنبال کرده باشید، متوجه شده‌اید که چندین سامانه و اپلیکیشن برای نظرسنجی این بازی‌ها وجود دارد؛ یعنی این‌روزها اگر یک عدد دورقمی را به هر شماره‌ای بفرستید ضرر نکرده‌اید و یک‌جایی در یک نظرسنجی شرکت کرده‌اید. حتی اوضاع این‌قدر شیرتوشیر است که به شماره موبایل من هم پیش‌بینی‌های مختلفی می‌رسد و عده‌ای انگار نقشه‌شان این است که به همه سامانه‌ها و شماره‌های ممکن پیش‌بینی‌شان را ارسال کنند، باشد کز این میانه یکی درست شود و برنده شوند، اما این روش کاملاً اشتباه است و حتی آخرش ممکن است اگر جایزه‌ای هم ببرند همه‌اش بابت قبض موبایل‌شان برود. اولین نقشه من خرید 30 – 20 سیم‌کارت و ارسال پیش‌بینی به یکی از این سامانه‌ها بود، اما به‌دلیل کمبود وقت و احتیاج به خرید چند موبایل جدید منتفی شد. به همین خاطر، سراغ پلن B رفتم و به‌جای ارسال پیش‌بینی‌های مختلف به یک سامانه، روش را وارونه کردم و به این‌که با یک سیم‌کارت در پیش‌بینی‌های سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف شرکت کنم، فکر کردم. اما این روش به ذهن همه می‌رسد و شانس برنده‌شدن را کم می‌کند. نقشه منتفی‌شده بعدی، پیش‌بینی‌های عجیب و غریب بود. به این شکل که مثلاً در بازی ایران و پرتغال، شما نتیجه را 2–6 به نفع ایران می‌فرستید. این روش قطعاً خطاهای زیادی دارد و شاید 99درصد نتیجه‌ها اشتباه شود، اما اگر یکی درست از آب دربیاید آن‌وقت من تنها کسی خواهم بود که درست گفته‌ام و بدون قرعه‌کشی برنده می‌شوم. به‌دلیل غیرسیستماتیک و تخیلی بودن این روش، آن را هم کنار گذاشتم.

اما روش اختصاصی و لونرفته خودم که الآن در حال اجرایش هستم چیست؟ شما واقعاً تصور می‌کنید من این‌قدر خام و بی‌تجربه‌ام که این روش را برایتان باز کنم و شما هم همراه من از آن استفاده کنید؟ خیال می‌کنید چیزی از آمار و احتمال نمی‌دانم؟ الآن هر دیپلم ریاضی اگر انتگرال را فراموش کرده باشد، اصل لانه‌کبوتری را فراموش نکرده است. طبق همین اصل، من نباید روشم را لو بدهم. پس‌فردا که جام‌جهانی تمام شد و حقوق یک‌ماهم را بابت یک شانه تخم‌مرغ دادم، شما می‌آیید و به من پول می‌دهید؟ آن قانون کپی‌رایت هم که اول گفتم و ترساندم‌تان، کشک است. کدام کپی‌رایت؟ آن‌روز پدر کپی‌رایت هم نمی‌تواند یک هزارتومانی از آن جایزه‌ای را که حق و سهم و مال من است از دست‌تان بیرون بیاورد.

من روش خودم را لو نمی‌دهم، شما هم روش خودتان را پیش ببرید. وعده دیدار ما همین جمع، بعد از فینال جام‌جهانی، من و فردوسی‌پور در تلویزیون و شما همه در خانه پای برنامه زنده‌ای که برنده بزرگ پیش‌بینی‌ها را معرفی می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون