• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4210 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر

خبر خوان

تاكيد انصاري بر پرداخت عادلانه حقوق

صندوق‌هاي بازنشستگي مشكل دارند

رييس سازمان اداري و استخدامي كشور با تاكيد بر يكسان‌سازي حقوق كارمندان گفت: بدون ترديد دولت بايد براي رعايت عدالت در پرداخت اقدام كند.

جمشيد انصاري روز سه‌شنبه در جشنواره شهيد رجايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، از تلاشگران عرصه خدمت در اين وزارتخانه، دلايل تاخير در اجراي يكسان‌سازي حقوق بين دستگاه‌هاي اجرايي را تشريح كرد.

وي در پاسخ به درخواست «انوشيروان محسني بندپي» سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي مبني بر يكسان‌سازي حقوق كارمندان اين وزارتخانه با ساير دستگاه‌ها و سازمان‌ها اظهارداشت: در اين زمينه دستورالعمل‌هاي لازم از سوي معاون اول رييس‌جمهوري صادر شده است اما با توجه به اشرافي كه من نسبت به دريافتي‌هاي تمامي افراد در رده‌هاي مختلف دارم، بايد بگويم اگر تفاوت‌هايي كه در پرداخت‌هاي همين وزارتخانه را بخواهيم اعلام كنيم، بدون شك حداقل تا 2سال آينده كارمندان اين دستگاه يقه شما آقاي «بندپي» يا وزير آينده وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را خواهند گرفت.

معاون رييس‌جمهوري در ادامه با اعلام اينكه صندوق‌هاي بازنشستگي براي اجراي تعهدات خود با مشكل مالي روبه‌رو هستند، گفت: صندوق تامين اجتماعي به لحاظ مالي در شرايط سر به سر است و ادامه اين روند آن را با چالش روبه‌رو مي‌كند. انصاري يادآور شد: امروز كشور با 16 مشكل روبه‌روست كه بخشي از آنها از جمله بيكاري و مسائل صندوق بازنشستگي در حوزه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي قرار دارد و اين وزارتخانه براي رفع آنها بايد همت كند. ايرنا

 


كارگران فصلي مشمول سبد كالا

بسته حمايتي دولت براي ارايه به قشرهاي آسيب‌پذير گرچه به گفته مديرعامل سازمان تامين اجتماعي هنوز چارچوب و ارزش ريالي مشخصي ندارد اما سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، كارگران فصلي را نيز مشمول دريافت اين سبد مي‌داند.

موضوع توزيع بسته حمايتي در ميان قشرهاي كم‌درآمد همزمان با آغاز نوسان‌هاي ارزي مطرح شد. سه‌شنبه در حاشيه جشنواره شهيد رجايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي «انوشيروان محسني بندپي» سرپرست وزارتخانه و همچنين «سيدتقي نوربخش» مديرعامل سازمان تامين اجتماعي، در اين زمينه آخرين تصميم‌ها را اعلام كردند. مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: چارچوب و ارزش ريالي سبد كالايي مورد نظر دولت هنوز تعيين نشده است اما كارگران نيز مشمول دريافت سبد كالا مي‌شوند.سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز در جمع خبرنگاران گفت: كارگران فصلي براي دريافت بسته حمايتي بايد خود را به كميته امداد و بهزيستي معرفي كنند. محسني ‌بندپي افزود: كارگران فصلي نيز جزو گروه مشمولان دريافت بسته حمايتي به شمار مي‌روند اما از آنجا كه شناسايي آنان براي ما سخت است بايد به كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي مراجعه و براي استفاده از اين بسته حمايتي ثبت‌نام كنند.وي يادآوري كرد: همه افرادي كه درآمد ماهانه آنها كمتر از سه ميليون تومان است مشمول دريافت سبد كالا مي‌شوند؛ البته سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا اعلام كرد: براي توزيع بسته حمايتي نياز داريم جزييات اين طرح در هيات دولت به تصويب برسد اما هنوز اين امر محقق نشده است. وي ادامه داد: مقرر شده است جزييات بسته حمايتي در جلسه يكشنبه هفته آينده دولت بررسي شود؛ البته آنگونه كه «علي رستمي» مديركل امور رفاهي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي چند روز پيش به ايرنا گفت، قرار بود هيات دولت جزييات بسته حمايتي را در جلسه يكشنبه گذشته (بيست و دوم مهرماه) بررسي و تصويب كند. ايرنا

 

حذف دلار از معاملات تجاري روسيه و انگليس

نماينده تجاري روسيه در انگليس گفت: بنابر ضرورت سياسي و اقتصادي بايد معامله با واحد پول امريكا را كنار گذاشت و شركت‌هاي روسي و انگليسي مي‌توانند معامله‌هاي خود را با روبل و پوند انجام دهند.

به گزارش راشاتودي، شركت‌هاي روسي و انگليسي مي‌توانند معامله‌هاي خود را با روبل و پوند انجام دهند. بوريس آبراموف، نماينده تجاري روسيه در انگليس گفت بنابر ضرورت سياسي و اقتصادي بايد معامله با واحد پول امريكا را كنار گذاشت. او تاكيد كرد كه شركت‌هاي روسي معامله‌كننده با انگليس مي‌توانند براي نقل و انتقال‌هاي مالي خود، در صورت لزوم از پوند استفاده كنند. آبراموف گفت: «پوند انگليس مثل دلار امريكا و يورو آزادانه قابل تبديل است.» او توضيح داد كه شركت‌هاي روسي به راحتي مي‌توانند حسابي با پوند در يك بانك روسي يا خارجي باز كنند. حتي مي‌توانند از مركز فروش سهام و اوراق بهادار پوند دريافت كنند ولي استفاده از روبل در معاملات براي شركت‌هاي انگليسي راحت نيست چون هيچ حسابي به روبل در انگليس وجود ندارد و بانك‌ها از ميزان ثبات اين پول روسي خبر ندارند. آبراموف اضافه كرد در صورت بروز هرگونه «مانع سياسي» يا هر محدوديت ديگري در استفاده از دلار، به راحتي مي‌توان از ارزهاي ديگر مثل پوند يا يورو استفاده كرد. او گفت كه براي اولين‌بار از سال 2014 مسكو و لندن مذاكره در مورد توسعه روابط تجاري را از سر گرفته‌اند. آبراموف گفت گرچه روسيه يك بازار كليدي براي انگليس به حساب نمي‌آيد ولي بازار مهمي است. در سال 2017 بيش از 12 ميليارد دلار تجارت دو طرفه انجام شده است. وي تاكيد كرد: «انگليس علاقه‌مند است نه تنها اين سطح از روابط را حفظ كند بلكه آن را افزايش دهد.» تسنيم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون