• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4144 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ مرداد

بنگاه‌ها

خدمات همراه اول در الكامپ ۲۰۱۸

اپراتور اول تلفن همراه كشور، جهت معرفي و ارايه آخرين محصولات و سرويس‌هاي مبتني بر اينترنت پرسرعت، در بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي الكامپ، با شعار «هوشمندي، همراه اول تو» با سرويس‌ها و خدمات متنوعي نظير معرفي «محصولات و خدمات سازماني»، «فروش محصولات»، «خدمات مشتريان» و «نوآوري و جذب ايده» شركت مي‌كند. همراه اول با معرفي اپليكيشن‌ها و درگاه‌هاي خريد شارژ و بسته‌هاي اينترنتي مورد تاييد اين شركت، ثبت‌نام آنلاين انواع سيم كارت‌هاي همراه اول در سامانه «گلچين»، فروش مودم، شارژ و بسته‌هاي اينترنتي در فروشگاه آنلاين همراه اول و معرفي سرويس «مولتي‌سيم» در خدمت بازديدكنندگان خواهد بود. ارايه كليه خدمات اعم از تعويض Usim، ترابرد، فروش و فعال‌سازي سيم‌كارت و فعال‌سازي خدمات غيرحضوري، معرفي سرويس‌هاي «همراه‌يار»، «باشگاه مشتريان» و «همراه من»، از ديگر برنامه‌هاي همراه اول در نمايشگاه است. همراه اول در بخش «محصولات و خدمات سازماني» با معرفي سرويس شماره مجازي، چتر ديتاي سازماني، شبكه خصوصي مجازي موبايل (MVPN)، نمايش شهر هوشمند از طريق واقعيت افزوده (AR)، كنترل هوشمند و مديريت هوشمند روشنايي شهري در اين نمايشگاه حضور دارد. علاقه‌مندان براي بازديد از غرفه‌هاي همراه اول در بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي الكامپ، مي‌توانند ۶ تا ۹ مرداد به سالن خليج فارس مراجعه كنند.

 

تصويب سود ۲۲۵ ريال به ازاي هر سهم در مجمع عمومي بيمه ما

مجمع عمومي عادي سالانه بيمه ما (زيرمجموعه بورسي بانك ملت) با حضور حميد تاجيك، عضو هيات‌مديره بانك ملت و اكثريت سهامداران در ۳۰ تيرماه برگزار و صورت‌هاي مالي سال ۱۳۹۶ اين شركت به تصويب رسيد. در اين مجمع صورت‌هاي مالي سال ۹۶ به تصويب رسيد كه بر اساس آن سود خالص پس از كسر ماليات شركت، مبلغ ۴۳۲ ميليارد ريال است. تاجيك در اين مجمع با ارايه گزارشي از فعاليت‌هاي زيربنايي بيمه ما در سال ۹۶ گفت: برنامه‌هاي راهبردي شركت در مسير رشد، تعالي و توسعه پايدار سوق پيدا كرده است. در ادامه بهاري‌فر، مديرعامل شركت بيمه ما نيز گزارشي از عملكرد و دستاوردهاي شركت در سال ۱۳۹۶ ارايه كرد و از افزايش ۵۸ درصدي سود خالص شركت نسبت به سال گذشته خبر داد. وي افزود: بر اساس آمار ارايه شده از سوي بيمه مركزي، بيمه ما امسال نيز داراي بالاترين سطح توانگري بوده و در جمع شفاف‌ترين شركت‌هاي بيمه‌اي بر اساس رتبه‌بندي شركت‌هاي بورسي قرار گرفت.

برگزاري قرعه‌كشي جشنواره حساب‌هاي قرض‌الحسنه اميد آينده

مراسم قرعه‌كشي جشنواره حساب‌هاي قرض‌الحسنه اميد آينده، با حضور اعضاي هيات‌مديره و جمعي از مديران و مسوولان حوزه بازرسي بانك آينده برگزار شد. در اين مراسم كه در ساختمان مركزي بانك آينده در تهران برگزار شد از ميان 12 هزار و 104 حساب اميد آينده، به 111 نفر از صاحبان حساب، به قيد قرعه، جوايز نقدي و غيرنقدي تعلق گرفت كه اسامي برندگان اين دوره از جشنواره در تارگاه بانك آينده به نشاني www.ba24.ir منتشر شده است. جشنواره حساب‌هاي قرض‌الحسنه اميد آينده، متعلق به كودكان و نوجوانان بين سنين 7 تا 15 سال است كه از تاريخ 15 اسفندماه 1396 لغايت 15 تيرماه 1397 در يكي از شعب بانك آينده در سراسر كشور، حساب افتتاح كرده‌اند. حداقل موجودي لازم براي شركت در اين دوره از جشنواره اميد آينده 200 هزار ريال بود كه به ازاي هر 100 هزار ريال موجودي حساب در يك روز، يك امتياز براي صاحب حساب در نظر گرفته شد.

ارايه رمزارز ملي توسط شركت خدمات انفورماتيك

شركت خدمات انفورماتيك (وابسته به بانك مركزي) در راستاي ماموريت‌هاي سازماني خود و همگام با سياست‌هاي كلان بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، آمادگي بهره‌برداري آزمايشي از «رمزارز ملي پايه‌ريال بر بستر زنجيره بلوك» را اعلام كرد. اين شركت از ساليان گذشته مطالعات گسترده‌اي در اين حوزه آغاز كرده و با تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي و راه‌اندازي آزمايشگاه‌هاي فني، علاوه بر رصد مداوم فناوري، گونه‌هاي مختلف رمزارز را توليد و كاربري‌هاي آن را در مقياس آزمايشي مورد تحليل و بررسي قرار داده است. هدف از توسعه‌ زيرساخت رمزارز ملي پايه‌ريال، امكان‌سنجي و ارزيابي قابليت‌هاي اين فناوري در تسهيل مبادلات اقتصادي، افزايش شفافيت و توسعه‌ خدمات مالي و پرداخت در نظام بانكي كشور است. اين زيرساخت پيچيده و استراتژيك كه حاصل تلاش و مطالعه متخصصان داخلي كشور است، قابليت آن را دارد كه رمزارز ملي را به پشتوانه‌ پول ملي كشور ايجاد كرده و در فاز نخست در اختيار بانك‌هاي تجاري كشور قرار دهد تا از آن به عنوان توكن و ابزار پرداخت براي تبادلات، تسويه بين بانكي و توسعه خدمات خود بهره گيرند. بر اين اساس بانك‌ها قادر خواهند بود با تعريف انواع قراردادهاي هوشمند در اين بستر، به توسعه و بهبود زيرساخت خدمات مالي و پرداخت خود از جمله خدمات مبتني بركيف پول و پرداخت‌هاي خرد اقدام كنند. نسخه عملياتي اين زيرساخت در سه ماه آينده به صورت يك اكوسيستم باز در اختيار بانك‌ها، شركت‌هاي حوزه فناوري و فعالان نظام پولي و بانكي قرار مي‌گيرد. شركت خدمات انفورماتيك به عنوان بازوي فناورانه بانك مركزي در اين فاصله، ضمن استقبال از بهره‌گيري بازخوردها، پيشنهادها و تجارب تمام فعالان و علاقه‌مندان اين حوزه در غنابخشي و ارتقاي سطح كيفي آن در فاز عملياتي شدن، از تمامي فعالان دعوت مي‌كند تا با بررسي و آزمون اين زيرساخت ملي در بهبود عملكرد و توسعه آن مشاركت كنند. فناوري زنجيره بلوك و رمزارز، از حدود يك دهه پيش در دنيا به عنوان بستر انتقال ارزش و ابزار جايگزين پول معرفي شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون