• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4149 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ مرداد

خبر

موافقت رييس‌جمهور با كناره‌گيري نوبخت از سخنگويي دولت

محمدباقرنوبخت روز گذشته از مسووليت سخنگويي دولت استعفا كرد. وي در حساب توييتري خود نوشت: «از رييس‌جمهور درخواست نمودم، به دليل شرايط جديد، اجازه دهند همه توان خود را صرف كمك به ايشان در حوزه برنامه و بودجه نمايم و مسووليت سخنگويي دولت را عزيز ديگري بر عهده بگيرند كه خوشبختانه مورد موافقت ايشان قرار گرفت.» رييس سازمان برنامه و بودجه افزود: «همان‌گونه كه پيشتر هم گفته بودم كم‌اثر كردن فشارهاي اخير دشمنان و شرايط جديد اداره كشور، كار مضاعف همه مديران را مي‌طلبد. هر چند تاكنون بر هر دو مسووليت رياست سازمان برنامه و بودجه و سخنگويي دولت تمركز داشته‌ام و اين دو نيز با يكديگر همپوشاني بسياري دارند.»

 

روحاني: توپ در زمين اروپاست

حسن روحاني، رييس‌جمهور روز گذشته هنگام دريافت استوارنامه «رابرت مك‌اير» سفير جديد انگليس در تهران ملاقات‌ها و مذاكرات مسوولان دو كشور در مسائل دوجانبه و بين‌المللي را سازنده توصيف كرد و افزود: امروز در مقطع تاريخي بسيار مهمي در رابطه با برجام قرار داريم و بيان شفاف موضع اروپا نسبت به اقداماتي كه بايد براي جبران خروج غيرقانوني امريكا از برجام انجام دهد، براي ملت ايران بسيار حائز اهميت است. به گزارش فارس، وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران هرگز به دنبال تنش در منطقه نبوده و نمي‌خواهد مشكلي در آبراه‌هاي جهاني ايجاد شود، اما هيچگاه از حق خود در صادرات نفت نيز، به راحتي نمي‌گذرد. روحاني با انتقاد از عدم اجراي كامل برجام در بخش‌هاي تجاري و اقتصادي و روابط بانكي از سوي برخي از اعضا اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره براي توسعه مناسبات و حسن رابطه با كشورهاي اروپايي آماده است و اكنون پس از خروج غيرقانوني امريكا از برجام، در فرصت محدود باقيمانده توپ در زمين اروپا قرار دارد.

 

سياست‌هاي جديد اقتصادي تا آخر هفته اعلام مي‌شود

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور گفت: احتمالا سياست‌هاي جديد اقتصادي تا آخر هفته از سوي بانك مركزي و و تيم اقتصادي دولت اعلام مي‌شود.

به گزارش تسنيم، وي در جريان سفر به كرمانشاه و بازديد از روند بازسازي مناطق زلزله‌زده گفت: اگر ما در همه مشكلات كشور همين انسجام و نمايش وحدت و يكپارچگي را داشته باشيم همه مشكلات را به خوبي پشت‌سر خواهيم گذاشت. جهانگيري در پاسخ به سوالي درباره وضعيت بازار ارز اظهار داشت: رييس كل بانك مركزي بايد سياست‌هاي مناسب با شرايط جديد طراحي كند. در حال حاضر نيازمند وضع سياست‌هاي جديدي هستيم. اميدوارم در اين هفته اين سياست‌ها توسط رييس كل بانك مركزي و تيم اقتصادي دولت پيشنهاد شود.

 

تغيير تيم اقتصادي از دستور كار دولت خارج شد

يك منبع آگاه در جبهه اصلاحات و نزديك به دولت روحاني درباره گمانه‌زني‌هاي اخير مبني بر تغيير تيم اقتصادي دولت اظهار كرد: تغيير تيم اقتصادي كابينه دولت از دستور كار خارج شده و احتمالا هيچ تغييري ديگر در كابينه دولت اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وي افزود: اخبار منتشر شده مبني بر اينكه روحاني تغيير كابينه را به اسحاق جهانگيري واگذار كرده صحت ندارد و پيشنهاد جهانگيري مبني بر حذف و تغيير محمدباقر نوبخت نيز با مخالفت جدي رييس‌جمهور مواجه شد چراكه كليه اعضاي هيات دولت بر اين مساله اتفاق نظر دارند كه جراحي كابينه گره‌گشاي مشكلات امروز كشور نيست.

 

شهرام جزايري فقط 600 هزار تومان پول داشت!

باقري، وكيل مدافع جزايري مي‌گويد كه موكلش داخل كشورمان دستگير شده به همين علت اتهام خروج غيرقانوني او صحيح نيست. به گزارش رويداد 24، لعيا باقري، وكيل شهرام جزايري در توضيح ماجراي بازداشت او گفت: شهرام جزايري كماكان در شرايط بازداشت موقت در اروميه به سر مي‌برد و قرار هم نيست كه پرونده‌اش به تهران منتقل شود و از آنجايي كه اين اتفاق در همان جا رخ داده است، دادستاني همان شهر اين موضوع را بررسي مي‌كند. وي با بيان اينكه دادستان آذربايجان غربي به شهرام جزايري دو اتهام را وارد كرده است، تصريح كرد: به جزايري دو اتهام جعل عنوان و خروج غيرقانوني از كشور وارد شده كه هر دو اتهام را تكذيب كرديم. زيرا در مورد خروج غيرقانوني بايد بگويم كه اصلا خروجي رخ نداده است... اتهام جعل عنوان هم براي زماني است كه پاسپورت، شناسنامه يا يك مدركي جعلي هويت شما را چيزي غير از واقعيت نشان دهد. اما او هيچ مدركي همراه خود نداشت و به صورت كلامي مثلا گفته من شهرام نيستم، حسن هستم! كه در اين خصوص هم در قانون، جعل عنوان محسوب نمي‌شود زيرا عنواني را جعل نكرده است. وكيل شهرام جزايري همچنين گفت: مخفي شدن موكلم در كاميون بار عدس را كاملا تكذيب مي‌كنم و مي‌گويم كه اصلا كاميوني وجود نداشته است. اين وكيل دادگستري، با تاكيد بر اينكه هيچ‌گونه پيشنهاد رشوه‌اي از سوي شهرام جزايري داده نشده است، گفت: فقط مبلغ 600 هزار تومان همراه خود داشته است، چگونه مي‌تواند پيشنهاد رشوه بدهد؟ اصلا پولي همراه خود نداشته كه بخواهد چنين كاري را انجام دهد. در ثاني اصل موضوع رشوه نيز بايد تاييد و اصلا بايد مشخص شود كه شاهد اين موضوع چه كسي بوده است. اين مسائل فعلا هيچ كدام به اثبات نرسيده است و ثابت شدن آنها نيز طي مراحلي قانوني بايد صورت بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون