• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4181 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ شهريور

مدير كل پست استان ضمن تشريح عملكردحوزه تحت ماموريت خود اعلام كرد

برتري اداره كل پست آذربايجان شرقي در بيست‌و يكمين جشنواره شهيد رجايي

وحيده حاجي محمدياري |

مدير كل پست استان آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود در تشريح موفقيت‌هاي كسب شده توسط اين اداره كل طي 5 ماه ابتداي سال جاري گفت: يكي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين شاخص عملكرد ما در بخش درآمد است و براساس پيش‌بيني‌هاي شركت ملي پست براي پست استان، در 5 ماهه اول سال در بين 8 استان بزرگ كشور با رشد 18 درصدي درآمد نسبت به سال گذشته، رتبه اول كشوري را به لحاظ رشد و تغييرات درآمدي و همچنين تحقق درآمد كسب كرديم.

پوربزرگ ادامه داد: شركت پست، شركتي مبتني بر هزينه و درآمد است و ضريب تعادل ما 06/1 است؛ بدين معنا كه هزينه و درآمد ما تراز است و در مردادماه موفق شديم با توجه به شرايط اقتصادي استان هزينه‌هاي جاري را تا حد قابل توجهي كاهش دهيم تا شركت هيچ زياني را متحمل نشود.

 

كسب رتبه اول كشوري

در بخش توزيع

وي گفت: در زمينه توزيع نيز با برنامه‌ريزي‌هاي خوب صورت گرفته و انجام بازديدهاي ميداني و مانيتورينگ منظمي كه انجام مي‌گيرد بالاي 96 درصد توزيع موفق در استان داشتيم و در اين راستا نيز موفق به كسب رتبه اول كشوري شديم.

مديركل پست استان در ادامه از كسب رتبه برتر در جشنواره شهيد رجايي در بخش دستگاه‌هاي داراي خدمات برتر خبر داد و گفت: بر اساس عملكرد بسيار خوب و برنامه‌ريزي درست در انجام امور محوله و كسب شاخص‌هاي لازم موفق به كسب اين رتبه شديم.

پوربزرگ در ادامه با اشاره به دو طرح GNAF (جي نف) و سيماك كه در راستاي اقتصاد مقاومتي ابلاغ و در حال اجراست، گفت: با دستور رييس‌جمهور طرح جي نف به شركت ملي پست جمهوري اسلامي ايران واگذار شد كه با كمك 13 سازمان و شركت اين طرح را اجرايي كند. اين طرح به 3 بخش كدپستي، كديونيك يا امكان اختصاصي طول و عرض جغرافيايي مكان‌ها و سامانه يكپارچه سرويس تقسيم مي‌شود، بر اين اساس اين پروژه به عنوان يكي از پروژه‌هاي اولويت‌دار اقتصاد مقاومتي وزارت ارتباطات و فناوري در دو بخش نشاني استاندارد و سيستم يكپارچه‌سازي املاك كشوردر دستور كار قرار گرفته است. وي تصريح كرد: اين طرح در 3 لايه نشاني يا استانداردسازي آدرس‌دهي، نقشه و سرويس‌دهي است كه در اجراي آن خيابان‌ها، محلات و كوچه‌ها در شهرها و روستاها همنام‌سازي مي‌شوند و همچنين طرح پلاك‌گذاري هم در شهرها و روستاها اجرا مي‌شود و در ادامه نقشه شهر و روستا با كمك دهياري‌ها و شهرداري‌ها در اختيار پست قرار مي‌گيرد. با اجراي اين طرح مكان‌ها با يك كد شناخته مي‌شوند و مردم از سردرگمي درباره آدرس‌دهي خارج مي‌شوند.

مديركل پست استان خاطرنشان كرد: در اين طرح همه اسناد ملكي قديمي ايران به‌روزرساني و ايرادهاي موجود برطرف مي‌شود. همچنين يك بانك اطلاعات واحد براي همه دستگاه‌ها ايجاد مي‌شود و با اين طرح اعمال مديريت آسان مي‌شود و مردم مي‌توانند بهترين مسيرها را بيابند. پوربزرگ در ادامه با اشاره به مزاياي اجراي اين طرح گفت: از مزاياي بالقوه آن براي دولت، بخش خصوصي و جامعه مي‌توان به بهبود تجارت، جلوگيري از جرم و جنايت، پاسخ‌هاي اورژانسي، ارتقاي سياستگذاري عنوان نمود.

وي در ادامه با اشاره به طرح سيماك، اين طرح را يك زيرساخت نرم‌افزاري دانش‌بنيان، يكپارچه و جامع براي مديريت بهينه امور املاك و نيز تسهيل و تسريع كارهاي مقدماتي سرمايه‌گذاري و شكل‌گيري فعاليت‌هاي اقتصادي عنوان كرد و گفت: طرح سيماك در تاريخ 15/04/1395 به تصويب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي رسيده و در تاريخ 13/02/1396 به عنوان پروژه اولويت‌دار اقتصاد مقاومتي از سوي معاون اول رييس‌جمهور ابلاغ شده است. مديركل پست استان افزود: اجراي اين پروژه در سطح كشور برعهده وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات قرار گرفته و اين وزارتخانه نيز در زيرمجموعه خود، اجراي آن را به شركت ملي پست جمهوري اسلامي ايران محول كرده است.

وي با اشاره به اينكه اين مصوبه در دو جهت بسيار اساسي، استقرار سيماك را در كشور رقم زده است، گفت: جهت اول يا زيرپروژه سوم، كه شامل عملياتي‌سازي سيماك براي صدور تمام مجوزهاي ساخت و ساز املاك در سطح كشور، در داخل و خارج شهرها و روستاها است، توسط شهرداري‌ها، بخشداري‌ها، دهياري‌ها و با دخالت كميسيون‌هاي قانوني مثل ماده 100، ماده 99 و ماده 5 و نيز بنياد مسكن انقلاب اسلامي و نظام مهندسي ساختمان صورت مي‌گيرد. كل اين فرآيندها با سيماك به صورت الكترونيكي، با شفافيت كامل و رعايت ضوابط اساسي و محاسبات صحيح و غيرقابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام مي‌شود.

پوربزرگ در ادامه افزود: جهت دوم يا زيرپروژه چهارم عملياتي‌سازي سيماك به عنوان بستر يكپارچه براي استعلامات ميان دستگاهي اماكن و املاك كه عمدتا براي تسهيل و تسريع استعلامات قانوني مورد نياز براي اجراي طرح‌هاي توليدي صنعتي، معدني، كشاورزي، خدماتي (از جمله حوزه‌هاي گردشگري)، مديريت مشاغل و صنوف كه ميان 28 دستگاه اجرايي ردوبدل مي‌شود مصوب شده است.

وي گفت: متولي اجراي اين طرح در استان‌ها اداره كل پست است و در اين راستا كارگروهي به رياست استاندار تشكيل شده كه مديركل پست استان نيز دبير اين كارگروه است.

مديركل پست استان اضافه كرد: اين كارگروه در سال 96، 14 جلسه و در سال جاري تاكنون 5 جلسه تشكيل داده است و در شهرستان‌هاي تبريز، مراغه، خسروشهر، بستان آباد و اسكو آموزش‌هاي لازم در مرحله اول زير پروژه سوم كه براي دهياران است صورت گرفته و تا پايان سال آموزش دهياران سطح استان به تعداد 1911 نفر انجام خواهد شد.

پوربزرگ در پايان اجراي اين دو طرح را در راستاي استقرار دولت الكترونيك يك ضرورت دانست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون