• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4153 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد

خبر

دليل برخورد با موكلم برخوردهاي سياسي افرادي چون مرتضوي است

سعيد دهقان، وكيل مدافع عبدالفتاح سلطاني در نامه‌اي به رييس‌جمهور با بيان اينكه دستگيري موكلش به دليل برخوردهاي سياسي افرادي همچون سعيد مرتضوي بوده است از حسن روحاني خواست، قانون از جمله در رابطه با آزادي مشروط در مورد موكلش رعايت شود.

به گزارش ايلنا، دهقان نوشت: آقاي عبدالفتاح سلطاني كه از افراد شايسته جامعه وكالت و بدون ترديد و به گواهي همه كساني كه از نزديك با ايشان آشنايي دارند، فردي سليم‌النفس بوده و هيچ وقت برخلاف اصول اخلاقي عليه منافع هيچ كس رفتار و اقدامي نكرده است؛ به دليل برخوردهاي سياسي برخي مقامات (به ويژه آقاي سعيد مرتضوي)، دستگير شده و به شرح پرونده كلاسه 91/54/102 در نهايت با محكوميت به حبس 9 ساله، در زندان اوين دوران محكوميت خود را سپري مي‌كنند. هر چند آن مقام قضايي نيز اكنون ظاهرا در زندان اوين به سر مي‌برد، ليكن اين سرنوشت معنادار نيز ظاهرا تاثيري در پرونده موكل يا ايجاد اراده جهت احقاق حقوق قانوني ايشان نداشته است. او همچنين افزود: با عنايت به مراتب معروضه و نظر به اينكه نتيجه تمام اين پيگيري‌ها و لوايح قانوني و دادخواهي‌ها و درخواست‌ها (جز نامه قبلي همسر موكل به جنابعالي كه از نتيجه آن بي‌خبريم) براي اجراي قانون از جمله آزادي مشروط در مورد موكل، سرانجام در روز سه‌شنبه 22 خرداد (27 رمضان) و در آستانه عيد سعيد فطر به دفتر دادستاني تهران ارجاع و ختم شده بود و در آنجا نيز بدون هر گونه پاسخي كتبي، رسمي صرفا با طرح اين عبارت كه «شرايطش را ندارد»، رد شده است؛ اقدام قاطع قانوني حضرتعالي به عنوان مسوول اجراي قانون اساسي كشور مورد استدعاست.

 

براي ممنوع‌الخروجي مسوولان طرح نوشته‌ايم

ابوالفضل ابوترابي، نماينده مجلس شوراي اسلامي خبر داد: در حال جمع‌آوري امضا براي طرح قانون جذب حداكثري اجتماعي هستيم كه بر اساس اين طرح مسوولاني كه قانون را اجرا نمي‌كنند مجازات مي‌شوند، ولي هم ‌اكنون به صورت قانوني براي اين موضوع ماده‌اي تعريف نشده است.

به گزارش ايرنا، ابوترابي ادامه داد: بر اساس اين طرح همه مسوولان تراز اول تا سطح استانداران، از جمله نماينگان مجلس بعد از رفتن از محل خدمت‌شان به هر نحو از جمله استعفا، بركناري يا اتمام كارشان، تا دو سال ممنوع‌الخروج مي‌شوند تا قوه قضاييه فرصت كافي داشته باشد به وضعيت عملكرد آنها رسيدگي كند و مشاهده كند كه فسادي در پرونده آنان وجود دارد يا خير.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون