• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4210 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر

سكه

چه ساعتي طلا بخريم؟

رييس اتحاديه طلا و جواهر توضيحاتي درباره ساعات مناسب در روز براي خريد طلا و سكه مطرح كرد.

آيت محمد ولي با تاكيد بر اينكه برخي رسانه‌ها به اشتباه به نقل از بنده اعلام كرده‌اند كه ساعت 12 تا 4 بعدازظهر مناسب‌ترين زمان براي خريد طلا و سكه است، اظهار داشت: معمولا طلافروشي‌ها صبح از ساعت 10 مغازه‌هاي خود را باز مي‌كنند و نهايت 12تا 1 پاسخگوي مشتريان هستند.

وي افزود: البته در اين كسادي بازار، صبح تا ظهر هيچ خبري از مشتري نيست و به همين دليل هم طلافروشي‌ها از 12 تا 4 بعدازظهر تعطيل هستند، چراكه مشتري در بازار نيست.

به گفته رييس اتحاديه طلا و جواهر، معمولا طلافروشي‌ها از ساعت 4 بعدازظهر تا 9 شب باز هستند؛ بنابراين مردم در اين ساعت‌ها بيشتر مي‌توانند خريد داشته باشند.

محمد ولي تاكيد كرد كه از صبح تا بعدازظهر طلافروشي‌ها يا تعطيل هستند يا نيمه تعطيل؛ بنابراين در اين ساعت‌ها حتي اگر مردم بخواهند هم نمي‌توانند خريد داشته باشند.

رييس اتحاديه طلا بار ديگر از بي‌رونقي بازار مصنوعات طلا سخن گفت و ادامه داد: فعلا تقاضا در بازار براي طلاي خام و سكه است كه معلوم نيست سرنوشت افراد ناآشنا در اين بازار چه خواهد شد. فارس

 

سكه‌هاي پيش‌فروش را تحويل بگيريد

دارندگان سكه‌هاي پيش‌فروش اگر در مهلت 6‌ماهه تعيين شده براي تحويل سكه‌ها به بانك مراجعه نكنند، بانك مركزي تعهدي براي تحويل سكه ندارد و قرارداد لغو و مبلغ اوليه پرداخت شده از سوي ثبت‌نام‌كننده به وي پرداخت خواهد شد.

طرح پيش‌فروش سكه از بهمن‌ سال قبل از سوي بانك مركزي و از كانال بانك ملي آغاز شد و تا اواسط ارديبهشت امسال ادامه داشت. البته در اين بين نحوه پيش‌فروش و سررسيدهاي تعيين شده تغيير كرد؛ به‌طوري كه در مرحله اول فقط دو سررسيد 6‌ماهه و يك‌ساله در دستور كار بود، ولي در اواخر فروردين امسال به 7 سررسيد از يك‌ماهه تا ۱۸ماهه تغيير كرد.

در حالي بيش از پنج ماه از اولين دور تحويل سكه با سررسيد يك‌ماهه (۱۹ ارديبهشت) گذشته و ۱۹ آبان ماه مهلت 6ماهه تعيين شده براي اين گروه تمام مي‌شود كه پيگيري جريان تحويل سكه از بانك مركزي نيز تاييدكننده اين موضوع است كه اگر صاحب سكه مراجعه نكند، ديگر تعهدي براي تحويل وجود ندارد. در اين حالت قرارداد لغو و به فرد ثبت‌نام‌كننده پول پرداخت مي‌شود، آن هم همان مبلغي كه در ابتداي ثبت‌نام پرداخت كرده است نه اينكه معادل قيمت روز سكه به وي پرداخت شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون