موجسواري در يك تونل آبي
ويديويي مربوط به موجسواري در يكي از خطرناكترين تونلهاي آبي جهان اين روزها در شبكههاي اجتماعي بهشدت بازديدكننده داشته است و بسياري از كاربران شبكههاي اجتماعي نوشتهاند اين ويديو باعث شده آنها در زماني كه مشغول به ديدن آن بودند استرس زيادي را تحمل كنند. اين ويديو بيش از شش ميليون بازديدكننده داشته است. در اين ويديو دو موجسوار از ارتفاع بسيار زياد يك آبشار وارد يك تونل آبي ميشوند و سپس مجبورند تمام موانع سخت اين مسير را طي كنند كه اگر اين ويديو را ببينيد متوجه سخت بودن اين مسير خواهيد شد. اين ويديو بيش از يك ميليون بار بازنشر شده و همچنان در شبكههاي اجتماعي در حال چرخيدن است.
آسمانخراشي از جنس مو
محققان سوئدي طرح مفهومي آسمانخراشي را ارايه كردهاند كه با پوشش مو مانند براي ذخيرهسازي انرژي باد آراسته ميشود. مزارع بادي شهري يك چالش محسوب ميشوند و يافتن محلي مناسب براي نصب توربينهاي بادي متداول كه فضاي زيادي را در برميگيرند، بسيار دشوار است. كاربران شبكههاي اجتماعي با بازنشر دادن عكسهاي اين پروژه نوشتهاند كه لزوم توجه به تكنولوژيهاي تازه براي جلوگيري از هدر رفتن انرژيها يكي از مهمترين كارهاي دانشمندان است. در اين سيستم از فناوري پيزوالكتريك استفاده ميشود و حركات ظريف پوششهاي مو مانند به انرژي الكتريكي تبديل ميشوند. حركات اين پوششها براي انسان و پرندگان خطرناك نبوده و مانند توربينهاي بادي متداول، آلودگي صوتي ايجاد نميكنند. قرار است آسمانخراش Strawscraper مجهز به اين پوشش مو مانند در شهر استكهلم سوئد و در 14 طبقه احداث شود. اين عكسها بيش از دو ميليون بار بازنشر شده است.
رونمايي از ساعت اپل
شركت اپل طي مراسمي كه در سانفرانسيسكوي امريكا برگزار شد، محصول جديد خود با نام «آيواچ» را معرفي كرد. اين محصول كه پس از چند ماه رونمايي شد و تا پيش از اين فقط عكسهاي آن ديده شده بود براي كاربران شبكههاي اجتماعي بسيار جذاب بوده است. اين در حالي است كه در چند روز هشتگ مربوط به ساعت اپل در فهرست بيشترين هشتگهاي ترندخورده توييتر بود. اين ساعت كه از 300 دلار تا چند هزار دلار هم بعضي از مدلهايش قيمت دارند به شما اين اجازه را ميدهد كه هر گونه كاري كه با تلفن همراه خود انجام ميدهيد با اين ساعت هم انجام دهيد و بسياري از پيامهاي خودتان را چك كنيد. دسترسي به ايميل، پيامكها و تماسهاي تلفن همراهتان بخشي از اين كارهاست. ويديوي رونمايي از اين محصول بيش از 15 ميليون بازديدكننده داشته است.