• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4210 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۵ مهر

خبر كوتاه

كشف لاشه يوزپلنگ در راور

لاشه يك يوزپلنگ آسيايي در منطقه ماركشه پناهگاه حيات وحش دربند شهرستان راور توسط محيط‌بانان كشف و به مركز استان منتقل شد. مجتبي نيك طبع معاون پايش اداره كل حفاظت محيط زيست استان كرمان با تاييد اين خبر گفت: «شنبه 21 مهرماه، ماموران يگان حفاظت محيط‌زيست شهرستان راور درحال گشت‌زني در منطقه ماركشه واقع در پناهگاه حيات وحش دربند راور با لاشه يك يوزپلنگ آسيايي مواجه شدند كه چند روز از مرگش گذشته بود.»

لاشه اين يوزپلنگ به مركز استان منتقل شده و با دستور مرجع محترم قضايي بررسي‌هاي همه‌جانبه در خصوص علت تلف شدن حيوان در حال انجام است. در بررسي اوليه مشخص شد دندان‌هاي حيوان شكسته و پوسيده است كه با توجه به عدم وجود معارض در محدوده اطراف لاشه كشف شده، مرگ حيوان به دليل كهولت سن دوراز ذهن نيست. با اين حال اعلام شده بررسي‌هاي تكميلي در اين باره ادامه دارد. تسنيم

 

كنگره ملي خانواده بر‌اي بررسي چالش‌هاي خانواده برگزار مي‌شود

مهر | كمال اكبري معاون مشاركت‌هاي اجتماعي سازمان امور اجتماعي در نشست خبري اولين كنگره ملي خانواده عنوان كرد: خانواده مهم‌ترين نهاد اجتماعي است و آنچه براي ما به عنوان جامعه اسلامي مورد نظر است بايد خانواده‌اي پيشرو و استوار داشته باشيم.

وي با اشاره به اولين كنگره ملي خانواده افزود: اين كنگره هم بنا بر نياز كشور طراحي و تدارك ديده شده است و مهم‌ترين كار مد نظر ما در اين كنگره فعال‌سازي نهادهاي مردمي و تشكل‌هاي عمومي كشور است و فعال‌سازي نهادهاي مردمي و تشكل‌هاي عمومي در موضوعات مورد نياز و هماهنگ كردن و هماهنگ كردن مداخلات صحيح و دقيق سازمان‌هاي مردم نهاد در امور اجتماعي كشور است.

معاون مشاركت‌هاي اجتماعي سازمان امور اجتماعي ادامه داد: امور اجتماعي بايد از سوي مردم مورد توجه قرار گيرد و مردم نسبت به اين مسائل حساس‌تر شوند. در واقع مردم هستند كه بايد به كنترل آسيب‌ها و افزايش نشاط و ساماندهي مسائل ورود كنند.

وي تاكيد كرد: امروز سازمان‌هاي مردم نهاد توانمندي تشكيل شده است كه وظيفه ما ساماندهي آنها و استفاده از ظرفيت‌شان در حل آسيب‌ها است. در اين كنگره هم نگاه ما اين است كه با هم‌افزايي و كنار هم قرار گرفتن سازمان‌هاي مردم نهاد بتوانيم از ظرفيت حداكثري آنها بهره‌مند شويم.

معاون مشاركت‌هاي اجتماعي سازمان امور اجتماعي گفت: در اين همايش كه اولين همايش بزرگ نخبگان و سازمان‌هاي مردم نهاد حوزه خانواده در سطح كشور است، سازمان‌هاي مردمي در موضوع مهمي در كنار هم قرار مي‌گيرند و براي هم افزايي و به اشتراك گذاشتن تجربيات مداخله در امور اجتماعي و ... با هم ديدار مي‌كنند.

وي ادامه داد: امروز نزديك به هزار سازمان مردم‌نهاد قابل توجه در كشور فعالند. در حوزه مشاوره، ازدواج، تهيه مايحتاج و ... و اميدواريم اين كنگره بتواند به عنوان سازماندهي كننده به افزايش خدمات و كاهش آسيب‌ها منجر شود.

 

كارگران معدن «آق دربند» ۱۴ ماه مزد معوقه طلبكارند

منابع كارگري خراسان رضوي از تعويق 14‌ماهه دستمزد ۱۱۰ نفر از كارگران شاغل در معدن زغال‌سنگ «آق دربند» سرخس خبر دادند و گفتند: «طلب انباشته اين كارگران مربوط به دستمزد ماه‌هاي سال گذشته و سال جاري است و پرداخت حق بيمه اين كارگران نيز با مشكل روبه‌رو است.»

محمدزاده؛ مديرعامل معدن زغال‌سنگ آق دربند هم با تاييد عدم پرداخت حقوق كارگران اين واحد معدني گفته است: «كارگران بايد ميزان توليد را افزايش دهند تا با افزايش درآمد بتوانيم مطالبات معوق كارگران را پرداخت كنيم.»

گل بابايي؛ نماينده آستان قدس رضوي نيز با اشاره به اينكه پرداخت مطالبات مزدي كارگران معدن آق‌دربند نياز تامين منابع مالي دارد، افزود: «مجموع معوقات مزدي كارگران زغا‌ل‌سنگ آق‌دربند حدود ۴۰ ميليارد ريال است كه در صورت ادامه روند فعلي، بر ميزان مطالبات كارگران افزوده مي‌شود و آستان‌قدس تصميم دارد با فروش بخشي از دارايي‌هاي خود معوقات مزدي كارگران آق دربند را پرداخت كند.» ايلنا

 

مرگ ۹۶ نفر بر اثر مسموميت با الكل، طي 45 روز

محمدرضا قدير‌زاده؛ رييس گروه مطالعات اعتياد و سوء مصرف مواد و الكل پزشكي قانوني اعلام كرد: «در فاصله زماني يكم شهريور تا ۱۵ مهر۹۶ نفر در 21 استان كشور بر اثر مصرف مشروبات الكلي جان خود را از دست دادند كه در بررسي‌هاي سم‌شناسي ۷۶ نفر از آنان بر اثر مصرف متانول جان باخته‌اند و علت مرگ ۱۵ نفر ديگر نيز در دست بررسي است و با توجه به اينكه از ابتداي شهريور‌ماه تاكنون، دو موج مسموميت با متانول را در كشور شاهد بوده‌ايم، احتمال اينكه مجددا شاهد توزيع مشروبات الكلي تقلبي و آغشته به متانول در كشور باشيم، وجود دارد. از اين تعداد فوتي، ۸۶ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند و ۸۲ نفر از اين افراد در بيمارستان و 8 نفر در منزل جان باخته‌اند.» ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون