• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4188 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور

آشوريان در راه اعتلاي ايران لحظه‌اي درنگ نكردند

حسن روحاني، در پيامي به بيست و نهمين كنگره اتحاديه جهاني آشوريان، به تجليل از نقش و جايگاه آشوريان ايران پرداخت و تاكيد كرد كه آنها در راه اعتلاي كشور لحظه‌اي درنگ نكرده‌اند.

به گزارش ايرنا، رييس‌جمهوري كشورمان پيام خود را با ابلاغ دوستي خود به همه آشوريان جهان، به‌ويژه هموطنان آشوري آغاز و خاطرنشان كرد: اكنون، 50 سال از زندگي يك نهاد سياسي جهاني مي‌گذرد؛ نهادي كه ريشه آن در اين سرزمين جان يافت و شاخ و برگ‌هايش تا هر نقطه جهان، راه پيدا كرد و پيام آن صلح و دوستي و همزيستي مسالمت‌آميز با ديگران بود و چنين شد كه اتحاديه جهاني آشوريان ماندگار گشت.

روحاني اضافه كرد: آشوريان ايران، همچون ساير اقوام، در همه رنج‌ها و مظالمي كه در طول تاريخ بر اين سرزمين رفت، سهيم بوده‌اند و همپاي آحاد ملت ايران با تجاوز بيگانگان با جان و مال خود مبارزه كرده و در راه اعتلاي كشورشان يك لحظه درنگ نكرده‌اند.

وي با اشاره به نقش برجسته آشوريان در همزيستي و تفاهم با مسلمانان گفت: بين مسلمانان و مسيحيان، به علت اشتراك در آيين و باورها پيوند خاصي وجود دارد و براي ما حضرت مسيح(ع) جايگاه ويژه‌اي دارد كه در قرآن كريم نيز بارها به آن اشاره شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون