• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4167 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۳ شهريور

خبر

روند ثبت آمار خودكشي در كشور دقيق نيست

رييس انجمن مددكاري اجتماعي ايران با اشاره به نبود روند دقيق ثبت آمار خودكشي در كشور گفت: روند خودكشي در ايران معمولا ثابت بوده و رقمي در حدود 5 تا 7 مورد در هر 100 هزار نفر را نشان مي‌دهد.

سيدحسن موسوي‌چلك با بيان اينكه آمار موارد «اقدام به خودكشي» با آمار موارد «منجر به فوت» متفاوت است، افزود: تنها مرجع آمار مربوط به خودكشي‌هاي منجر به فوت سازمان پزشكي قانوني است. اما معمولا آمارهاي اين حوزه دقيق نيست؛ چرا كه ممكن است دليل مراجعه به بيمارستان، به دنبال نوع نگاه اجتماعي نسبت به خودكشي يا استفاده از خدمات بيمه‌اي مطرح نشود. به همين دليل معمولا آمار اقدام به خودكشي حداقل سه برابر بيشتر از تعدادي است كه اعلام مي‌شود. وي با اشاره به اينكه گاهي اعلام آمارهاي مربوط به اين آسيب اجتماعي به دليل تفاوت در تعاريف دچار تفاوت‌هايي است، اظهار كرد: همچنين در سالنامه آماري كه توسط مركز آمار ايران منتشر مي‌شود، نيروي انتظامي هم آمار موارد مربوط به خودكشي منجر به فوت و اقدام به خودكشي را اعلام مي‌كند اما آمار مربوط به پزشكي قانوني بيشتر مورد استناد قرار مي‌گيرد. با اين وجود آمار ثبت خودكشي در كشور روند ثابتي را نشان مي‌دهد و درحدود 5 تا 7 نفر از هر100 هزار نفر است. به گفته رييس انجمن مددكاري اجتماعي ايران، بيشترين آمار خودكشي در كشور مربوط به استان‌هاي ايلام و كرمانشاه به دلايلي مانند مشكلات اجتماعي، تاثيرات فرهنگي و نداشتن مهارت‌هاي اجتماعي است. به همين دليل مساله پيشگيري از وقوع خودكشي و مداخله به موقع و تخصصي همراه با حمايت‌هاي رواني اجتماعي در اين خصوص از اهميت زيادي برخوردار است. ايسنا

 

افتتاح خانه موزه  آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني

گروه اجتماعي| خانه موزه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، همزمان با سالگرد تولد او ديروز افتتاح شد. بنا بر خبر سايت جماران خانواده هاشمي‌رفسنجاني به مناسبت اين افتتاح اطلاعيه‌اي منتشر كردند. در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: «اين خانه كه پس از ترور نافرجام آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، در خرداد ماه سال ۱۳۵۸ به دست متحجرين و افراطيون آن زمان، تا آخرين روز حيات پر فراز و نشيب و پر مسووليت‌شان به دستور و توصيه حضرت امام (ره) مبني بر ضرورت حفاظت از شخصيت‌هاي ارزنده انقلاب، محل سكونت ايشان و خانواده‌شان بود، سندي متقن و گويا در رد ادعاي باز هم متحجرين و افراطيون كينه‌ورزي است كه زندگي آن مفسر قرآن، مبارز نستوه، امين امام راحل و فرمانده هشت سال دفاع مقدس را، اشرافي‌گري و محل سكونتش را كاخ، به جامعه القا و معرفي مي‌كردند. راه‌اندازي اين خانه موزه، بهترين فرصت را براي مردم فهيم و وفادار، به خصوص جوانان غيور، فراهم مي‌نمايد تا به حق‌اليقين در يابند كه مدعيان دروغين سجاياي اخلاقي، ارزشي، چگونه در همه سال‌هاي حيات آن «زبرالحديد» حضرت امام خميني(ره) ابتدايي‌ترين اصول انساني، اسلامي و اخلاقي را در حق ايشان زير پا مي‌گذاشتند.» خانه موزه براي بازديد عموم مردم، مسوولان و گروه‌هاي مختلف جامعه با هماهنگي قبلي باز خواهد بود. چگونگي برنامه‌هاي اين بازديد و هماهنگي‌هاي لازم، در اسرع وقت متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسيد.

 

دبير انجمن علمي داروسازان ايران:  اميدواريم وارد بحران دارويي نشويم
 

سيدحميد خوئي ،دبير انجمن علمي داروسازان ايران گفت: فضاي حاكم بر صنعت داروسازي در كشور هيچ ‌وقت مثل امروز بد نبوده است.

سيدحميد خوئي در هفدهمين همايش سالانه انجمن علمي داروسازان ايران كه در مركز همايش‌هاي رازي در حال برگزاري است، اظهار داشت: همايش امسال با هدف بررسي تازه‌هاي درمان بيماري‌هاي زنان و زايمان و ناباروري در مدت سه روز برگزار مي‌شود.

وي با عنوان اين مطلب كه ۶ ماه وقت صرف شده تا اين همايش سه روزه برپا شود، افزود: داروسازان مي‌دانند كه شرايط صنفي و حرفه‌اي امسال با سال‌هاي گذشته بسيار متفاوت بوده به طوري كه هيچ‌ وقت اوضاع مثل امروز بد نبوده و داروسازي مورد جفا و بي‌مهري سياست‌گذاران و تصميم‌گيران اين حوزه قرار نگرفته بود.

خوئي با انتقاد از رفتارهايي كه نسبت به داروسازان صورت مي‌گيرد، تاكيد كرد: به نظر مي‌رسد كه اين قبيل رفتارها با داروسازان عادي شده است. وي ادامه داد: بي‌مهري‌هاي معنوي نسبت به داروسازان، يك‌طرف و تنش‌هاي مادي و اقتصادي كه همه اركان داروسازي را در بر گرفته، از سوي ديگر باعث شده تا صنعت داروسازي از داروخانه تا بيمارستان در وضعيت نابسامان قرار بگيرد. دبير انجمن علمي داروسازان ايران تصريح كرد: اميدواريم با چنين شرايطي كه در صنعت داروسازي حاكم است، وارد مرحله بحران دارويي نشويم و تعادل اقتصاد و دارو به هم نخورد تا مردم از دسترسي به داروهاي مورد نيازشان محروم نشوند. مهر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون