• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4153 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد

آغاز مرمت مقبره روزنامه‌نگاران مشروطه همزمان با روز مشروطه

شهردار منطقه ۱۱ تهران اعلام كرد: «همزمان با روز مشروطه و روز خبرنگار، مرمت مقبره شهداي قلم مشروطه ميرزا جهانگيرخان صوراسرافيل و ملك‌المتكلمين آغاز شد.» نصراله آباديان ضمن اعلام اين خبر افزود: «اين بنا ۱۲۳ متر مساحت دارد كه مرمت آن در ۳ مرحله مقاوم‌سازي، استحكام‌بخشي و نوسازي بنا انجام مي‌شود. هم اكنون توافق با مالك زمين و مستاجر آن انجام شده و اين مقبره جهت مرمت و نوسازي تجهيز كارگاه شده است.»

به گفته شهردار منطقه ۱۱ با توجه به تاكيد شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص حفاظت از مقبره شهداي قلم دوران مشروطه و نيز پيگيري رسانه‌ها، همزمان با فرا رسيدن ۱۴ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطيت و در آستانه روز خبرنگار مرمت اين مقبره فرسوده با حضور دو تن از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران آغاز شد.

ميرزا جهانگيرخان صوراسرافيل و حاجي ميرزا نصراله ملك‌المتكلمين دو تن از واعظان و خطباي مشروطه بوده كه پس از به توپ بسته شدن مجلس توسط هواداران محمدعلي شاه در باغشاه تهران به قتل رسيده و جسدشان پشت ديوار باغشاه توسط دوستان و علاقه‌مندان‌شان در خيابان كمالي، خيابان مخصوص كوچه شهيد ابراهيمي در كنار بيمارستان لقمان فعلي به خاك سپرده شد و بعدها مقبره‌اي نيز براي آنها ساخته شد كه اينك اين مقبره در آستانه مرمت قرار دارد. مهر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون