• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4158 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

خبر

آغاز ثبت‌نام بدون كنكور در دانشگاه جامع علمي- كاربردي

گروه اجتماعي| ۱۳۰ مركز از ۱۷۵ مركز فعال دانشگاه جامع علمي- كاربردي در استان تهران ثبت نام علاقه‌مندان شركت در دوره‌هاي كارداني و كارشناسي را آغاز كردند. اين در حالي است كه ابتداي ثبت‌نام دوره‌هاي كارداني به مدت يك هفته آغاز مي‌شود و پس از آن نوبت به ثبت نام دوره‌هاي كارشناسي خواهد بود كه اين زمان يك هفته خواهد بود.

فرامرز اكرمي، رييس واحد شرق دانشگاه جامع علمي- كاربردي درباره پذيرش دانشجويان گفت: در اين ۱۳۰ واحدي كه اعلام آمادگي كرده‌اند امكان ثبت نام در۱هزار و ۳۴۹ كد رشته محل اعلام وجود دارد.

پذيرش در دانشگاه جامع علمي- كاربردي بدون كنكور است و اسامي پذيرفته‌شدگان در نيمه اول اعلام خواهد شد.

اكرمي همچنين گفت حدود 8 هزار نفر مدرس وظيفه تدريس در مراكز استان تهران را بر عهده دارند و از سال تحصيلي جديد بنا بر آن است كه عملكرد آنان مورد ارزيابي كيفي مستمر قرار بگيرد. به گفته وي، نسبت دوره‌هاي كارداني به كارشناسي در مراكز اين دانشگاه در استان تهران حدود 55 به 45 درصد است كه اين نسبت بايد به ترتيب به حدود 70 و 30 درصد برسد.

معيار 110 سكه با شرايط معيشتي زندانيان مهريه همخواني ندارد

مديرعامل ستاد ديه كشور با اعلام عدم مطابقت شرايط معيشتي زندانيان مهريه با معيار 110 سكه بهار آزادي گفت: شايد تصور شود مقصود از مهريه‌هاي معقول تعهد كابين 110 سكه‌اي است، اما واقعيت اين است كه همين ارقام پايين هم با افزايش قيمت سكه گرفتاران بسياري دارد. سيداسدالله جولايي، مديرعامل ستاد ديه كشور در ديدار با پروانه مافي، رييس فراكسيون خانواده مجلس با تشريح معضل زندانيان مهريه در استان‌هاي پرجمعيت گفت: امروز پرداخت مهريه‌هاي پايين هم براي خودش دردسر بزرگي است. تعيين نحله اگر چه معامله اقتصادي نيست اما يك قرارداد 100درصد مالي و تعهدآور است كه با ثبت رسمي در عقدنامه به ‌سبب آن بسياري از دوستان و نزديكان ما با عنوان ناتواني در تامين مطالبه قيد شده روانه زندان مي‌شوند و بسياري از آنها تا وصول مبلغ مهريه يا قبولي اعسار از سوي محكمه ممكن است تا ماه‌ها در حبس بمانند.

جولايي افزود: مرور پرونده‌ محبوسان مهريه نشان مي‌دهد قريب به اتفاق اين بدهكاران را جوانان جوياي كار تشكيل مي‌دهند، افرادي كه طبق تعريف جهاني سرمايه‌هاي انساني و از جمله نيروهاي مولد هر كشوري به حساب مي‌آيند، اما در ايران با توجه به بالا رفتن آمار اختلافات خانوادگي عده‌اي ضمن از هم پاشيدگي خانواده‌هاي‌شان ناخواسته در بند ندانم‌كاري خود گرفتار مي‌شوند. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون