• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4155 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

خبر

معاون سياسي، امنيتي استاندار البرز تغيير كرد

وزير كشور در حكمي، عزيزاله شهبازي را به سمت معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري البرز منصوب كرد. به گزارش ايسنا، شهبازي پيش از اين، از بهمن ماه 92 به عنوان فرماندار آبادان مشغول به كار بود. گفتني است، پيش از اين خيرالله طرخاني سرپرست معاون سياسي امنيتي استاندار البرز بوده است.

ربيعي امروز استيضاح مي‌شود

طرح استيضاح وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي امروز در صحن علني مجلس شوراي اسلامي بررسي مي‌شود. به گزارش فارس، در جلسه ديروز هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي نامه اخير نمايندگان مجلس در رابطه با موضوع استيضاح علي ربيعي وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي كه در اين نامه خواستار ارجاع طرح استيضاح به كميسيون اجتماعي شده بودند، مورد بحث و بررسي قرار گرفت. هيات رييسه مجلس به اين نتيجه رسيده كه اعلام وصول استيضاح در صحن علني قانوني بوده و بدين ترتيب امروز (چهارشنبه) 17 مردادماه علي ربيعي وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي در صحن علني مجلس شوراي اسلامي استيضاح مي‌شود.

اميدوارم شرايط براي تحقق بشارت جهانگيري فراهم شود

محمد شريعتمداري عضو كابينه دوازدهم با اشاره به اعلام وصول طرح سوال از رييس‌جمهور در مجلس اظهار كرد: موقعيت زماني و مكاني اين پرسش به هيچ‌وجه مناسب نيست چرا كه اين سوال قريب به شش ماه قبل طرح شد و مربوط به موقعيت زماني گذشته بود. قطعا اگر سوال‌كنندگان محترم شرايط آن موقع را با امروز مقايسه كنند، به تفاوت‌هايي جدي مي‌رسند؛ امروز انتظار عمومي اين است كه اگر سوالاتي از رييس‌جمهوري مطرح است، به زمان ديگر موكول شود تا با هماهنگي‌هاي بيشتري ميان قوا بتوانيم مسير پيش‌رو را طي كنيم. به گزارش ايسنا، وزير صنعت و معدن در پاسخ به پرسشي درباره صحبت‌هاي اخير معاون اول رييس‌جمهوري مبني بر كنار هم قرار گرفتن شخصيت‌هاي برجسته نمادين طي روزهاي آتي، گفت: اميدوارم شرايطي فراهم شود تا بشارتي كه آقاي جهانگيري داده‌اند، تحقق يابد.وي همچنين درباره راهكارهاي ارايه‌شده از سوي رييس دولت اصلاحات براي برون‌رفت از وضعيت كنوني كشور اظهار كرد: آقاي خاتمي مباحث خوبي تحت عنوان راهكارهايي براي انسجام بيشتر براي اتحاد مردم ارايه كردند. من هم اميدوارم در اين مسير بتوانيم گام‌هاي خوبي ‌برداريم.

در دوره تحريم، نبايد صرفا نطق كرد

علي لاريجاني رييس مجلس با بيان اينكه در گذشته امكان بالقوه‌اي در كشور وجود داشت ولي به دليل سهل‌خوري و واردات، توليد ملي به وجود نيامد، گفت: دوره تحريم مي‌تواند منجر به نوسازي دروني اقتصاد كشور شود. به گزارش تسنيم، وي اظهار داشت: با تمركز بر اقتصاد دروني كشور، اصلاح ساختار و تسهيل بستر سرمايه‌گذاري، دشمنان از اين پس نمي‌توانند اينگونه با ايران صحبت كنند زيرا تاب‌آوري ايران بيشتر مي‌شود و اين شرايط دورنماي خوبي براي كشور است. لاريجاني افزود: ممكن است دشمنان فكر كنند كه در اين شرايط به كشور فشار وارد كرده‌اند و درقبال اين اقدامات دشمن، نبايد صرفاً نطق كرد، بلكه بايد بدل آن كار را انجام دهيم و فهم درستي از شرايط داشته باشيم.

وزرا كنار نروند، مجلس تعيين‌تكليف مي‌كند

امير خجسته نماينده مردم همدان در تذكري مدعي شد كه وزيران كار و اقتصاد براي برون‌رفت از موضوع استيضاح و از راي افتادن آن در حال تباني هستند. به گزارش ايسنا، خجسته در تذكري به سران سه قوه گفت: با مردم صحبت كنيد و راهكار اجرايي براي خروج از اين بحران اقتصادي ارايه كرده و تعيين تكليف كنيد. وي در تذكري خطاب به وزراي اقتصاد و كار با بيان اينكه هر‌دوي اين وزير گرامي در اولويت استيضاح هستند و رييس‌جمهور اعلام كرده بود كه تيم اقتصادي را تعيين تكليف مي‌كند، مدعي شد: وزيران اقتصاد و كار براي اينكه آراي استيضاح را كاهش دهند به‌شدت درحال تباني هستند و رايزني مي‌كنند. شما كه مي‌دانيد عملكرد شما موجب آشفتگي بازار است‌ چرا بر ماندن اصرار مي‌كنيد خودتان برويد بهتر است. اگر شما نرويد مجلس تعيين‌تكليف مي‌كند. باز هم مي‌خواهيد حرمت مجلس را بشكنيد؟ نماينده مردم همدان در پايان تصريح كرد: استيضاح تيم اقتصادي دولت در اولويت است. فشار سنگين اقتصادي بر دوش مردم نشانگر عملكرد تيم اقتصادي است.

سوال از آذري‌جهرمي به صحن ارجاع شد

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس گفت كه طبق توضيحات وزير ارتباطات در جلسه امروز اين كميسيون، ۲۵ ميليون حمله سايبري و ۶۵۰ مورد نفوذ طي شش ماه گذشته توسط بيش از ۹۰۰ هزار مهاجم عليه كشور شناسايي شده است. به گزارش ايسنا، علي نجفي‌خوشرودي در توضيح جلسه امروز كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در اين جلسه، سوال نصرالله پژمانفر، نماينده مشهد از آذر‌ي‌جهرمي وزير ارتباطات با اين موضوع كه با توجه به دستور قضايي صادرشده مبني بر اعمال مسدودسازي (فيلترينگ) اپليكيشن‌ تلگرام از ارديبهشت‌ماه، علت دور زدن مسدودسازي تلگرام توسط نرم‌افزارهاي داخلي همچون هاتگرام و طلگرام (تلگرام طلايي)، مطرح شد. وي توضيح داد: پاسخ وزير ارتباطات در خصوص پوسته‌هاي غيررسمي تلگرام بود مبني بر اينكه تصميم‌گيري در خصوص فعاليت يا ادامه آن يا ممانعت از آن در مركز ملي فضاي مجازي صورت مي‌پذيرد و طبيعتا وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، نقشي در تصميم‌گيري آن ندارد. در نهايت نماينده سوال‌كننده از پاسخ وزير قانع نشد و سوال به صحن ارجاع شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون