• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4161 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد

خبر

خيره به خورشيد

گروه اجتماعي| نشست نقد و بررسي نقاشي‌هاي كودكان مناطق زلزله‌زده با عنوان «‌خيره به خورشيد» در خانه انديشمندان علوم انساني ايران برگزار مي‌شود.

در اين نشست دكتر حسن عشايري و دكتر محمد مجد - از روانشناسان برجسته كشور- آثار كودكان زلزله‌زده بم، آذربايجان، بوشهر و كرمانشاه را تحليل مي‌كنند.

گروه «ياري ياران» اين همايش را با همكاري خانه انديشمندان علوم انساني و در پي برگزاري نمايشگاه هآوار برنامه‌ريزي كرده است؛ نمايشگاه هآوار كه نيمه اول مرداد ماه سال جاري در خانه هنرمندان ايران برپا شد مورد استقبال رسانه‌ها و مردم قرار گرفت.

همايش «خيره به خورشيد» روز پنجشنبه ۲۵ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در سالن فردوسي خانه انديشمندان علوم انساني، واقع در خيابان استاد نجات‌اللهي، پارك ورشو برپا مي‌شود.

 

مقابله با مساله آسيب‌هاي اجتماعي از اولويت‌هاي شهرداري

ولي‌الله شجاع پوريان، معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران در چهارمين نشست از سلسله نشست‌هاي پژوهش در مديريت شهري كه با عنوان مديريت شهري و چالش آسيب‌هاي اجتماعي برگزار شد، سرنوشت آسيب‌هاي اجتماعي را مانند مفاسد اقتصادي در كشور دانست و گفت: «ده‌ها دستگاه و ستاد در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي فعال و مسوول است و تاكيدات فراواني در قوانين مختلف براي كاهش آن وجود دارد ولي برخلاف سرمايه‌گذاري زياد كمترين توفيق را دراين حوزه داشتيم؛ چنانچه توليد آسيب‌هاي اجتماعي بر پيشگيري و درمان آن مقدم شده است. يكي از مشكلات ما اين است كه مديريت واحد خوبي كه موجب هم‌افزايي و ساماندهي موسسات در كشور باشد وجود ندارد.» معاون شهردار تهران ادامه داد: «اين دوره معاونت اجتماعي اولين كاري كه انجام داديم اين است كه از دفتر مطالعات اجتماعي درخواست كرديم كه تمام مطالعات انجام شده در دهه‌هاي گذشته را بررسي كند تا دوباره كاري انجام نشود. سوپرمن شدن شهرداري باعث شده است كه مسووليت تمامي آسيب‌هاي اجتماعي در تهران بر عهده شهرداري باشد به همين دليل اغلب كارشناسان و سخنرانان در اين پانل هم شهرداري را مسوول مي‌دانند در حالي كه بر اساس قانون شهرداري دو وظيفه جمع‌آوري و غربالگري و فراهم سازي زيرساخت‌ها براي ساير نهادها را در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي بر عهده دارد.» شجاع‌پوريان گفت: «حتي يك ريال از اين مبلغ به شهرداري نمي‌آيد با اين حال شهردار تهران عنوان كرده كه مقابله با مساله آسيب‌هاي اجتماعي از اولويت‌هاي شهرداري در سال جاري است. شهرداري تمام قد وارد شده و طي تفاهم‌نامه با بهزيستي مقرر شده است كه به اندازه ۱۰۰۰ معتاد زمينه نگهداري را فراهم كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون