• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4248 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ آذر

دكه خبر

ورود مجلس به پرونده تعرض جنسي به دانش‌آموزان در اصفهان

گروه اجتماعي|«چند كودك ديگر بايد قرباني شود تا برخي خود حقيقت‌پندار! به آموزش خودمراقبتي جنسي رضايت بدهند و دست از لجبازي بردارند؟ چند مجلس و دولت ديگر بايد بگذرد تا يك لايحه جامه قانون به تن كند؟» شهيندخت مولاوردي كه حالا چند روزي است كابينه دولت دوازدهم را ترك كرده است، روز گذشته در توييتر خود به ماجراي آزار جنسي دانش‌آموزان در دبستاني دولتي در اصفهان اشاره كرد و يادآور شد كه لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان همچنان بلاتكليف مانده است. از سوي ديگر عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از ورود مجلس به پرونده «تعرض جنسي به دانش‌آموزان در اصفهان» خبر داد.

مولاوردي، معاون سابق رييس‌جمهور نوشته است: ‌«دردناك‌تر آنكه اخبار و بسياري از اين جنايت‌هاي هولناك هرگز افشا و آشكار نمي‌شود و چه بسيار بغض‌هايي كه فروخفته است! خانه‌تكاني و افق‌گشايي در همه بخش‌ها يك الزام و ضرورت است نه يك اختيار؛ اولويت‌ها را تغيير دهيم.»

عليرضا سليمي، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي كه مي‌گويد دليل تكرار وقايع ناگوار مربوط به آزار جنسي دانش‌آموزان بخشي‌اش به «بي‌اعتقادي و تاثير فضاي مجازي و ماهواره» برمي‌گردد و بخشي‌اش هم به «نوع گزينش شدن در آموزش و پرورش» در مورد پيگيري اين موضوع به ايلنا گفته است: ‌«متاسفانه گاه خبرهاي ناخوشايندي مي‌رسد كه تن انسان مي‌لرزد و ما حتما اين مساله را با حضور وزير آموزش و پرورش پيگيري خواهيم كرد، زيرا اينها مسائلي نيست كه به راحتي بتوان از آنها گذشت. حتما اين موضوع در اسرع وقت مورد بررسي اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي قرار خواهد گرفت.»

 


دو تجمع مقابل شوراي شهر تهران

صبح ديروز جمعي از پيمانكاران شهرداري و اعضاي تعاوني مسكن اتوبوسراني در اعتراض به ناديده گرفته شدن مطالبات خود، مقابل شوراي شهر تهران تجمع كردند. در اين اعتراض، جمعي از اعضاي تعاوني مسكن اتوبوسراني و تعدادي از پيمانكاران شهرداري تهران با تجمع مقابل شوراي شهر و در حالي كه شعار مي‌دادند؛ «شهردار شهر تهران، يك بررسي يك اقدام» و «يك اختلاس كم بشه مشكل ما حل ميشه» خواهان رسيدگي به وضعيت و حل مشكل‌شان شدند. اين پيمانكاران در حالي كه بنرهايي در دست داشتند، اعلام مي‌كردند كه توانايي پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارند و به دليل بدهي‌ها، حساب‌هاي بانكي آنها توسط تامين اجتماعي بسته شده است. از سوي ديگر نمايندگان اتحاديه اتوبوسراني نيز عنوان كردند كه پنج سال است مشكل آنها حل نشده است. ايسنا


لزوم پايش دايمي آتش‌فشان دماوند

گروه اجتماعي| اعضاي كارگروه ملي زلزله و لغزش لايه‌هاي زمين در بازديد از ايستگاه در حال ساخت هواشناسي رينه واقع در استان مازندران‎ بر راه‌اندازي و تجهيز اين مركز تاكيد كردند. به گزارش روابط‌عمومي سازمان زمين‌شناسي، ايستگاه هواشناسي «رينه» در بخش لاريجان از توابع شهرستان آمل از سوي اداره‌كل هواشناسي استان مازندران و شهرداري اين منطقه در حال ساخت است. اعضاي كارگروه ملي زلزله و لغزش لايه‌هاي زمين در جريان بازديد از اين مركز بر ضرورت تجهيز و راه‌اندازي هر چه زودتر اين مركز تاكيد كردند. پايش دايمي آتش‌فشان دماوند يكي ديگر از نكات مهمي است كه مسوولان بر آن تاكيد كردند. علي بيت‌اللهي، رييس مركز زلزله مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي در اين نشست بر انجام مطالعات پايش آتش‌فشان دماوند از سوي سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات ‌معدني كشور تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون