• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4155 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

ماجراي اعتراض ليلا رجبي در گفت‌وگو با مدير روابط عمومي فدراسيون دووميداني:

ورزش مختلط ممنوع

علي ولي‌اللهي

 

 

عصر روز دوشنبه ليلا رجبي دووميداني‌كار سابق تيم ملي و دارنده تنها مدال بازي‌هاي آسيايي زنان در اين رشته، در صفحه اينستاگرام خود متني منتشر كرد با اين مضمون كه از ورود او به مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب ممانعت به عمل آمده. بعد از اين پست بسياري از خبرگزاري‌ها نسبت به اين اتفاق واكنش نشان دادند و مردم نيز با كامنت‌هاي خود در زير پست ليلا رجبي اعتراض خود را نسبت به رفتاري كه با اين قهرمان سابق دووميداني شده ابراز كردند. به همين دليل و براي روشن شدن موضوع با حميد سعادت، مدير روابط عمومي فدراسيون دووميداني گپ و گفتي داشتيم.

 

درباره اتفاقي كه براي خانم ليلا رجبي در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب رخ داد توضيح مي‌فرماييد؟

اول از همه اينكه ماجرا مربوط به روز يكشنبه مي‌شود و خانم رجبي با يك روز تاخير نسبت به آن واكنش نشان دادند. من خودم روز يكشنبه در مجموعه حضور داشتم و تمام اتفاقات را از نزديك شاهد بودم. آن روز من همراه با آقاي سيامي دبير فدراسيون در محل نگهباني حضور داشتم كه ساعت 17:30 عصر خانم رجبي به مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب مراجعه كردند و ايشان بدون اينكه به ما توجهي بكنند رفتند به سمت سالن وزنه‌اي كه هميشه تمرينات خودشان را آنجا انجام مي‌دادند. نگهبان مجموعه ايشان را صدا كرد و پرسيد آيا مي‌خواهيد از سالن وزنه استفاده كنيد كه خانم رجبي پاسخ دادند بله. نگهبان گفت ابتدا بايد با معاونت ورزشگاه هماهنگ شود. معاونت ورزشگاه اعلام مي‌كند برابر دستورالعمل جديد فدراسيون و زمانبندي براي تمرينات ورزشكاران عازم مسابقات جاكارتا، روزهاي فرد در ساعات بعداز ظهر سالن وزنه مخصوص استفاده آقايان است و خيلي با احترام به ايشان گفتند كه در حال حاضر امكان استفاده از سالن وزنه فراهم نيست. خانم رجبي بار اول‌شان نيست كه مي‌خواستند از امكانات مجموعه استفاده كنند. ايشان هميشه مي‌آيند و بدون مشكل كارشان را انجام مي‌دهند. اما بر اساس زمانبندي جديد و ابلاغ وزارت ورزش و جوانان و حراست، ايشان نمي‌توانستند همراه با آقايان در سالن وزنه مشغول به تمرين شوند. البته اگر ايشان هنوز در عضويت تيم ملي بود؛ ما مشكلي با اين قضيه نداشتيم. چون ورزشگاه متعلق به فدراسيون دووميداني است. ولي بعد از دستورالعمل جديد و عدم عضويت ايشان در تيم ملي ما مجبور شديم طبق قوانين برخورد كنيم. البته گويا اين واقعه باعث شده به ايشان بربخورد و در پست اينستاگرامي‌شان هم با كمي بزرگنمايي به آن اتفاق واكنش نشان بدهند؛ واكنشي كه كمي هم از رفتار حرفه‌اي ايشان بعيد بود. من چون خودم آنجا بودم و از نزديك شاهد ماجرا بودم مي‌توانم بگويم كه نحوه برخورد نگهبانان و مسوولان ورزشگاه با آن چيزي كه ايشان در اينستاگرام منتشر كردند زمين تا آسمان تفاوت دارد.

پس شما مي‌گوييد آن روز، روز تمرين آقايان بوده و ايشان هم عضو تيم ملي نبوده از ورود ايشان ممانعت به عمل آمده؟

ربطي به عضويت يا عدم عضويت ايشان ندارد. ايشان تا دو هفته پيش، قبل از آغاز اردوي تيم ملي هفته‌اي يكي دوبار به اين مجموعه مي‌آمدند. بالاخره ايشان قهرمان ملي دووميداني است و براي ما قابل احترام. ايشان تنها مدال دووميداني ما را در مسابقات آسيايي به دست آورده. هم ايشان هم همسرشان بسيار براي ما قابل احترام هستند. منتها ماجرا متفاوت از آن چيزي است كه ايشان گفتند.

مي‌دانيد كه پيج اينستاگرام ايشان يك پيج پربازديد است و همين الان نزديك به سه‌هزار كامنت زير پست اعتراضي ايشان درج شده و همه نسبت به اين رفتار مديران مجموعه آفتاب انقلاب انتقاد دارند و در رسانه‌هاي خارجي هم اين مساله بازتاب داشته.

من مي‌خواستم همان روز نسبت به اين مساله واكنش نشان بدهم، ولي با مشورتي كه با آقاي كيهاني داشتم ايشان گفتند كه دست نگه دار. چون ايشان الان به عنوان ورزشكار دووميداني محسوب نمي‌شود. نه ورزشكار ما است، نه در معيت تيم‌هاي ملي هستند و همانطور كه اطلاع داريد ايشان در بهترين سالن‌هاي بدنسازي در بهترين مناطق شهر مشغول فعاليت هستند ورشته ورزشي ايشان از دووميداني تغيير پيدا كرده. ما ديديم اگر بخواهيم نسبت به اين موضوع واكنشي نشان بدهيم، باعث حاد شدن موضوع مي‌شويم و امكان دارد آرامش تيم ملي را قبل از مسابقات جاكارتا به هم بزنيم. بنابراين صلاح ديديم كه واكنشي نشان ندهيم.

شما مي‌فرماييد كه ايشان از دووميداني خداحافظي كرده‌اند، اما بسياري از كساني كه قبلا عضو تيمي بوده‌اند، معمولا وقتي مي‌خواهند بروند در تمرينات تيم‌هاي سابق‌شان به راحتي آنان را مي‌پذيرند و در كمال احترام با آنان برخورد مي‌كنند. حتي بدون اينكه هماهنگي قبلي صورت بگيرد.

من ابتداي صحبتم گفتم كه قبل از آن اتفاق هيچگونه ممانعتي از حضور خانم رجبي در مجموعه وجود نداشته. ما ارتباط بسيار تنگاتنگي با همه ورزشكاران اين رشته داريم و ورزشكاران هم رابطه‌اي صميمي با هم دارند. ولي مشكلي كه براي حضور ايشان در آن روز به وجود آمد مربوط به برنامه زمان‌بندي فدراسيون بود. اين برنامه هم به همه ورزشكاران ابلاغ شده بوده. ما هم تابع مقررات هستيم. اينكه ورزشكاران خانم و آقا نمي‌توانند همزمان در مجموعه كار كنند. تنها چند نفر ورزشكار خانم هستند كه اجازه دارند خارج از زمان‌بندي به تمرين بپردازند كه آن هم مجوزش توسط آقاي سلطاني‌فر صادر شده مثل بچه‌هاي پرش با نيزه. اما سالن وزنه ماجرايش فرق مي‌كند. معمولا در آنجا ورزشكاران برهنه مي‌شوند و تمرين مي‌كنند و اين خارج از عرف است كه در اين وضعيت آقايان و خانم‌ها با هم تمرين كنند.

 


متن پست اينستاگرامي ليلا رجبي

القصه من شنبه بعد از مدت‌ها براي تمرين و شايد براي يادآوري خاطرات 10 ساله تمرين و مسابقه و ديدار با ورزشكاراني كه عمري را با خيلي‌هاي‌شان گذراندم به مجموعه ورزشي دووميداني آفتاب انقلاب تهران رفتم و‌اي كاش كه نمي‌رفتم چرا كه بعد از اين همه سال تلاش براي بالا بردن اين پرچم در كشورهاي مختلف مرا براي تمرين ساده‌اي به آن مجموعه راه ندادند و گفتند كه تو ديگر نمي‌تواني اينجا تمرين كني و از همان راهي كه آمدي برگرد انگار كه مرا نمي‌شناختند، تلاش‌هاي سال‌هاي گذشته مرا در اين مجموعه نديده بودند و انگار كه من ايراني نبودم... آنجا بود كه دلم شكست، بغض گلويم را گرفت و اگر كسي در آن اطراف نبود شايد براي خودم و اين همه سالي كه براي سربلندي كشورم گذاشتم زار زار گريه مي‌كردم . من حتي زماني كه زير پرچم ايران در مسابقات مختلف شركت مي‌كردم هم‌زماني كه براي اردوي ورزشي به بلاروس مي‌رفتم با وجودي كه تابعيتم را عوض كرده بودم هم باز آنجا از احترام برخوردار بودم و از همه امكانات‌شان استفاده مي‌كردم ولي حالا و در ايران... من و امثال من تا زماني كه هستيم و مي‌توانيم در مسابقات مختلف براي كشور مسابقه دهيم براي مسوولان ورزش كشور اهميت داريم... خدا نكند كه ورزشكاري در دوره بعد از ورزش قهرماني در زندگي پرمشقت امروزه دچار مشكل شود كه توقع كمك و دستگيري از آن دوستان مسوول مي‌شود زهي خيال باطل و چه خوب گفته‌اند در ادبيات ضرب‌المثل ما كه پهلوان زنده را عشق است و واي به حال ما اگر روزي بيفتيم به زير كه فقط در اين وانفسا خدا به فريادمان برسد .من در تمام اين سال‌ها هر چقدر كه از مسوولان ورزشي كشور بي‌اعتنايي و بي‌احترامي ديدم ولي در عوض از هموطنانم چيزي جز عشق و محبت و مهر نديدم و به همين خاطر هميشه در راهم براي كسب افتخار براي اين مردم ثابت قدم بودم و اين افتخار نصيبم گرديد كه بتوانم سال‌ها با پرچم مقدس ايران در مسابقات مختلف جهاني، المپيك و آسيايي در حد توانم براي اين كشور بجنگم. ولي حالا...

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون